Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wołanie o trasę S10. Bo na "krajówce" trup ściele się gęsto

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Policja
Droga krajowa nr 10 między Bydgoszczą a Toruniem jest wyjątkowo niebezpieczna, co potwierdził śmiertelny wypadek w środę na wysokości Emilianowa. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnia, że przetarg na wybór partnera prywatnego w budowie tej trasy będzie można ogłosić w przyszłym roku.

Po środowym wypadku na "dziesiątce", kolejnym w tym roku na tej wyjątkowo niebezpiecznej drodze, interwencję w sprawie budowy drogi S10 na odcinku Toruń- Bydgoszcz podjęła posłanka Anna Sobecka.

- Odcinek drogi S10 Toruń-Bydgoszcz jest niezwykle niebezpieczny i dlatego zapewniam Państwa o mojej dalszej nieustępliwości i determinacji na rzecz poprawy bezpieczeństwa na tej trasie. Dziękuję za wszystkie nadesłane wiadomości do mojego biura poselskiego w szczególności od rodzin osób, które tragicznie zginęły w tym miejscu. Zapewniam Państwa, że poprawa bezpieczeństwa na tej trasie jest to dla mnie sprawą ogromnej wagi - pisze do nas posłanka.

Poważny wypadek na krajowej 10 w Emilianowie. Samochód ciężarowy zderzył się z osobówką [zdjęcia]

Minister Andrzej Adamczyk przekazał jej notatkę służbową, dotyczącą planowanych działań na tej trasie. Przypomina w niej, że w „Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)” znajduje się, m.in. budowa drogi S10 Toruń - Bydgoszcz (50,4 km) i obecnie prowadzone są prace przygotowawcze dla tego zadania. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów (KERM) podjął decyzję, że cztery odcinki dróg ekspresowych będą budowane w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego, w tym m.in. S10 Bydgoszcz - Toruń.

W Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego zadania, które ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rekomenduje przebieg zasadniczej części drogi ekspresowej na południe od istniejącej drogi krajowej nr 10.

Sposób finansowania projektu, budowy i eksploatacji drogi ekspresowej polegać będzie na tym, że partner prywatny zapewni środki finansowe, w szczególności na pokrycie kosztów prac projektowych oraz budowy i utrzymania drogi. Po przekazaniu drogi partner prywatny otrzymywać będzie wynagrodzenie płatne przez stronę publiczną za zrealizowanie inwestycji (prace projektowe i roboty budowlane), utrzymanie składników majątkowych zaangażowanych w przedsięwzięcie w umówionym stanie technicznym oraz zwrot kosztów związanych z finansowaniem inwestycji.

Dalej minister informuje, że warunkiem dopuszczenia do realizacji inwestycji jest uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w zakresie
podziału ryzyk, na takich zasadach, aby możliwe było ich zakwalifikowanie poza bilansem sektora instytucji rządowych i samorządowych.

Następnym krokiem będzie sfinalizowanie przez GDDKiA przygotowań do ogłoszenia postępowania przetargowego na
wybór partnera prywatnego. Przetarg na wybór partnera będzie można ogłosić w przyszłym roku, po zapewnieniu finansowania.

Flash Info odcinek 22 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska