- Oczekiwane przez mieszkańców zmiany, które wprowadzamy już od 9 stycznia, a więc bezpośrednio po szkolnej przerwie świątecznej, to dodatkowe pociągi Toruń-Gniezno i Gniezno-Toruń, z których skorzysta dojeżdżająca do szkół młodzież mieszkająca w rejonie Mogilna i Inowrocławia - dodaje Krzemińska.
Oto zmiany w rozkładzie jazdy PKP
Oto orientacyjny rozkład jazdy (godziny odjazdów i przyjazdów do poszczególnych stacji mogą się jeszcze nieznacznie zmienić):

Nowe dwa pociągi pojawią się na trasie Toruń Główny – Sierpc, Toruń Główny (odjazd ok. 13.40) – Sierpc, Sierpc (odjazd. 15.09) – Toruń Główny. Zmiany w rozkładzie jazdy wejdą w życie w kilku terminach od: 9 stycznia, 1 lutego i 12 marca.
Zintegrowany e-bilet
To nie koniec dobrych wiadomości dotyczących komunikacji publicznej. 16 grudnia marszałek oraz prezydenci Bydgoszczy, Torunia, Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia podpisali list intencyjny w sprawie zintegrowanego e-biletu, jednego na wszystkie środki komunikacji publicznej w regionie.
- To bardzo ważny moment. Próby stworzenia zintegrowanych systemów biletowych były już wielokrotnie podejmowane przez miasta i województwa, niestety dotąd się to w Polsce nikomu nie udało. Zależy nam, żeby użytkownicy komunikacji publicznej kupując w aplikacji jeden tylko bilet mogli swobodnie poruszać się w naszym regionie wszystkimi dostępnymi środkami publicznego transportu – pociągiem, autobusem miejskim i regionalnym, tramwajem – zgodnie z aktualną potrzebą. To wymaga zbudowania systemu informatycznego, wygodnego i prostego w użytkowaniu dla pasażerów i umożliwiającego rozliczenia między poszczególnymi organizatorami transportu i przewoźnikami. To ostatnie jest najtrudniejsze. Przed nami duża praca. Jestem przekonany, że bez udziału obecnych tu prezydentów miast nie udałoby nam się tego zrobić – mówił przed podpisaniem dokumentu marszałek Piotr Całbecki.
Przygotowana w urzędzie marszałkowskim koncepcja zintegrowanego e-biletu zakłada powstanie połączonej z aplikacją mobilną platformy internetowej, łączącej elementy nawigacji i narzędzia zakupowego.Takie ułatwienie ma sprawić, że częściej zrezygnują z jazdy własnym autem lub taksówką na rzecz przyjaznego środowisku transportu publicznego. Z austriackich badań dotyczących takiego rozwiązania zastosowanego w Wiedniu wynika, że może to być istotne – tamtejsza aplikacja pozwoliła znacząco ograniczyć korzystanie w prywatnych aut i zwiększyć korzystanie z komunikacji miejskiej (odpowiednio o 20 i 25 proc.).
