reklama

ZUS ostrzega internautów. Oszuści wysyłają informacje o zaległościach w opłacaniu składek

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Zaktualizowano 
Fot. nadesłane
Oszuści podszywający się pod ZUS znowu się uaktywnili. Wysyłają maile o konieczności spłaty zaległych składek. Otwarcie załączników grozi zainfekowaniem komputera i kradzieżą danych wrażliwych.

W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS, w różnych częściach kraju, otrzymało maile z informacją o pilnej konieczności spłaty zaległości składkowych. Część maili wskazywała, by ponowne wypełnić formularz zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych ZUS ZUA, który został umieszczony w załączniku.

- Takie maile trafiły m.in. do klientów w Pszczynie i w Bielsku Białej, w naszym regionie póki co nie – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Maile na pierwszy rzut oka wydają się być korespondencją z ZUS. Gdy jednak przyjrzymy się dokładnie adresowi nadawcy, nie powinniśmy mieć wątpliwości, że korespondencja elektroniczna nie pochodzi z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Obecnie oszuści posługują się dwoma adresami: składki@ubezpieczenia.pl i zus.@zua.pl. Jak widać żaden z adresów nie ma stosowanego przez Zakład rozwinięcia „zus.pl”. ZUS nie stosuje też w swoich adresach mailowych rozwinięcia „gov.pl”, które to pojawiało się przy wcześniejszych próbach oszustw.

ZUS ostrzega by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, które wydają się być korespondencją z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dokładnie zwracajmy uwagę na adres, z którego przychodzą maile. Jeśli otrzymamy taki mail, najlepiej od razu go skasować, ale przede wszystkim – pod żadnym pozorem – nie otwierać załączonego pliku. Otwarcie załączników z maila grozi zainfekowaniem komputera i kradzieżą danych wrażliwych.

Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego przypomina, że Zakład drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o zaległościach składkowych. Przedsiębiorca informację o swoich rozliczeniach w ZUS może uzyskać w najbliższej jednostce terenowej Zakładu, u doradcy płatnika składek. Stan swoich rozliczeń może również sprawdzić na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Kontakt elektroniczny ze strony Zakładu możliwy jest jedynie w sytuacji, gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych i wyraził zgodę na taki kontakt.

W sytuacji, gdy mamy wątpliwości, co do nadawcy otrzymanej korespondencji, najlepiej skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem telefonu: 22 560 16 00.

Charytatywny Kalendarz Herosi 2020

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3