https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Absurdalne połączenie autobusowe. Zamiast pokonać 4 kilometry, trzeba przejechać aż 19

Joanna Pluta [email protected]
Ulica Smukalska (z lewej) jest w kiepskim stanie. Podobno dlatego nie może tędy jeździć autobus. Ulica Saperów (z prawej) wcale nie wygląda lepiej, ale autobus nią jeździ już od wielu lat
Ulica Smukalska (z lewej) jest w kiepskim stanie. Podobno dlatego nie może tędy jeździć autobus. Ulica Saperów (z prawej) wcale nie wygląda lepiej, ale autobus nią jeździ już od wielu lat nadesłane
Bydgoskie dzielnice Piaski i Smukała leżą obok siebie, ale nie ma między nimi komunikacji.

Piaski i Smukałę Dolną dzieli od siebie odległość ponad 4 kilometrów. Ci, którzy mają ochotę z jednej do drugiej dzielnicy iść pieszo, nie powinni mieć z tym problemów. 4 kilometry to jedyne 50 minut drogi. Samochodem ten odcinek (mimo że jedzie się jak po grudzie) można przejechać w 11 minut.
Schody zaczynają się, gdy nie chce nam się iść pieszo, samochodu nie mamy, a na taksówkę nas nie stać. Wtedy z pomocą powinna nam przyjść, a w zasadzie przyjechać, komunikacja miejska. Ale nic z tego.

Zobacz także: Burza narobiła szkód. Woda podmyła nasyp pod torowiskiem - szyny dosłownie zawisły w powietrzu [zdjęcia]

Podróż za jeden uśmiech i dwa bilety

- Temat połączenia autobusowego Piasków ze Smukałą już od wielu lat jest poruszany przez mieszkańców - mówi pan Mateusz, który zgłosił się do nas z tą interwencją. - Niestety, nasi włodarze, jak widać, nie za bardzo się nim interesują, ponieważ do dziś to połączenie nie powstało.

Jak więc dostać się z Piasków do Smukały? Nic prostszego. Najpierw autobusem linii 54 zjeżdżamy z Piasków do miasta i wysiadamy na pl. Poznańskim. Tam przechodzimy przez kilka przejść dla pieszych, aby dostać się na przystanek autobusu linii 58. Pod wiatą odczekać swoje (58 jeździ co kwadrans), wsiąść do autobusu i pojechać na końcowy przystanek do Smukały Dolnej. W sumie zamiast pokonać 4 kilometry, musimy przejechać 19, zamiast za autobus zapłacić 3 zł, musimy wydać 6, a zamiast z jednej dzielnicy do drugiej dostać się w kilkanaście minut, bo to przecież po sąsiedzku, cała wyprawa może nam zająć grubo ponad godzinę. Warto mieć ze sobą coś do picia i suchy prowiant.
- Słyszałem tłumaczenie, że autobus nie jeździ dlatego, że stan Smukalskiej jest fatalny, ale to takie gadanie - mówi nam pan Mateusz. - Wystarczyłby remont najbardziej zniszczonych fragmentów drogi, poza tym ulica Saperów również nie jest w dobrym stanie, a jednak autobusy się nią poruszają.

Zobacz także: Wizyta w podziemiach dworca PKP Bydgoszcz Główna [zobacz zdjęcia]

Nie obiecują

Co na to drogowcy? - Zacznę od tego, że ulica jest w tej chwili remontowana - odpowiada nam Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - A jeśli chodzi o połączenie autobusowe z Piasków do Smukały, to wiele czynników wpływa na podjęcie ostatecznej decyzji. Są to uwarunkowania ekonomiczne, zainteresowanie pasażerów linią, tzw. napełnienia oraz wiele innych, ale zapewniam, że temat przeanalizujemy.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
SANDIEGO
W dniu 24.07.2014 o 06:38, G-dz napisał:

Jeśli myślisz jak piszesz,to chwała Ci, tylko swoimi wpisami na innych stronach tego forum jesteś postrzegany inaczej 

 

  Dziękuję za pochwałę. :)​  Dla mnie ważniejsze jest jak ja postrzegam ten świat.  :rolleyes:  Co myślą o mnie inni jest mniej dla mnie istotne.  Dawno temu władza ludowa miała o mnie złe zdanie, ale ja się wcale tym nie przejmowałem. :ph34r:  Drukowałem po nocach ulotki, których treść mogła wywołać niepokoje społeczne.  Dzisiaj nie ma żadnych nielegalnych ulotek a ludzie dalej jacyś niespokojni.  Może to przez te upały.  :unsure:

G
G-dz
W dniu 24.07.2014 o 04:45, SANDIEGO napisał:

 " A jeśli chodzi o połączenie autobusowe z Piasków do Smukały, to wiele czynników wpływa na podjęcie ostatecznej decyzji. Są to uwarunkowania ekonomiczne, zainteresowanie pasażerów linią, tzw. napełnienia oraz wiele innych, ale zapewniam, że temat przeanalizujemy."   Kiedy czytam tego typu wypowiedzi osób odpowiedzialnych za transport PUBLICZNY to odnoszę wrażenie, że socjalizm z Polski zawędrował do USA a Polacy przyjęli do siebie jakąś dziwną formę rządów gdzie człowiek jako żywa istota wcale się nie liczy.  Nie korzystam z komunikacji publicznej w USA, ale obserwuję autobusy z okien mego auta i zadaję sobie pytanie kto do tego dopłaca?  Pytanie oczywiście naiwne bo dopłacam do tego ja i wszyscy inni, którzy płacą podatki.  Wiem, że niektórym Forumowiczom będzie trudno w to uwierzyć, ale w USA przewagę nad kosztami w komunikacji miejskiej mają względy społeczne.  Komunikacja autobusowa będzie zaplanowana nawet dla jednego pasażera.  Ten jeden pasażer potrzebuje przecież jechać na zakupy, do lekarza lub do kina.  I właśnie specjalnie dla niego będzie jeździł ten autobus.  Jak zaznaczyłem na wstępie socjalizm z Polski chyba zawędrował do USA.  A może on tutaj zawsze był?  :unsure:

 

Jeśli myślisz jak piszesz,to chwała Ci, tylko swoimi wpisami na innych stronach tego forum jesteś postrzegany inaczej
 

S
SANDIEGO

 " A jeśli chodzi o połączenie autobusowe z Piasków do Smukały, to wiele czynników wpływa na podjęcie ostatecznej decyzji. Są to uwarunkowania ekonomiczne, zainteresowanie pasażerów linią, tzw. napełnienia oraz wiele innych, ale zapewniam, że temat przeanalizujemy."

 

  Kiedy czytam tego typu wypowiedzi osób odpowiedzialnych za transport PUBLICZNY to odnoszę wrażenie, że socjalizm z Polski zawędrował do USA a Polacy przyjęli do siebie jakąś dziwną formę rządów gdzie człowiek jako żywa istota wcale się nie liczy.  Nie korzystam z komunikacji publicznej w USA, ale obserwuję autobusy z okien mego auta i zadaję sobie pytanie kto do tego dopłaca?  Pytanie oczywiście naiwne bo dopłacam do tego ja i wszyscy inni, którzy płacą podatki.  Wiem, że niektórym Forumowiczom będzie trudno w to uwierzyć, ale w USA przewagę nad kosztami w komunikacji miejskiej mają względy społeczne.  Komunikacja autobusowa będzie zaplanowana nawet dla jednego pasażera.  Ten jeden pasażer potrzebuje przecież jechać na zakupy, do lekarza lub do kina.  I właśnie specjalnie dla niego będzie jeździł ten autobus.  Jak zaznaczyłem na wstępie socjalizm z Polski chyba zawędrował do USA.  A może on tutaj zawsze był?  :unsure:

G
Gość
W dniu 23.07.2014 o 13:20, ja_wiem napisał:

Czy nikt z Was o biletach GODZINNYCH nie słyszał? Ani "redaktor" ani "krzysiek" nie biorą go pod uwagę. 4,20 zł kosztuje bilet godzinny i przez 60 minut od skasowania można przesiadać się do woli.

to spróbuj w godzinę dojechać z Fordonu do Myślęcinka,chyba nie jesteś z Bydgoszczy

A
Anka

a ja wam powiem jedno, gdyby bilety były za symboliczną złotówkę a koszty utrzymania mzk były finansowane z innych źródeł to problemu by nie było.....  ludzie posiadali by złudzenie, że nawet jak jadą trzema autobusami to płacą 3 zł a nie 9 zł.... a w rzeczywistości opłata była by  pobierana w innym podatku miejskim.... a jeszcze lepiej komunikacja mogła by być "darmowa" a realnie finansowana z innego źródła podatkowego.... ale oczywiście ktoś stwierdzi, że to się nam nie opłaca, lepiej ciągle remontować drogi.... bo każdy myśli, że jak jedzie samochodem to oszczędza....

M
Mieszkaniec

Nam mieszkańcom Smukały takie połączenie znacznie ułatwiło by życie.Na Piaskch Znajduje się najbliższa apteka,poczta i punkty handlowe.Wystarczy żeby autobus 54 do Smukały jechał raz na godzinę.Myślę że te analizy drogowców skończą się jak zawsze,czyli że się nie da.Zawsze znajdą powód,a to droga za wąska a to dziurawa albo nie oświetlona albo inne bzdury.

Ł
Łukasz
Po prostu poprawił błąd po tym co napisałem
5485
W dniu 23.07.2014 o 14:19, Xuck Luck napisał:

Z Twojej wypowiedzi nie wynikało by były to linia 54 oraz linia 85.

 

Nie, wcale:

 

Czas przerobić 54 na dwie osobne linie;

 

Dwie osobne, to chyba logicze, że o róznych numerach.

 

X
Xuck Luck
W dniu 23.07.2014 o 13:28, 5485 napisał:

Czas przerobić 54 na dwie osobne linie;- jedna w obecnej formie Błonie - Piaski, przez Unii Lubelskiej- druga Smukała - Garbary, przez Pileckiego i Piaski

 

Z Twojej wypowiedzi nie wynikało by były to linia 54 oraz linia 85.

5485
W dniu 23.07.2014 o 13:30, Xuck Luck napisał:

Żeś wymyślił :-DI Ci przy Dworcu zastanawiali by się czy dojadą na Błonie czy do Smukały? :P

 


Żeś wymyślił :-D

I Ci przy Dworcu zastanawiali by się czy dojadą na Błonie czy do Smukały? :P

Niby jak?

54 Piaski albo Błonie

85 Smukała albo Garbary

W dodatku z różnych przystanków.

X
Xuck Luck
W dniu 23.07.2014 o 13:29, ja_wiem napisał:

taxi ?

 

Już odpowiem -> Bilet rodzinny (2 dorosłe + min. 1 dziecko) - całodniowy za 13,50 zł.

X
Xuck Luck
W dniu 23.07.2014 o 13:28, 5485 napisał:

Czas przerobić 54 na dwie osobne linie;- jedna w obecnej formie Błonie - Piaski, przez Unii Lubelskiej- druga Smukała - Garbary, przez Pileckiego i Piaski

 

Żeś wymyślił :-D

I Ci przy Dworcu zastanawiali by się czy dojadą na Błonie czy do Smukały? :P

j
ja_wiem
W dniu 23.07.2014 o 13:26, Xuck Luck napisał:

W godzinnym bilecie mogą się nie zmieścić, ale jest jeszcze jedno rozwiązanie ;)

taxi ?

5485

Czas przerobić 54 na dwie osobne linie;

- jedna w obecnej formie Błonie - Piaski, przez Unii Lubelskiej

- druga Smukała - Garbary, przez Pileckiego i Piaski

X
Xuck Luck
W dniu 23.07.2014 o 13:20, ja_wiem napisał:

Czy nikt z Was o biletach GODZINNYCH nie słyszał? Ani "redaktor" ani "krzysiek" nie biorą go pod uwagę. 4,20 zł kosztuje bilet godzinny i przez 60 minut od skasowania można przesiadać się do woli.

 

W godzinnym bilecie mogą się nie zmieścić, ale jest jeszcze jedno rozwiązanie ;)

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska