https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wody Zalewu Koronowskiego niczyje? Na to wygląda. - Nieważne kto zawinił - mówi burmistrz Koronowa

Adam Lewandowski ([email protected])
Jesienią były tu pomosty, nie ma zgody na ich powrót. Ryszard Smęda nie zawoła już ze sceny - Ahoj, żeglarze!
Jesienią były tu pomosty, nie ma zgody na ich powrót. Ryszard Smęda nie zawoła już ze sceny - Ahoj, żeglarze! Adam Lewandowski
- Nie wracajmy do przeszłości. Nieważne, kto zawinił, że nie możemy dziś w Pieczyskach postawić pomostów. I że Zalew Koronowski jest niczyj. Trzeba działać - mówi burmistrz Patryk Mikołajewski.

Rozmawialiśmy z Michałem Tazbirem z portu jachtowego Tazbirowo. Dowiedzieliśmy się, że stawiając w latach 90. XX wieku pomosty właściciele Tazbirowa uzyskali wszelkie potrzebne wówczas zgody.

Dlaczego więc gmina Koronowo stawiając pomosty w Pieczyskach nie załatwiła formalności? Dlatego gdy burmistrz Mikołajewski napisał w sprawie pomostów do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Bydgoszczy dowiedział się, że „Zgłoszenie wodnoprawne dotyczy wyłącznie wyznaczenia kąpieliska bez wskazania jakichkolwiek urządzeń wodnych”.

Ale taka już koronowska przypadłość... Na przełomie lat 80. i 90. gmina na tzw. polach tuszyńskich postawiła drewniany gród, zwany też zamkiem, by w jego cieniu organizować festyny cysterskie i inscenizacje bitwy pod Koronowem. Niestety, po latach okazało się, że obiekt postawiono „na dziko” i jako samowolę budowlaną trzeba było zamek rozebrać.

Zapytaliśmy burmistrza Patryka Mikołajewskiego - co dalej z pomostami w Pieczyskach? - Nie wyobrażam sobie kąpieliska w Pieczyskach bez pomostów - powiedział. - Wystąpimy do wszystkich posłów z naszego województwa, by pomogli nam w rozmowach z Wodami Polskimi. Ale to nie jest jedyny nasz problem...

Więcej wiadomości z Koronowa i okolic na www.pomorska.pl/koronowo

Sprawa dotyczy Zalewu Koronowskiego. Rzecz w tym, że elektrownia wodna w Samociążku podlega firmie pn. Enea Wytwarzanie. Z siedzibą w Kozienicach. Wybieram się tam na rozmowy, bo Enea przyznaje się, że jest właścicielem tylko... starorzecza Brdy, a nie rozlewiska Zalewu Koronowskiego, choć z wód zalewu czerpie profity. Gmina leży nad zalewem, ale na tym nie zarabia, bo nieznany jest jego właściciel. Zatrudnimy prawników mocnych w prawie wodnym, bo i tą kwestią musimy się zająć.

Nie pytaliśmy już burmistrza o stan prawny pomostów i kąpieliska w Samociążku. W najgorszym razie pomosty z Pieczysk złożone w ZGKiM zamontowane zostaną na kąpielisku gminnym w Salnie.

A co w Pieczyskach? Służby czyściły kąpielisko - ze szkieł zalegających na jego dnie. Dowiozą też piasek na plażę.

Flash INFO, odcinek 20 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Turystyka

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A może ktoś zainteresuje się wyławianiem ryb sieciami z Zalewu Koronowskiego podejrzewam że sieci rybackich jest więcej niż pomostów gdzie się nie popłynie obojętnie w którą stronę wszędzie sieci rozstawione czasowe jak i stacjonarne czy ktoś nad tym panuje chyba nie wszyscy o tym mówią i efektów brak. Pozdrawiam wędkarzy.

G
Gość
2019-06-18T19:15:46 02:00, Gość:

Mam nadzieję że ktoś w końcu zrobić porządek z tymi pomostami które są wybudowane w Tuszyn ach na zalewie koronowskim bo jest ich tam więcej niż grzybów po deszczu jak tak można każdy kto kupi sobie domek w Tuszyn ach buduje pomost i zakłada łańcuchy kamery żeby mu nikt nie wchodził i jaka tu sprawiedliwość a na ppieczyskach nie można śmiechu warte zapraszam Tuszyn 5 już od mostu w stronę samociazka zapraszam władze niech zobaczy jak jest na zalewie a może ktoś z gazety by się wybrał i zrobił artykuł

2019-06-20T20:14:22 02:00, Gość:

Ludzie budowali swoje pomosty dla sobie aby się kąpać siedzieć czy łowić ryby i ci którzy je zbudowali większość już pewnie nie może je zremontowac z przyczyn zdrowotnych a także nikt nie ma prawa zabraniać ludziach wchodzić na swój pomost ponieważ jest zakaz zabraniania dostępu do wody.

Każdy pomost wymaga pozwolenia/zgłoszenia jeśli ma być legalny i zgodny z prawem. Więc jakby nie patrzeć zapewne 90 jak nie 100 % postawione są nielegalnie.

G
Gość
2019-06-18T19:15:46 02:00, Gość:

Mam nadzieję że ktoś w końcu zrobić porządek z tymi pomostami które są wybudowane w Tuszyn ach na zalewie koronowskim bo jest ich tam więcej niż grzybów po deszczu jak tak można każdy kto kupi sobie domek w Tuszyn ach buduje pomost i zakłada łańcuchy kamery żeby mu nikt nie wchodził i jaka tu sprawiedliwość a na ppieczyskach nie można śmiechu warte zapraszam Tuszyn 5 już od mostu w stronę samociazka zapraszam władze niech zobaczy jak jest na zalewie a może ktoś z gazety by się wybrał i zrobił artykuł

Ludzie budowali swoje pomosty dla sobie aby się kąpać siedzieć czy łowić ryby i ci którzy je zbudowali większość już pewnie nie może je zremontowac z przyczyn zdrowotnych a także nikt nie ma prawa zabraniać ludziach wchodzić na swój pomost ponieważ jest zakaz zabraniania dostępu do wody.

G
Gość
Jeżeli zalew zostanie własnością gminy to będzie masakra będą pewnie brać za pozwolenia wędkarskie więcej i tak nie będą zarybiać i jeszcze pewnie wprowadzą podatki na pomosty ...
R
Rex
Za ostatnie 12 lat w Koronowie odpowiada były burmistrz. Niech powie co zrobił żeby uregulować sprawy własnościowe dotyczące zalewu ?
M
Mirek
Elektrownia w Samociążku pracuje pełną parą to chyba Eneę bez problemu będzie stać na zapłatę podatku gminie Koronowo.

Jest inna ważna kwestia co z tym zwężonym mostem w Samociążku?

Stwarza to realne zagrożenie bezpieczeństwa, spowalnia ruch pojazdów.
J
Jarek
Najprościej będzie wypuścić wodę z Zalewu
P
Pieczyska
Jak to nie ma właściciela dna pod Zalewem? A podatki, a inwestycje,a bezpieczeństwo turystów i mieszkańców Koronowa?

Jak ktoś odniesie obrażenia na pozostałościach nielegalnego pomostu, czy skaleczy się w zaśmieconym szkłem miejscu to kto za to będzie odpowiedzialny?
G
Gość
Władze Koronowa żenada na całego, poprzedni włodarze jak i nowi rada miasta, burmistrz, pomyłka na całego. Pieczyska za komuny wyglądały lepiej, Ok zrobione zostały drogi dojazdowe z kostki brukowej, żeby się nie kurzyło i na tym koniec. Żadnych atrakcji by przyciągnąć nad taki akwen turystów, Zalew Koronowski, to nie tylko Pieczyska. Niech mi ktoś pokarze gdzie jest kemping nad brzegiem zalewu koronowskiego z prawdziwego zdarzenia, z sanitariatami, ciepłą wodą, prysznicami ? Popatrzcie sobie w necie na Chełmżę, Wąsosz jak wyglądają kąpieliska. Tu w Koronowie -> Pieczyskach Srebrnicy jest chyba lobby emerytów z Bydgoszczy którzy chcą mieć spokój, na działce, zero hałasu, koncertów, imprez, zero pływania na silnikach na wodach zalewu. Ktoś kto ma łódź z mocnym silnikiem, i chce pływać wybiera inne akweny w regionie i tam zostawia kasę. A wspomniany w artykule pan właściciel Przystani Tazbirowo, trzeba by go zapytać skąd ma pomosty, od kogo je kupił w Tuszynach i za ile. I kto sprzedał mu połowę kempingu Romanowo ? Brak słów, Koronowo mogło by być potęgą na rynku Turystyczny Kujawsko-Pomorskiego województwa, A jest od wielu wielu lat wiejskim zaściankiem, przez złe zarządzanie miastem i gminą.

https://pomorska.pl/na-kapielisku-w-wasoszu-duzo-zmian-zbudowano-nowa-zjezdzalnie-i-pomosty-zdjecia/ar/c7-14213657

http://www.pozatorun.pl/nowy-pomost-z-plywajaca-scena-odebrany-tak-sie-prezentuje-zdjecia/
J
Ja ja
2019-06-18T20:31:46 02:00, Gość:

Absolutnie nie zgadzam się ze zdaniem "nieważne kto zawinił". Panie burmistrzu, oczekuję szczegółowych wyjaśnień na najbliższej sesji.Jak mamy uczyć odpowiedzialności skoro chce Pan zlekceważyć czyjeś zaniedbanie, zaniechanie. Na jakiej zasadzie plaża funkcjonowała przez tyle lat, przed wyborami były ambitne plany rozbudowy. Ja pamiętam, kto je przedstawiał. Jako wyborca czuję się oszukany.

Co za tezy i deklaracje i oczekiwania na sprawiedliwość ?. Młody wiekiem burmistrz bez żadnego doświadczenia i zaplecza nie na żadnych szans wyjaśnić jeżeli chodzi o zalew w Koronowie. Kadencja pięcioletnia nie wystarczy na sądowe przepychanki. To narusza interesy wielu grup społecznych . Kluby i ich prezesów , rzekomych dzierżawców domków letniskowych, rybaków i zezwoleń połowu ryb, pomostów no i przystani na jachty motorówki lodzie, zagłówki . Wszelkich mandatów i spraw sądowych nie mówiąc o samym UM Koronowo . Czy mam jeszcze wliczać?. Kto jeszcze wieży że coś oprócz kilku powrotu starych desek na Pieczyskach się zmieni ? Sam burmistrz Koronowa stwierdził aby lepiej nie wracać do winowajców ?, a do powrotu pomostu potrzebuje wsparcia Posłów ?.i najlepszych adwokatów . ???Panie Patryku może mecenas Roman Giertych by się nadawał, ale i on nie ma szas z tą grupą społeczną skupioną do około zalewu od hydraulika do prawnika ?!. Jedyna korzyść z Pana Romana to możliwość oddania szkolnych mundurków , które nigdy nie były użyte kiedy ten Pan był ministrem edukacji . I tak , krótko mówiąc pomost wróci owiane to będzie wielkim sukcesem burmistrza i to koniec sprawy. A do sukcesu przyczynią się wszyscy zainteresowani skupieni w koło tego czegoś . Pozdrawiam

Z
Z up,żony
2019-06-18T20:31:46 02:00, Gość:

Absolutnie nie zgadzam się ze zdaniem "nieważne kto zawinił". Panie burmistrzu, oczekuję szczegółowych wyjaśnień na najbliższej sesji.Jak mamy uczyć odpowiedzialności skoro chce Pan zlekceważyć czyjeś zaniedbanie, zaniechanie. Na jakiej zasadzie plaża funkcjonowała przez tyle lat, przed wyborami były ambitne plany rozbudowy. Ja pamiętam, kto je przedstawiał. Jako wyborca czuję się oszukany.

Popieram w pełni

G
Gość
Absolutnie nie zgadzam się ze zdaniem "nieważne kto zawinił". Panie burmistrzu, oczekuję szczegółowych wyjaśnień na najbliższej sesji.Jak mamy uczyć odpowiedzialności skoro chce Pan zlekceważyć czyjeś zaniedbanie, zaniechanie. Na jakiej zasadzie plaża funkcjonowała przez tyle lat, przed wyborami były ambitne plany rozbudowy. Ja pamiętam, kto je przedstawiał. Jako wyborca czuję się oszukany.
G
Gość
Mam nadzieję że ktoś w końcu zrobić porządek z tymi pomostami które są wybudowane w Tuszyn ach na zalewie koronowskim bo jest ich tam więcej niż grzybów po deszczu jak tak można każdy kto kupi sobie domek w Tuszyn ach buduje pomost i zakłada łańcuchy kamery żeby mu nikt nie wchodził i jaka tu sprawiedliwość a na ppieczyskach nie można śmiechu warte zapraszam Tuszyn 5 już od mostu w stronę samociazka zapraszam władze niech zobaczy jak jest na zalewie a może ktoś z gazety by się wybrał i zrobił artykuł
G
Gość
2019-06-17T21:52:27 02:00, Z up. żony:

Szanowny Panie burmistrzu dziękuje za zajęcie w części stanowiska w sprawie zalewu. I proszę ustosunkować się jak to się ma do Rady miejskiej UM Koronowo taka informacja jej wiarygodności i gospodarności ?. Pytam ponieważ na czele tej rady stoi były burmistrz. Proszę o stanowisko w tej sprawie .

Na zalewie koronowskim jest tyle pomostów że się w głowie nie mieści każdy buduje i nie pozwala wchodzić nawet dzieciom łańcuchy są zakładane zapraszam Pana śmiesznego burmistrza na Tuszyn 5 to zobaczy bo dla mnie to jest śmieszne

J
Jan
Może faktycznie dostaje po głowie obecny Burmistrz ,ale zapewne zna temat i miasto Koronowo ma takie warunki naturalne ,że może czerpać korzyści z turystów tylko wystarczy o to dbać a nie myśleć ile wpadnie do kieszeni,uważam aby zarządzać miastem i okolicą trzeba być na to przygotowanym !Wracając do wypowiedzi Burmistrza że pomosty teraz zamontuje się w Salnie , pytanie czy ktoś z władz miasta widział plaże w Salnie nie wspomnę o drodze te same dziury co 30 lat temu ,plaża zarosła trzciną.Litości .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska