Członkowie zarządu powiatu uznali, że nie ma uzasadnienia dla utrzymywania dwóch dublujących się stanowisk kierowniczych - mówi Maria Oryszczak, rzecznik powiatu.
W połowie stycznia br. zarząd powiatu podjął decyzję o zmianie regulaminu organizacji ZAZ i tym samym likwidacji stanowiska dyrektora placówki począwszy od 30 kwietnia br. - Celem zmiany było uporządkowanie struktury organizacyjnej zakładu, w tym zlikwidowanie powielających się stanowisk kierowniczych. W zakładzie był 1 cały etat kierownika i 1/2 etatu dyrektora - wyjaśnia Maria Oryszczak.
Zgodnie z nowym regulaminem na czele zakładu stać będzie kierownik. - Spowoduje to oszczędności, które będzie można wydać, np. na rehabilitację osób niepełnosprawnych zatrudnionych w ZAZ, bo taki jest cel istnienia tego podmiotu - dodaje rzecznik.
Przypomnijmy, że ZAZ funkcjonuje od 2007 roku. Powstał w budynku byłego internatu należącego do starostwa brodnickiego.
Przeczytaj także: Miasto dołoży do remontu brodnickich kamienic
Koszt remontu i wyposażenia został sfinansowany przez urząd marszałkowski ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Inicjatorami jego powołania byli: ówczesny starosta Waldemar Gęsicki oraz Jerzy Witkowski.
Obecny dyrektor ZAZ do sierpnia ub. roku był również dyrektorem Regionalnego Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego w Brodnicy. W ub. roku skończyła się jego pięcioletnia kadencja na tym stanowisku. W konkursie wybrano Jarosława Hiszpańskiego, nauczyciela i kierownika praktyk w zawodówce.
Na stanowisko kierownika rozpisany będzie konkurs, na który zgłosić się mogą wszyscy spełniający wymagania. Choć zarząd postanowił zlikwidować stanowisko dyrektora, nie oznacza to planów zamknięcia ZAZ ani innych zwolnień.
Przypomnijmy, że działalność ZAZ finansowana jest w 90 proc. przez marszałka województwa (PFRON), a 10 procent dokłada powiat. ZAZ ma także dochody z własnej działalności (m.in. prowadzi hotelik Centrum, parking przy starostwie).
W ZAZ zatrudnionych jest obecnie 41 osób niepełnosprawnych i 12 pełnosprawnych.
Czytaj e-wydanie »