Do uszkodzenia betonowych płyt na autostradzie A4 doszło na odcinku pomiędzy węzłami Krzyżowa i LSSE Obszar Krzywa, na jezdni w kierunku Zgorzelca. To fragment poniemieckiej autostrady powstałej w latach 30-tych XX wieku, przebudowanej później w latach 1994-1996. Niestety z powodu ogromnego ruchu na tym odcinku, po ponad 20-latach od ostatniego remontu, potrzebne są kolejne decyzje, bo droga nie jest w stanie sprostać aktualnym wymaganiom i natężeniu ruchu.
GDDKiA informuje, że po wypiętrzeniu się betonowych płyt względem siebie, od razu podjęto decyzję o doraźnej naprawie z wykorzystaniem szybkich metod naprawczych. Już w niedzielę udrożnione zostały oba pasy autostrady A4 w kierunku zachodnim. Wprowadzono czasowe ograniczenie prędkości przejazdu do 40 km/h. - W najbliższym czasie planowana jest wymiana uszkodzonych płyt nawierzchni betonowej przy użyciu technologii betonu szybkosprawnego. Ruch jezdnią w kierunku Wrocławia odbywa się cały czas bez utrudnień - informują drogowcy.
Być może, po wymianie płyt, w tym miejscu nie wydarzy się szybko podobna historia. Jednak prawda jest taka, że cały odcinek od Wrocławia do Krzyżowej wymaga pilnej przebudowy. Od kilku miesięcy trwają już prace i analizy nad wariantami przebiegu autostrady A4 na tym odcinku. Przygotowano kilka tzw. kombinacji, które mają pomóc ustalić przebieg nowej A4 w połączeniu z projektowanymi również drogami S5 i S8 na południe i południowy-zachód od Wrocławia. Przebudowana (lub zbudowana od podstaw) A4 ma mieć nową nawierzchnię i po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.
OTO NAJNOWSZE ANALIZOWANE KOMBINACJE PRZEBIEGU A4 W POŁĄCZENIU Z DROGAMI S5 i S8 pod Wrocławiem:
Przebieg nowej A4 i S5 na Dolnym Śląsku. Wiemy już więcej (A...
ZOBACZ TAKŻE:
91 lat temu rozpoczęła się budowa autostrady A4 pod Wrocławi...
