Początkowo planowano, że od 1 kwietnia potwierdzenia uprawnień do wyrobów medycznych wystawiane będą wyłącznie elektroniczne. Kto jednak ma ważną roczną kartę zaopatrzenia w wyroby medyczne (np. wystawioną w październiku 2019 ważna jest do września 2020) może dostawać od lekarza zlecenia wypisywane poza nowym systemem, czyli nie elektronicznie.
Możliwe jest, że po 1 kwietnia lekarz wyda nam tradycyjne zlecenie, które trzeba potwierdzić w NFZ. Nie trzeba tego robić osobiście. Można przesłać pocztą, faksem, skan wysłać mailem, może to zrobić pacjent, lekarz, pielęgniarka.
Po pozytywnej weryfikacji zlecenia wstawionego w tradycyjny sposób NFZ przekaże informację zwrotną.
Ponieważ NFZ, podobnie jak inne instytucje, ograniczył kontakty z interesantami, podajemy adresy elektroniczne, pocztowe i numery telefonów.
- Kujawsko-Pomorski Oddział NFZ w Bydgoszczy: mail ogólny: [email protected]; w sprawie zleceń na wyroby medyczne - [email protected]; w sprawie EKUZ - [email protected], tel. dla klientów 52 325 27 06, dla świadczeniodawców 52 325 27 02; ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz.
- Delegatura NFZ w Toruniu: mail ogólny: [email protected]; zaopatrzenie w wyroby medyczne: [email protected], w sprawie EKUZ - [email protected], tel. 56 658 26 00, ul. Szosa Chełmińska 30, 87-100 Toruń.
- Delegatura we Włocławku: mail ogólny: [email protected]; zaopatrzenie w wyroby medyczne - [email protected]; w sprawie EKUZ - [email protected], tel. dla klientów 54 412 74 00; dla świadczeniodawców 54 412 74 08, ul. Kilińskiego 16, 87-800 Włocławek.
Pracownicy NFZ proszą, by przede wszystkim kontaktować się elektronicznie i listownie.
Telefoniczna informacja pacjenta: 800-190-590.
