Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybierasz się na urlop za granicę? Podpowiadamy, jak sprawdzić biuro podróży

Małgorzata Wąsacz, Fot. Archiwum [email protected] tel. 052 32 63 215
W Federacji Konsumentów w Warszawie radzą, byśmy przed podpisaniem umowy sprawdzili, czy biuro podróży działa legalnie, tzn. czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.
W Federacji Konsumentów w Warszawie radzą, byśmy przed podpisaniem umowy sprawdzili, czy biuro podróży działa legalnie, tzn. czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.
- Od kilku dni w mediach jest głośno o upadku biura podróży „Kopernik”. Jak sprawdzić, czy biuro podróży działa legalnie i czy klienci się wcześniej na nie skarżyli. Gdzie to zrobić?

W Federacji Konsumentów w Warszawie radzą, byśmy przed podpisaniem umowy sprawdzili, czy biuro podróży działa legalnie, tzn. czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Informacje u wojewody

Informację na ten temat uzyskamy u wojewody właściwego dla siedziby przedsiębiorcy (Wydział Turystyki Urzędu Wojewódzkiego).

Organizatora możemy również sprawdzić w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych pod adresem internetowym: http:/turystyka.gov.pl 

Natomiast, gdy kupujemy wycieczkę w systemie agencyjnym sprawdźmy, czy agent turystyczny posiada umowę agencyjną z organizatorem, którego imprezę sprzedaje oraz czy posiada wpis do ewidencji działalności gospodarczej (osoba fizyczna) bądź Krajowego Rejestru Sądowego (spółka prawa handlowego) uprawniający do prowadzenia działalności gospodarczej agenta turystycznego.

Tu szukamy pomocy:

- gdy zagraniczne biuro podróży nie odpowie na reklamację, gdy reklamacja zagubionego lub zniszczonego przez europejskie linie lotnicze bagażu nie przyniosła skutku lub zagraniczny przedsiębiorca nie wywiązał się z umowy wynajmu samochodu - w dochodzeniu praw i roszczeń konsumentów wspiera Europejskie Centrum Konsumenckie, www.konsument.gov.pl;

- gdy działające w Polsce biuro podróży nie odpowiada na reklamację dłużej niż 30 dni - o skontrolowanie przedsiębiorcy można zwrócić się do wojewódzkiego urzędu marszałkowskiego właściwego dla miejsca siedziby przedsiębiorcy;

- gdy spór dotyczy krajowego biura podróży - porady i pomocy prawnej udzielą rzecznicy konsumentów i organizacje konsumenckie.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska