https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Złotniki Kujawskie. Szkoły do likwidacji. Wyrok w środę popielcową

(dan)
fot. sxc
W środę popielcową, 25 lutego, radni ze Złotnik Kujawskich podejmą ostateczną decyzje w sprawie likwidacji tylko dwóch szkół: w Lisewie Kościelnym i Palczynie.

Początkowo wójt Henryk Styrna proponował radnym, by podjęli decyzję o likwidacji trzech szkół: w Lisewie, Palczynie i Gniewkówcu. Projekt uchwały w tej sprawie był już gotowy. Sesja zaplanowana na 13 lutego nie odbyła się jednak. Przewodniczący Rady Gminy Zbigniew Tylkowski przełożył ją na wniosek komisji oświaty.

Rodzice przekonali wójta

W międzyczasie rodzice z Gniewkówca przekonali wójta, by nie likwidował ich szkoły. - Dobrze się stało. Gdybym upierał się przy swym stanowisku, mieszkańcy mogliby to odebrać jako złośliwość. W Gniewkówcu uczy się najwięcej dzieci spośród szkół planowanych do likwidacji. To powód zmiany mojej decyzji - tłumaczy wójt. Z danych udostępnionych przez Urząd Gminy wynika, że w Gniewkówcu uczy się 56 dzieci, w Lisewie - 45, a w Palczynie - 31.

Na środowej sesji radni podejmą decyzję o zamiarze likwidacji dwóch szkół w Lisewie i Palczynie. - Moja ubiegłoroczna oferta, by obie szkoły się połączyły w jedną, jest nadal aktualna - zapewnia wójt.

Zła atmosfera

Póki co przed radnymi kilka ostatnich dni na przemyślenia. - Atmosfera w radzie jest bardzo zła - wyznaje przewodniczący Zbigniew Tylkowski, który wielokrotnie powtarzał, że jest przeciwnikiem likwidacji szkół. - Nie wiem, czy warto dla kilkuset tysięcy złotych oszczędności przeprowadzać tę całą operację - dodaje.

Na sesji, która odbędzie się w sali gimnastycznej szkoły w Złotnikach Kujawskich, radni podejmą również uchwałę w sprawie zamiaru powołania gimnazjum w Tucznie. Zapowiadają się burzliwe obrady. Początek o godz. 11.00.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rodzic z Tuczna
W dniu 22.02.2009 o 11:57, środa popielcowa napisał:

Sesja w środę, ale to przecież jeszcze nie "wyrok".... Skupiliśmy się na temacie likwidacji szkół z przyczyn ekonomicznych. Radnych nie interesują argumenty ludzi, a mieli być przecież głosem ludu, nie wójta...Na posiedzeniu ma być podjęta jeszcze jedna ważna uchwała dotycząca powstania następnego gimnazjum w Tucznie. Czyżby tutaj przemawiały również względy ekonomiczne? A może chodzi o dobro dzieci, bo po co mają dojeżdżać do Złotnik, jeżeli mogą mieć swoje gimnazjum, przecież one mają zaledwie po kilkanaście lat...Dobre serce, czy przemyślane, mające drugie dno plany? Nowe gimnazjum, to nowe pomoce, nowi nauczyciele, nowy dyrektor, nowa obsługa itp. Żałosne jest zatem mówienie, że nas nie stać na istniejące od lat podstawówki. A może chodzi właśnie o to, by w związku z zamieszaniem, jakie się utworzyło wokół tematu likwidacji, bardzo gładko i bezboleśnie przegłosować nową inwestycję w Tucznie??? Ciekawe, jakie argumenty finansowe przemawiają za utworzeniem kolejnej szkoły w gminie? DO ZOBACZENIA NA ŚRODOWEJ SESJI ( sala gimnastyczna szkoły podstawowej, godzina 11:00 )


Bardzo dobra uwaga, ale wójt chce zdobyć nasze głosy w wyborach, lepiej niech da miejsca pracy, a nie sale i gimnazjum . W Złotnikach jest dobre.
r
rodzic
W dniu 21.02.2009 o 19:15, krajan napisał:

JEŚLI ARGUMENT EKONOMICZNY JEST JEDYNYM ARGUMENTEM NA ZAMKNIĘCIE SZKÓŁ, TO TO NIE JEST ŻADEN ARGUMENT!!! ŻADEN!!!!!


Warunek ekonomiczny prezentowany przez urzędników w oświacie to brednie. Wykształcone dzieci są zyskiem ekonomicznym po latach, im mniejsze klasy tym zysk, w postaci lepszej wiedzy, większy tak powinno się liczyć kapitał w oświacie.. po latach.
ś
środa popielcowa
Sesja w środę, ale to przecież jeszcze nie "wyrok".... Skupiliśmy się na temacie likwidacji szkół z przyczyn ekonomicznych. Radnych nie interesują argumenty ludzi, a mieli być przecież głosem ludu, nie wójta...
Na posiedzeniu ma być podjęta jeszcze jedna ważna uchwała dotycząca powstania następnego gimnazjum w Tucznie. Czyżby tutaj przemawiały również względy ekonomiczne? A może chodzi o dobro dzieci, bo po co mają dojeżdżać do Złotnik, jeżeli mogą mieć swoje gimnazjum, przecież one mają zaledwie po kilkanaście lat...Dobre serce, czy przemyślane, mające drugie dno plany? Nowe gimnazjum, to nowe pomoce, nowi nauczyciele, nowy dyrektor, nowa obsługa itp. Żałosne jest zatem mówienie, że nas nie stać na istniejące od lat podstawówki. A może chodzi właśnie o to, by w związku z zamieszaniem, jakie się utworzyło wokół tematu likwidacji, bardzo gładko i bezboleśnie przegłosować nową inwestycję w Tucznie??? Ciekawe, jakie argumenty finansowe przemawiają za utworzeniem kolejnej szkoły w gminie? DO ZOBACZENIA NA ŚRODOWEJ SESJI ( sala gimnastyczna szkoły podstawowej, godzina 11:00 )
k
krajan
W dniu 21.02.2009 o 15:12, też nie jestem z Lisewa napisał:

Skoro tak odważnie, to proszę się przedstawić!!!Jeśli szkoła potrafi przetrwać dwie wojny światowe, a nie może sprostać ekonomii, to nie jest powod do jej zamknięcia, tylko do reformy. Ja proponuję zmiany, o których nie powiedziano żadnym rodzicom! Autobusy jadą po dzieci, żeby je dowieźć do Złotnik. Wystarczyłoby 20 chętnych (albo nawet przymusowych ochotnikow - tak jak robi się to z nami), i można by było wywieźć Zlotniczan do Lisewa i Palczyna, w ten sposób dopełniając szkoły.


JEŚLI ARGUMENT EKONOMICZNY JEST JEDYNYM ARGUMENTEM NA ZAMKNIĘCIE SZKÓŁ, TO TO NIE JEST ŻADEN ARGUMENT!!! ŻADEN!!!!!
t
też nie jestem z Lisewa
W dniu 20.02.2009 o 21:05, ada11111 napisał:

Bardzo się cieszę,że już wkrótce zostanie rozwiązany ten problem. To wyliczanie i rzucanie bezsensownych argumentów "za" jest bezsensowne. Ludzie, co Wam to daję? Każdy tutaj wie lepiej co jest dobre i nie ma szans żeby podyskutować tak na poziomie ,bo za każdym razem jak już ktoś powie ,że jest za likwidacją szkoły to obrzucany jest bluźnierstwami..... Odważnie mogę powiedzieć,że popieram pomysł likwidacji szkoły w Lisewie. Po zamknięciu tej szkoły można dzieci przenieść do szkoły w Palczynie. Nie mam nic przeciwko;) I wcale nie jestem mieszkanką Palczyna. Trzeba pokazać społeczeństwu z Lisewa ,że nie są pępkiem świata!



Skoro tak odważnie, to proszę się przedstawić!!!
Jeśli szkoła potrafi przetrwać dwie wojny światowe, a nie może sprostać ekonomii, to nie jest powod do jej zamknięcia, tylko do reformy. Ja proponuję zmiany, o których nie powiedziano żadnym rodzicom! Autobusy jadą po dzieci, żeby je dowieźć do Złotnik. Wystarczyłoby 20 chętnych (albo nawet przymusowych ochotnikow - tak jak robi się to z nami), i można by było wywieźć Zlotniczan do Lisewa i Palczyna, w ten sposób dopełniając szkoły.
m
mądrzejsza
W dniu 19.02.2009 o 21:35, rodzic napisał:

Więc ile powinno uczyć się dzieci w szkole, aby się opłacało ją utrzymywać??? Należy jasno to określić.Jak 56 wystarczy to połączenie szkół to dobry pomył.Tylko, która wieś się zgodzi????



To połączmy nasz urząd z powiatowym, i tak większość spraw tam się zalatwia, dlaczego nikt nie mówi jaki koszt, na tle kosztów utrzymania szkół, ponosimy na naszych g... wartych urzędników, założę się, że koszty urzędu są większe niż wszystkich szkół w naszej gminie!!!

A dzieci jest więcej, niż podaje wójt, bo zerowki mają po 15, a w Palczynie 17 dzieci - ale takie dane psułyby wójtowi argumenty, a następne roczniki też będą po kilkanaście dzieci.

A jeśli ktoś nie wie, to wójt stawał na głowie, żeby cichcem dzieci ze szkół pojedynczo wybierać, sam na takie statystyki zapracował, a dzieci ze złymi wynikami pozabierał do Złotnik, i geniuszy z nich nie porobił!!!
l
luk
W dniu 21.02.2009 o 01:49, Gość napisał:

Napiszcie coś na temat planowanego referendum. Sesja w środę, a informacji niewiele. Czyżby zabiegi w sprawie "uśpienia" czujności zainteresowanych miały się okazać skuteczne? POBUDKA!!!


A kto to referendum organizuje. Chętnie sie podpiszę, ale nie wiem, do kogo sie zgłosić.
G
Gość
Napiszcie coś na temat planowanego referendum. Sesja w środę, a informacji niewiele. Czyżby zabiegi w sprawie "uśpienia" czujności zainteresowanych miały się okazać skuteczne? POBUDKA!!!
a
ada11111
Bardzo się cieszę,że już wkrótce zostanie rozwiązany ten problem. To wyliczanie i rzucanie bezsensownych argumentów "za" jest bezsensowne. Ludzie, co Wam to daję? Każdy tutaj wie lepiej co jest dobre i nie ma szans żeby podyskutować tak na poziomie ,bo za każdym razem jak już ktoś powie ,że jest za likwidacją szkoły to obrzucany jest bluźnierstwami..... Odważnie mogę powiedzieć,że popieram pomysł likwidacji szkoły w Lisewie. Po zamknięciu tej szkoły można dzieci przenieść do szkoły w Palczynie. Nie mam nic przeciwko;) I wcale nie jestem mieszkanką Palczyna. Trzeba pokazać społeczeństwu z Lisewa ,że nie są pępkiem świata!
G
Gość
jeszcze dzieci mają dojść co 5 lat mają
~xxx~
W dniu 19.02.2009 o 21:29, Gość napisał:

Nie rozumiem dlaczego nie dodaje sie dzieci z zerówek. Przeciez one obowiazkowo chodza juz do szkoly! W Lisewie i w Gniewkowcu jest jeszcze po 15 dzieci w zerowkach! Nie wiem ile w Palczynie. Podajcie dobre dane jak macie. Cos tutaj nie gra


W Palczynie do zerówki chodzi 17 dzieci,czyli liczba dzieci wzrasta.
z
załamka
W dniu 19.02.2009 o 21:21, też rodzic napisał:

Jeżeli odpowiemy sobie tak, to trzeba też zapytać czy dla utrzymania 2 szkół warto rezygnować z solidnego remontu jednej gminnej drogi rocznie?


Co za fantasta wierzy, że w gminie drgnie cokolwiek po likwidacji tych szkół czy też jednej z nich?No chyba, że gminę zamkniemy w ramach tabli Złotniki kujawskie, bo my z małych ościennych wsi nadal będziemy zrywać podwozia na drogach, które równiarkę widziały np.6 lat temu.........Ach...ułańska fantazja
r
rodzic
Więc ile powinno uczyć się dzieci w szkole, aby się opłacało ją utrzymywać??? Należy jasno to określić.Jak 56 wystarczy to połączenie szkół to dobry pomył.Tylko, która wieś się zgodzi????
G
Gość
Nie rozumiem dlaczego nie dodaje sie dzieci z zerówek. Przeciez one obowiazkowo chodza juz do szkoly! W Lisewie i w Gniewkowcu jest jeszcze po 15 dzieci w zerowkach! Nie wiem ile w Palczynie. Podajcie dobre dane jak macie. Cos tutaj nie gra
t
też rodzic
W dniu 19.02.2009 o 21:07, rodzic napisał:

56 to niewiele więcej niż 45 uczniów.Więc to co ten wyrok na szkoły.Radni zastanówcie się i nie podnoście bezmyślnie rąk, bo tak Wam KTOŚ karze.


56 to niewiele więcej niż 45. Zgadza się ale 45 dzieci z Lisewa +31 z Palczyna (wg propozycji wójta o połączeniu szkół) to wiele więcej niż 45. Zgadzasz się? Przeciwny likwidacji szkół pan przewodniczący retorycznie pyta czy dla kilkuset tysięcy złotych oszczędności przeprowadzać operację. Pamietajmy: ROCZNIE. Jeżeli odpowiemy sobie tak, to trzeba też zapytać czy dla utrzymania 2 szkół warto rezygnować z solidnego remontu jednej gminnej drogi rocznie?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska