Mieszkańcy Michelina od dawna czekają na alternatywną ulicę do alei Jana Pawła II. Bo na tej ostatniej, w godzinach szczytu komunikacyjnego często tworzą się korki. A wypadki komunikacyjne na dłużej zatrzymują ruch.
Budowa przedłużenia ulicy Brzezinowej jest w toku. Ta ulica jest doprowadzana na razie do Mielęcińskiej. Ale zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców Michelina planowane jest jeszcze przedłużenie tej ulicy - od ulicy Letniej do Kruszyńskiej, czyli połączenie Michelina z osiedlem Południe. Którędy? Jeden z wariantów mówi o wykorzystaniu ulicy Filtrowej.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Przeciwni jednak temu są mieszkańcy osiedla Krzywe Błota, którzy w tej sprawie napisali petycję do władz miasta twierdząc, że przyjęcie tego wariantu przebiegu trasy przyczyni się do „pogorszenia bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców osiedla domków jednorodzinnych”. Zwracają też uwagę na to, że inwestycja ta będzie zagrożeniem dla zasobów wodnych ujęcia, zwłaszcza studni numer jedenaście znajdującej się w pobliżu projektowanej trasy.
Czy władze miasta uwzględnią argumenty mieszkających w tej części Włocławka? Jak się dowiedzieliśmy, decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. - Będziemy się konsultować między innymi z biurem projektowym - mówi Magdalena Korpolak-Komorowska, zastępca prezydenta miasta do spraw inwestycji. Ale też planowane są konsultacje z klubami radnych. Bo wcześniej władze miasta ustaliły z częścią radnych, że przedłużona ulica będzie włączona w al. Jana Pawła II.
- Mamy jednak wątpliwości, czy to właściwe rozwiązanie - przyznaje wiceprezydent Korpolak-Komorowska. - Bardziej zależy nam bowiem na tym, żeby przedłużona ulica była alternatywą dla alei Jana Pawła II, więc uważamy, że lepiej by było, żeby nie łączyła się ani z tą arterią, ani z rondem Falbanka.
Bo gdy dojdzie do wypadku na rondzie czy zablokowania alei Jana Pawła II, będzie można korzystać z ulicy, która doprowadzi w głąb osiedla Michelin i dalej wyprowadzi ruch.