Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy w internecie. Oto, co polscy e-konsumenci kupują

oprac. (tik)
Zakupy w sieci
Zakupy w sieci Pixabay.com
W sieci Polacy najchętniej kupują ubrania, książki i AGD. Jednak przed zakupem sprzętu elektronicznego lubią sprawdzić go najpierw w tradycyjnych sklepach. Gemius przyjrzał się zakupowym zwyczajom Polaków.

W 2017 roku polscy internauci najczęściej kupowali odzież, dodatki i akcesoria (73 proc. badanych deklaruje dokonanie takiego zakupu w przeszłości). Niemal tak samo dużą popularnością cieszyły się książki, płyty i filmy (70 proc.). Na trzecim miejscu zestawienia najczęściej wybieranych produktów znalazł się sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Do zakupu produktów z każdej z tych kategorii przyznało się więcej osób niż w 2016 roku.

W przyszłości internauci zamierzają kupić w sieci książki i płyty - o ich zakupie myśli 42 proc. e-konsumentów. W planach zakupowych online Polaków są też podróże (40 proc.) i bilety do kina i teatru (36 proc.).

Zobacz:

Hity internetu. Produkt niezgodny z opisem [zdjęcia]
Jakie produkty Polacy kupują w internecie. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej
Jakie produkty Polacy kupują w internecie. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej Gemius

Kto i co woli kupować w internecie
Kobiety o wiele częściej niż mężczyźni sięgają po takie produkty, jak odzież (82 proc. w porównaniu z 63 proc. mężczyzn), obuwie (60 proc. kobiet, 44 proc. mężczyzn) oraz kosmetyki (63 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn).

Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety są zainteresowani kupowaniem sprzętu komputerowego (66 proc. w porównaniu z 39 proc. kobiet), gier komputerowych (53 proc. mężczyzn, 27 proc. kobiet) oraz samochodów i części do nich (48 proc. mężczyzn, 28 proc. kobiet).

Domeną zakupową najmłodszych (15–24 lata) są gry komputerowe (50 proc.). Natomiast najstarsi badani (50+) częściej niż inni kupują online produkty spożywcze (30 proc.), a także farmaceutyczne (44 proc.). E-konsumenci z wyższym wykształceniem chętniej niż pozostali sięgają po książki, płyty, filmy (87 proc.), sprzęt RTV/AGD (72 proc.) czy rezerwacje podróży (61 proc.).

Przeczytaj też: Bezpieczne zakupy w internecie. O czym pamiętać przed Gwiazdką?

Najpierw w internecie, potem w sklepie. I na odwrót
Autorzy badania zauważyli też efekt ROPO polegający na wyszukiwaniu pożądanych produktów w sieci, a dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym jest szczególnie wyraźny przy wyborze sprzętu RTV/AGD (48 proc.), farmaceutyków (48 proc.) i materiałów budowlanych (45 proc.).

Co ciekawe, istnieje też duża grupa e-konsumentów, która przy wyborze elektroniki użytkowej kieruje się odwrotną zasadą - 41 proc. kupujących online najpierw znajduje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. W podobny sposób postępują przy zakupie obuwia (42 proc.) oraz kosmetyków i perfum (37 proc.).

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska