Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła tego lata badanie pn. „Tajemniczy klient w placówce IT”.
Włocławska placówka w rankingu jakości obsługi klienta (placówki trzygwiazdkowe) zajęła pierwsze miejsce w kraju.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Oceny dokonano na podstawie wizyty „tajemniczego klienta” w punkcie informacji. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 79 wybranych punktów IT, przy założeniu reprezentatywności dla każdej z czterech kategorii informacji turystycznej. Wizytator oceniał merytoryczne przygotowanie pracowników: prezentację oferty noclegowej, prezentację atrakcji turystycznych, prezentację imprez regionalnych, innych form spędzania wolnego czasu, a także gotowość służenia pomocą, a także czystość lokalu, dostępność darmowych materiałów informacyjnych lub możliwość wydruku przygotowanej oferty. Oceniano też wygląd placówki, prezencję pracowników i ich stanowiska pracy.
Drugim kryterium oceny były zapytania wysyłane do IT za pośrednictwem poczty elektronicznej. To badanie przeprowadzono na próbie 370 certyfikowanych placówek. Projekt zakładał jedną próbę kontaktu w j. polskim oraz w j. angielskim. W tym celu utworzono 5 różnych fikcyjnych kont email imitujących konta turysty z Polski oraz 5 „obcojęzycznych” kont. Do każdego punktu IT zostały wysłane dwa zapytania różnej treści i z różnych adresów - zarówno „polskich”, jak i „zagranicznych”. Korzystajmy więc z usług najlepszej IT.
Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji z kraju [7.12.2017]
