Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znane marki odzieżowe GAP i H&M dostały złe noty

Redakcja
W raporcie Let’s Clean Up Fashion H&M i GAP zostały bardzo słabo ocenione ze względu na ignorowanie kwestii płacy wystarczającej na życie
W raporcie Let’s Clean Up Fashion H&M i GAP zostały bardzo słabo ocenione ze względu na ignorowanie kwestii płacy wystarczającej na życie
W Toruniu tydzień temu otwarto z pompą kolejny sklep marki H&M, tymczasem organizacja broniąca praw pracowników negatywnie ocenia tę firmę.

Organizacja Labour Behind the Label (LBL), opublikowała raport w którym pokazała m.in., co największe marki odzieżowe robią, by zagwarantować pracownikom płacę wystarczającą na życie (tzw. living wage). Najgorsze oceny przyznano markom: Gap, który zarzucił starania nad wdrożeniem płacy wystarczającej na życie oraz H&M, który nawet nie podjął kroków w kierunku wdrożenia godziwej płacy u swoich dostawców. Firmy odzieżowe, które zyskały najwyższe oceny to Monsoon, Marks & Spencer, Inditex (Zara) oraz gigant brytyjskiego rynku Next.

"Dobre" i "złe" marki

LBL wskazuje, że kilka firm pracuje nad podwyższeniem płac pracowników, tak by były one wyższe niż ustawowe minimum w danym kraju (które zawsze jest znacznie poniżej poziomu płacy wystarczającej na życie).

Raport wskazuje również na wiele innych wyzwań przed jakimi stoją firmy; jest to m.in. zagwarantowanie swobody w powoływaniu związków zawodowych, które same mogłyby walczyć o prawa pracowników.

LBL chce włączyć konsumentów w walkę o godziwą płacę pracowników GAP i H&M. Namawia do wysyłania listów do H&M i GAP. Pokaż, że zależy Ci na pracownikach produkujących twoje ubrania i podpisz petycję

Duże marki słuchają swoich konsumentów!

Niedawno dużo mówiło się o kampanii Greenpeace „Detox Challenge”, która wzywała firmy odzieżowe do wyeliminowania toksycznych chemikaliów ze swoich łańcuchów dostaw. W odpowiedzi na ponad 20 tys. podpisów pod petycją, aktywność użytkowników mediów społecznościowych oraz akcji podczas których aktywiści przyklejali wielkie naklejki z napisami „Detox our water” i „Detox our future” na witrynach sklepów H&M, firma H&M zadeklarowała całkowite usunięcie niebezpiecznych substancji chemicznych ze swojego łańcucha dostaw najpóźniej do 2020 r.

Przeczytaj: Zara, Bershka i Stradivarius wykradły zdjęcia blogerkom

Firma oprócz obietnicy nieużywania toksycznych substancji zadeklarowała, że upubliczni informacje na temat wszelkich chemikaliów emitowanych do środowiska przez fabryki swoich dostawców. Pierwsza porcja informacji zostanie opublikowana pod koniec 2012 roku i będzie dotyczyć głównych dostawców H&M z Chin i innych krajów.

źródło: http://cleanclothes.pl (oprac. hej)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska