Wybory parlamentarne 2019. Debata wyborcza w TVN 24. Krzysztof Bosak: Konfederacja jest jedyną siłą spoza okrągłostołowego układu

Kacper Rogacin
Kacper Rogacin
Zaktualizowano 
Fot. materiały prasowe
- Debata była moim zdaniem trudna, nie tylko z powodu bardzo różnych tematycznie obszarów, których dotyczyły pytania. Wydaje mi się jednak, że udało się wykorzystać tę formułę, aby zaprezentować oryginalny charakter Konfederacji, która odrzuca okrągłostołowe ustalenia - mówi Krzysztof Bosak, jeden z liderów Konfederacji, który był jej przedstawicielem we wtorkowej debacie wyborczej w TVN 24.

W sondzie na portalu www.polskatimes.pl ponad 40 proc. internautów wskazało Pana jako zwycięzcę wtorkowej debaty wyborczej w TVN 24. Czuje się Pan zwycięzcą?
Bardzo miło mi to słyszeć. Nie jest moją rolą oceniać, kto wygrał. Chętnie posłucham komentarzy widzów i internautów, na temat debaty.

Na drugim miejscu wśród zwycięzców debaty jest według naszych czytelników Adrian Zandberg z Lewicy.
Wydaje mi się, że PiS z jednej strony i Platforma Obywatelska z PSL-em z drugiej, są w pewnym stopniu ze sobą zakleszczone we wzajemnych oskarżeniach o to, że jedni rządzą teraz, inni rządzili wcześniej i kto jest bardziej winny różnych zaniedbań. Zandberg w sposób umiejętny próbuje przedstawiać się jako coś nowego w polityce. On sam może i jest nowy, ale lista, z której kandyduje SLD, na pewno nowa nie jest. Zresztą sam Zandberg swego czasu mówił o SLD, że jest to partia skorumpowanych aparatczyków.

Wybory 2019: Śmieszne plakaty i ulotki wyborcze. Oto prawdzi...

Jak Pan ocenia samą debatę?
Debata była moim zdaniem trudna, nie tylko z powodu bardzo różnych tematycznie obszarów, których dotyczyły pytania. Byliśmy zapraszani do głosu w sposób trudny do przewidzenia. Więc wydaje mi się, że i merytorycznie i od strony formalnej debata była dosyć trudna. Myślę, że udało się wykorzystać tę formułę, aby zaprezentować oryginalny charakter Konfederacji, która jest czymś innym, niż pozostałe partie. Wydaje mi się, że fakt, iż pierwszym tematem była ochrona zdrowia umożliwił nam w pewien sposób sformułowanie tej narracji. Wszystkie pozostałe siły podpisały pakt dla zdrowia, który opiera się na centralistycznym, etatystycznym myśleniu, a my jesteśmy jedyną siłą, która stawia na samoorganizację, myślenie oddolne, przedsiębiorczość i inicjatywę obywateli.

Często wracał Pan do tego schematu w późniejszych wypowiedziach.
To prawda, starałem się to robić. Widać było, że podział, który starałem się przedstawić, czyli podział na siły okrągłostołowe, centralistyczne i Konfederację, rywalizował z podziałem, który starał się narzucać Marcin Horała. Jego przesłanie było proste - jest PiS oraz reszta świata, która atakuje PiS. Moim zdaniem istotna była moja wypowiedź, kiedy stwierdziłem, że nasza krytyka rządu nie jest atakiem, tylko jest merytoryczną recenzją ich dokonań.

Pod koniec debaty padło pytanie o szefa NIK Mariana Banasia, które wywołało sporo emocji w studio.
Dostaliśmy pytanie o pana Banasia i mogłem naprawdę wiele rzeczy krytycznych powiedzieć i PiS-ie i o rządzie, podnosząc ten jednostkowy przypadek do rangi jakiejś reguły. Wydaje mi się, że zachowałem się fair, mówiąc bardziej o sprawach programowych, a nie o tym jednym człowieku. Mimo to pan Horała w finale wypowiedział się bardzo nieelegancko, mówiąc, że inne głosy są nieważne, a wszyscy są przeciwko niemu. Nie jest to prawda. Dyskusja była kulturalna, stała na wysokim poziomie, wszyscy starali się odnosić do innych uczestników debaty w sposób taktowny, przestrzegać reguł. Pod tym względem debata była na dobrym poziomie.

Wybory do Sejmu i Senatu 2019. Porównaliśmy programy partii ...

Jak Pana zdaniem wypadli prowadzący debatę?
Prowadzący pozwolili sobie kilka razy na komentowanie wypowiedzi uczestników debaty. To chyba było niepotrzebne, bo może to stworzyć wrażenie, że byli oni nie w pełni obiektywni.

W pierwszej debacie, w Telewizji Publicznej, przedstawicielem PiS był wicepremier Jacek Sasin, który zdaniem wielu wypadł kiepsko. Poseł Marcin Horała jako przedstawiciel partii rządzącej spisał się Pana zdaniem lepiej?
Jeżeli chodzi o jego udział w debacie, to uważam, że był poprawny, za wyjątkiem dwóch akcentów. Raz stwierdził, że głosy innych uczestników były nieważne, a za drugim razem w rundzie podsumowań wymienił Sputnik, który miał być chyba prztyczkiem w stronę Konfederacji. W mojej opinii było to niepotrzebne i nieelegenckie.

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Wybory parlamentarne 2019. Debata wyborcza w TVN 24. Krzysztof Bosak: Konfederacja jest jedyną siłą spoza okrągłostołowego układu - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 października, 22:37, Gość:

Czy to ten pryszczaty pajac z tzw. mlodzieży wszechpolskiej...?Nigdy nie bedziesz poważnym politykiem

Dlaczego pajac ? Może nie zrozumiałeś o czym on mówił, ale to już chyba Twój problem.

S
Sokular

Bosak i Zandberg to ludzie partii o dobrych programach,uczciwi odważni i wiarygodni.Mam nadzieję,że znajdą się w Sejmie - tego Im życzę

G
Gość
8 października, 22:54, Damian:

Bosak zdecydowanie wypadł najlepiej.

Bosak wypadł najlepiej z antypisu a najlepiej wypadł Horała i to kazdy widział

G
Gość
8 października, 22:54, Damian:

Bosak zdecydowanie wypadł najlepiej.

Bosak wypadł najlepiej z antypisu a najlepiej wypadł Horała i to kazdy widział

G
Gość
8 października, 22:45, Stanisław:

Zgadzam się w pełni z Panem Bosakiem w debacie Konfederacja wypadła bardzo dobrze.

Z czym konkretnie ? HA HA HA

.......
8 października, 22:54, Damian:

Bosak zdecydowanie wypadł najlepiej.

Bosak wypadł najlepiej z antypisu a najlepiej wypadł Horała i to kazdy widział

.....
8 października, 22:54, Damian:

Bosak zdecydowanie wypadł najlepiej.

Bosak wypadł najlepiej z antypisu a najlepiej wypadł Horała i to kazdy widział

H
Hdh
8 października, 16:37, Gość:

Czy to ten pryszczaty pajac z tzw. mlodzieży wszechpolskiej...?Nigdy nie bedziesz poważnym politykiem

Chyba ty nie bedziesz. Szkoda że tak mało jest kulturalnych i oczytanych ludzi jak Bosak

D
Damian

Bosak zdecydowanie wypadł najlepiej.

M
Morales
8 października, 22:37, Gość:

Czy to ten pryszczaty pajac z tzw. mlodzieży wszechpolskiej...?Nigdy nie bedziesz poważnym politykiem

Już jest poważnym politykiem. Proszę posłuchać wypowiedzi Bosaka. Ma rozległą wiedzę, wie co i do kogo mówi. Trzyma się swoich poglądów. Takich mężczyzn potrzeba w Sejmie, a nie błaznów i śpiochów.

S
Stanisław

Zgadzam się w pełni z Panem Bosakiem w debacie Konfederacja wypadła bardzo dobrze.

G
Gość

Czy to ten pryszczaty pajac z tzw. mlodzieży wszechpolskiej...?Nigdy nie bedziesz poważnym politykiem

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3