Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Włocławek planuje zakup kolejnych sześciu autobusów elektrycznych. Zdjęcia

Joanna Maciejewska
Joanna Maciejewska
Tak wyglądają autobusy MPK we Włocławku. Miasto planuje zakup kolejnych sześciu elektryków.
Tak wyglądają autobusy MPK we Włocławku. Miasto planuje zakup kolejnych sześciu elektryków. Oliwia Nowak
MPK Włocławek wzbogaci się o kolejne autobusy elektryczne. Miasto planuje zakup sześciu kolejnych elektryków i ładowarek, które mają ładować akumulator autobusu nie dłużej, niż w czasie sześciu godzin. Ogłoszono już przetarg na dostawę fabrycznie nowych pojazdów.

Spis treści

We Włocławku będą kolejne autobusy elektryczne

W taborze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego są już elektryczne autobusy. Po ulicach miasta jeździ kilkanaście elektryków marki Solaris i MAN

Miejski tabor autobusowy wzbogaci się o kolejne elektryki. W lutym 2024 roku Urząd Miasta Włocławek ogłosił przetarg na dostawę kolejnych sześciu autobusów elektrycznych, a także sześciu sztuk ładowarek zajezdniowych. Postępowanie przetargowe jest prowadzone w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie „Tabor na potrzeby czystej komunikacji w mieście Włocławek", z podziałem na dwa zadania.

- Zadanie numer jeden obejmuje swoim zakresem dostawę oraz przeniesienie przez wykonawcę na zamawiającego własności sześciu ekologicznych, zero-emisyjnych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI z napędem elektrycznym. Mają to być pojazdy wolne od wad fizycznych i prawnych, fabrycznie nowe (tj. wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy od daty przekazania Użytkownikowi – Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu) – informuje włocławski ratusz.

Takie moją być nowe autobusy elektryczne we Włocławku

W specyfikacji warunków zamówienia podano parametry nowych autobusów, które miasto planuje zakupić. Pojazdy mają mieć 11500 - 12.500 mm długości i od 2.500 do 2.550 mm szerokości. Wysokość pojazdu, to maksymalnie 3.650 mm.

Autobus musi być wyposażony w licznik poboru (bądź inne urządzenie pomiarowe) energii elektrycznej zużytej do naładowania baterii trakcyjnych oraz w system zliczający ilość cykli ładowania baterii trakcyjnych w całym okresie użytkowania bez możliwości wykasowania zarejestrowanych danych. Dane odczytywać będzie MPK.

Baterie trakcyjne mają mieć pojemność nominalną nie mniejszą niż 475 kWh, a użytkową nie mniejszą, niż 400 kWh. Co istotne, system ładowania (zarówno autobus jak i ładowarka) ma być kompatybilny z dotychczas eksploatowanymi przez włocławskie MPK autobusami i ładowarkami.

Nowe niskopodłogowe elektryki będą wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, klimatyzację oraz ogrzewanie (piec spalinowy wraz z podgrzewaczem elektrycznym). W każdym z pojazdów zamontowane będą trzy kasowniki. Całkowita liczna miejsc w autobusie ma wynosić nie mniej, niż 70.

„Siedzenia pasażerskie wykonane będą z tworzywa sztucznego, wyklejone wykładziną tapicerowaną „miękkie”, z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Materiał o gramaturze 500 g/m.kw. Materiał o kolorystyce zunifikowanej z kolorystyką siedzeń w autobusach użytkownika” – zaznacza ratusz w specyfikacji warunków zamówienia.

Taka będzie długość gwarancji na nowe elektryki we Włocławku

Gwarancja na całość autobusu – bez limitu kilometrów - ma obowiązywać przez minimum trzy lata, natomiast magazyn energii ma być objęty osobną gwarancją na okres minimu 96 miesięcy.

„Minimalna ilość cykli ładowania nie mniej niż 3.000 bez spadku pojemności magazynu energii nie większego niż 20% , przy rocznym przebiegu maks. 60.000 km” – czytamy w ogłoszeniu przetargowym.

Poszczególne części pojazdów elektrycznych mają być objęte gwarancją o różnej długości. Dla przykładu:

  • gwarancja na powłoki lakiernicze ma obowiązywać 60 miesięcy,
  • trwałość konstrukcji i poszycia – 120 miesięcy,
  • układ napędowy – 72 miesiące,
  • system i podzespoły; monitoringu, komputer pokładowy i tablice kierunkowe z kasownikami, system zliczania pasażerów – 96 miesięcy.

„Gwarancja obejmuje cały układ elektroniczny sterowania magazynem energii, układ sterowania napędem, silniki/silnik elektryczny oraz podzespoły pomocnicze odpowiedzialne za funkcjonowanie napędu elektrycznego” – czytamy w dalszej części ogłoszenia.

Zadanie numer dwa obejmuje dostawę sześciu kompletnych ładowarek zajezdniowych o mocy wyjściowej nie mniejszej niż 120 KW, które zapewnią maksimum naładowania autobusu w czasie nie dłuższym niż sześć godzin. Gwarancja ma obowiązywać przez minimum 60 miesięcy.

Firmy zainteresowane dostarczeniem elektrycznych autobusów do Włocławka, na złożenie ofert mają czas do 19 marca 2024 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska