https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zamknięcie mostu na Trasie Uniwersyteckiej w Bydgoszczy. Firma Gotowski wydała oświadczenie

Sławomir Bobbe
Opracowanie:
Most na Trasie Uniwersyteckiej został zamknięty w piątek, 29 stycznia.
Most na Trasie Uniwersyteckiej został zamknięty w piątek, 29 stycznia. Tomasz Czachorowski
Spółka Gotowski, która w konsorcjum ze spółkami Mosty Łódź i Kobylarnią budowała most na Trasie Uniwersyteckiej wydała oświadczenie po jej zamknięciu.

Zobacz wideo: Tak powinno przygotować się auto na mrozy.

ZDMiKP zdecydował w piątek, po otrzymaniu wyniku ekspertyz, o zamknięciu mostu na Trasie Uniwersyteckiej. Ten stan potrwa przynajmniej kilka miesięcy. Wstępnie uznano, że nieprawidłowości dotyczące stanu mostu mogą mieć źródło jeszcze na etapie projektowym. Dziś oświadczenie w tej sprawie wydała spółka Gotowski.

- W 2010 roku w ramach postępowania przetargowego (dwuetapowego - postępowania rozdzielono na osobne postępowania dla zaprojektuj i dla wybuduj), organizowanego przez ZDMiKP w Bydgoszczy, konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A., Spółka Gotowski BKiP Sp. z o.o. oraz PBDiM Kobylarnia Sp. z o.o. zajęło pierwsze miejsce i w wyniku tego podpisało umowę na realizację części budowlanej inwestycji. Biurem projektowym Trasy Uniwersyteckiej jest Transprojekt Gdańsk, a projektantem mgr inż. Tadeusz Stefanowski - przypomina spółka w oświadczeniu.

Spółka podkreśla, że roboty zostały wykonywane zgodnie z dostarczonym przez ZDMiKP projektem, prowadzone i odebrane przez nadzór ZDMiKP.

To Cię może też zainteresować

Ekstremalne obciążenia mostu

Zanim most oddano do użytku, zbadał go zespół badawczy z Politechniki Świętokrzyskiej oraz Akredytowanego Laboratorium Badawczego Aspekt Sp. z o.o., który dokonał próbnego obciążenia obiektu: statecznego i dynamicznego.

- Biorąc pod uwagę pozytywne wyniki próbnego obciążenia statycznego oraz dynamicznego mostu nurtowego M2 przez Brdę, zlokalizowanego w Bydgoszczy oraz stan jego konstrukcji przed i po badaniach stwierdza się, iż nośność obiektu odpowiada klasie „A” wg normy PN-85/S-10030 (samochody o masie całkowitej do 50 ton). Wnioskuje się o oddanie obiektu do eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem - konkluduje raport wykonany po odbiorach.

Gotowski przypomina, że ekstremalne obciążenia, jakim został poddany most podczas prób, nie zdarzą się w całej historii eksploatacji obiektu.

Gwarancja na pięć lat

Mosty Łódź, które również podpisały się pod oświadczeniem, przypominają, że most został oddany do eksploatacji po odbiorach końcowych. W czasie gwarancji, którą obejmowała 5 lat, most był regularnie poddawany przeglądom. Co więcej, po zakończeniu okresu gwarancji, w 2018 roku przeszedł kolejny przegląd, który zakończył się odbiorem pogwarancyjnym. - W przeprowadzonych do tej pory ekspertyzach, ani podczas przeglądów nie stwierdzono, żadnych błędów na etapie budowy obiektu - w oświadczeniu zapewniają Wojciech Pater, Prezes Zarządu Mosty Łódź S.A. i Marek Gotowski, Prezes Zarządu Gotowski BKiP sp. z o.o.

Zamknięcie mostu przedwczesne?

Poprosiliśmy o ustosunkowanie się do sprawy Transprojekt Gdański, który przygotowywał dokumentację projektową dla mostu na Trasie Uniwersyteckiej.

- Ekspertyza oceniająca stan techniczny obiektu mostowego na Trasie Uniwersyteckiej w Bydgoszczy, zalecająca dalsze kroki, wpłynęła do autorskiego biura projektów 29.01.2021, w piątek. Prace nad jej analizą zostały podjęte natychmiast i są w toku. Biuro potwierdza, że autorem projektu obiektu inżynierskiego na Trasie Uniwersyteckiej jest nasz były pracownik, mgr inż. Tadeusz Stefanowski. Zdaniem biura, mimo, że bezpieczeństwo i życie ludzkie są priorytetem, to na tym etapie nie można przesądzić o słuszności decyzji o zamknięciu przeprawy - przekazała nam spółka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
thrr
1 lutego, 12:51, pit:

50 ton to okolo 15 srednich osobowek na jednym pasie..

średnich osobówek powiadasz? 25 dużych suvów pokroju volvo xc60 nie ważyło by 50 t.

G
Gość
1 lutego, 12:51, pit:

50 ton to okolo 15 srednich osobowek na jednym pasie..

bredzisz,gzie się rachować uczyłeś????

y
yacaR

żeby auta nie stały w korkach na moscie trzeba było budowac tunel pod W.Polskiego co idealnie pasowalo do roznicy poziomow ... no ale taniej jest zamontować sygalizacje !

p
pit

50 ton to okolo 15 srednich osobowek na jednym pasie..

y
yacaR

gwarancja 5 lat na most? nie wiem czy smiać sie czy plakac?

s
seba1978

teraz czekamy na oswiadczenie projektantow , ze tez sa niewinni...:)

M
Magda Nowicka

Pruskie mosty z samej cegły po których jeżdżą pociągi stoją do dzisiaj i nic się z nimi nie dzieje ?

Polska dla Bydgoszczy nigdy nie zrobiła nic dobrego

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska