Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

80-latka z powiatu chojnickiego straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych!

Anna Klaman
Anna Klaman
Fot. Archiwum
Starsza pani z powiatu chojnickiego stała się kolejną ofiarą na tzw. wnuczka. Uwierzyła dzwoniącemu mężczyźnie, że jej pieniądze w banku są zagrożone i przelała gotówkę na wskazane przez oszustów konto. W ostatnich kilku dniach w powiecie kilku mieszkańców otrzymało telefony od osób, które podawały się za funkcjonariuszy ABW. Byli to jednak oszuści!

Zobacz wideo: Nowy wiek emerytalny - wkrótce nowe zasady?

Niespodziewane telefony od osób podających się za policjantów, czy dawno niewidzianych członków rodziny nie muszą zakończyć się finansową stratą. Tych sposobów oszustw jest więcej, jak ten na agenta CBA. 80-latka z powiatu chojnickiego - mimo wielu akcji informacyjnych, uwierzyła nieznajomemu.

- Kobieta uwierzyła dzwoniącemu mężczyźnie, że jej pieniądze w banku są zagrożone i przelała gotówkę na wskazane przez oszustów konto - informuje Justyna Przytarska, rzeczniczka chojnickiej policji. - Pamiętajmy, że policjanci tak nie robią, nie dzwonią przez telefon i nie wypytują o nasz majątek. Policja nie informuje nikogo o swoich działaniach. Jeżeli otrzymałeś taki telefon bądź o bardzo podobnej treści, to rozłącz się i zadzwoń na numer alarmowy 112.

Oszukana 80-latka jednak się nie rozłączyła, uwierzyła rzekomemu agentowi CBA, że dzwoni, by jej pomóc...

Trwa głosowanie...

Czy kary za jazdę po po pijanemu są wystarczające

Policjanci wiedzą, że takich prób oszustw było więcej. Inni rozłączali się i dzwonili od razu na policję. Tak należy się zachować!.

Wystarczy przestrzegać kilka podstawowych zasad. Oto one.

  • Jeśli nie masz całkowitej pewności, kto do ciebie dzwoni, nie podejmuj rozmowy i nie przekazuj żadnych informacji o sobie
  • Przez telefon nie widzisz kto jest po drugiej stronie słuchawki, więc tym bardziej nie podawaj żadnych informacji, ani nie przekazuj pieniędzy. Zawsze upewnij się
  • Pamiętamy, że Policjanci nigdy nie informują o swoich działaniach, nie dzwonią i nie namawiają do współpracy, a co najważniejsze NIGDY nie proszą o przekazanie pieniędzy czy przelew, nie wypytują o posiadany majątek, wyrzucanie ich przez okno, czy pozostawianie w jakimś miejscu.
  • Jeżeli w rozmowie telefonicznej wystąpią elementy, o których piszemy, należy natychmiast się rozłączyć, powiadomić o tym swoich bliskich oraz policjantów dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
  • Policjanci przestrzegają, aby w trakcie takich rozmów osoby nie udostępniały swoich danych dotyczących kont bankowych, środków na nich zgromadzonych, numerów telefonów komórkowych oraz adresu.
  • Pamiętajmy że policjanci czy inni funkcjonariusze nie dzwonią do mieszkańców aby pytać ich o pieniądze, nie namawiają do brania kredytów czy pożyczek, a tym bardziej, nie informują o swoich działaniach.
  • Pamiętajmy o naszych rodzicach i dziadkach. Informujmy ich o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając różne opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska