Zrób dużo szumu wokół siebie, a sprowokujesz swojego szefa!

(d-ka), Fot. Digitouch
Nie udawaj, że jesteś skromny i - z drugiej strony - nie przesadzaj z gwiazdorstwem. Wyjdź z ukrycia, pochwal się swoimi pomysłami! Wtedy pracodawca na pewno zwróci na ciebie uwagę.

- Szef musi mieć powód, by zauważyć pracownika - twierdzi Joanna Brzyska, kierownik okręgu bydgosko-toruńskiego firmy Randstad, która zajmuje się pośrednictwem pracy. - Dlatego trzeba mu wyraźnie pokazać, na co nas stać. Sam się nie domyśli!

Z analiz Randstad wynika, że oczekiwania pracodawców są różne.

Czytaj też: Sukces w pracy pod presją czasu 

Wszystko zależy m.in. od potrzeb firmy, branży czy stylu pracy.

- Na pewno w każdej pracy warto pochwalić się dobrym pomysłem, takie gesty były, są i zawsze będą w cenie - dodaje Brzyska. -nie należy oczywiście przesadzać z pewnością siebie.

Gwiazdorstwo oraz podejście roszczeniowe nie są mile widziane. Ale też nie warto być przesadnie skromnym! Należy więc znaleźć własny złoty środek.

Nie przepraszaj innych, że w ogóle żyjesz...

Pracownik nie powinien zachowywać się na zasadzie "Przepraszam, że żyję", tylko mówić otwarcie o swoich dobrych stronach, ale - rzecz jasna - z wyczuciem chwili i miejsca.

Wielu pracowników uważa, że najlepiej schować się w kącie i zniknąć przełożonym z oczu, nie narzucać się.

To błąd, jedna z najgorszych strategii. Rozgłos zdobywa się dzięki odwadze, kreatywności i inicjatywie - one pozwalają sprawnie piąć się po szczeblach kariery. Warto również być blisko ważnych ludzi, rozdawać wizytówki. Aby jak najwięcej osób z firmy, branży, ze świata biznesu zapamiętało to nazwisko i wygląd.

Ponadto wypada spotykać się z kierownictwem wyższego szczebla, przy czym postępować tak, by nie uznano nas za intruza.

Kiedy milczenie nie jest złotem

Milczenie w pracy wcale nie jest złotem. Należy więc jak najczęściej zabierać głos.

Jednak umiejętność mówienia trzeba zdobyć samemu np. zapisując się na kurs, a potem ćwicząc i ćwicząc. Ładne mówienie to jedno, ale trzeba też dobrze się prezentować.

Ubiór powinien być więc adekwatny do obecnego stanowiska.

Czasami nie warto mieć awersji do marynarki i krawata. Buty sportowe można przecież założyć po pracy. I warto to dobrze zapamiętać: jeśli chcemy awansować, zawsze musimy wyglądać poważnie!


Uczciwość aż do bólu i jeszcze bardziej

Dzięki wizerunkowym trikom można zrobić dobre wrażenie na otoczeniu. Ale jeśli nie pójdą za tym kwalifikacje, wiedza i uczciwość, w najlepszym razie zostaniemy "gwiazdą jednego sezonu". Ludzie nie dadzą się oszukiwać bez końca. Raczej wcześniej niż później odkryją, z kim mają do czynienia. A wtedy ich nieżyczliwość znacznie przewyższy sympatię, którą początkowo wobec nas żywili.

 

Jeżeli pozwolimy sobie na kłamstwo, hipokryzję i cwaniactwo, stracimy kapitał zaufania, bez którego trudno zbudować karierę. Nawet, jeżeli awansujemy, to nie będziemy mogli liczyć na swoich nowych podwładnych.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie