To trasa wojewódzka, niestety, na wielu odcinkach bez poboczy i z groźnymi zakrętami. W powiecie świeckim najgorzej prezentuje się odcinek Świecie - Polski Konopat.
Nawet 11 tys. aut na dobę
Tymczasem to bardzo ruchliwa droga. - W ciągu doby korzysta z niej od 6 do 11 tysięcy pojazdów - uściśla Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
To jeden z powodów, dla których jej modernizację zarząd województwa ujął w planie strategicznych inwestycji drogowych w regionie, finansowanych w latach 2014-2020 z funduszy europejskich.
- Celem jest przebudowa tej drogi, zapewniająca wygodny dojazd do planowanej trasy ekspresowej S5, a także dalej, do zjazdu na autostradę w Nowych Marzach - uściśla rzecznik.
Zobacz także: Trasa ekspresowa numer 5 węzłami połączona. Na razie na papierze
Kładki, chodniki, ścieżki
Jezdnia ma być wzmocniona i poszerzona do siedmiu metrów. Wyremontowane będą mosty w Rudzkim Moście i Szumiącej oraz wiadukt nad torami w Terespolu Pomorskim.
Powstaną tam kładki dla pieszych i ścieżki dla rowerzystów. Znikną niebezpieczne zakręty w Teologu, Rudzkim Moście i Szumiącej.
Przebudowane zostaną istniejące przepusty, zatoki autobusowe, miejsca postojowe i chodniki. Przybędą też nowe place dla ciężarówek.
W ramach obejścia Płazowa koło Tucholi projektowane są parkingi, punkt ważenia pojazdów i stacja meteorologiczna, informująca o aktualnych warunkach panujących na tej drodze.
Inwestycja będzie się wiązała z wykupami gruntów. Pomocna w ich przeprowadzeniu ma być specustawa drogowa. Drogowcy przygotowują się do jej wdrożenia. - Trwa procedura związana z wydaniem niezbędnych pozwoleń - potwierdza Sitarek.
Do sprawy wrócimy.
Czytaj e-wydanie »