https://pomorska.pl
reklama

Absurdalne zwężanie Ogińskiego w Bydgoszczy - zamiast trzech pasów - dwa

Wojciech Mąka
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo.
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo. Arkadiusz Wojtasiewicz
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo.

Zobacz wideo: Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

od 16 lat

– Rozpoczęliśmy prace przy zawężeniu ulicy Ogińskiego, na wysokości wieżowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (po dawnym akademiku). W tym miejscu będziemy mieli nie trzy, a dwa pasy ruchu. To projekt wytypowany przez Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Będzie bezpieczniej przed pobliskim przejściem dla pieszych. Uważajcie na zwężenia i ograniczenia do 30 kilometrów na godzinę – ostrzegł kierowców w mediach społecznościowych Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Przewężenie jest tylko na części ulicy - po minięciu przejścia dla pieszych Ogińskiego znowu ma trzy pasy.

Niektórzy kierowcy pukają się w głowę, inni dosadniej wyrażają się o inicjatorach i wykonawcach likwidacji jednego pasa ruchu na szerokiej ul. Ogińskiego. - To trzeba mieć coś z dyńką - mówi jeden z nich. - Mamy most Uniwersytecki, po którym z górnego tarasu bardzo wygodnie się zjeżdża. Wpadamy na Ogińskiego - dotąd problemów nie było, trzy pasy ruchu, komfort. Teraz nie, trzeba hamować i gnić w korku. Wszędzie w innych miastach dąży się do tego, żeby ruch był jak najpłynniejszy. U nas robić dokładnie odwrotnie. Niepojęte.

Inny z kierujących przypomina, że większe korki to więcej spalin samochodowych w powietrzu. - Skoro jest takie niebezpieczne, to trzeba je w ogóle zlikwidować - uważa. - Niedaleko na rondzie jest przejście dla pieszych ze światłami. W tym mieście już mnie nic nie zdziwi.

- Zadanie zaproponowane zostało przez Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w którym uczestniczy też m.in. przedstawiciel stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski. Zadanie ma na celu poprawę bezpieczeństwa przed przejściem dla pieszych i wymusić ograniczenie prędkości przez kierowców - Tomasz Okoński, rzecznik zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego został powołany zarządzeniem prezydenta Bydgoszczy lipcu 2018 roku. Wchodzi w jego skład Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta miasta, przedstawiciele ZDMiKP, działacze bydgoskich organizacji społecznych dbających o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a także straży miejskiej i policji.

- Trudno mi już w tej chwili powiedzieć, kto z zespołu był inicjatorem zmian na Ogińskiego, ale pomysł został przyjęty jednogłośnie - mówi Paweł Górny ze stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski (dawniej Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych). Jednym z założeń BRM jest "Wizja zero" - dobrze zaprojektowane miasto, to mniej zabitych na drogach.

BRD miał na prace 100 tys. zł i zdecydowano się na jedną dużą, żeby projekt został zauważony. W styczniu zmiany na Ogińskiego zostały zatwierdzone i przekazane do realizacji, a ZDMiKP wykonał również projekt zmiany organizacji ruchu, który zaopiniowała policja.

- Bezpośrednia przyczyną budowania w tym miejscu przewężenia to wypadek rowerzystki w tamtym miejscu, potrąconej na ścieżce biegnącej równolegle do przejścia - tłumaczy szef Bydgoskiego Ruchu Miejskiego.

Górny przekonuje, że przejście jest potencjalnie bardzo niebezpieczne, a świateł nikt nie będzie stawiał, bo nie lubią ich ani piesi, ani kierowcy.

- Jeżeli mamy trzy pasy ruchu, kierujący jadący środkowym może nie zauważyć pieszego zasłanianego przed pojazdy po obu stronach - mówi Górny. Dodaje także, iż chodzi o to, żeby ruch samochodowy spowalniać w celach poprawy bezpieczeństwa.
- To nie jest obwodnica tylko droga miejska. Rzeczywiście zjazd z mostu jest bardzo wygodny, ale trzeba sobie też odpowiedzieć na pytanie, czy kierujący na moście jeżdżą rzeczywiście 60 km/h. Mam apel - poczekajmy, zobaczymy jak to będzie działać po przebudowie. Na razie faktycznie kierowcy mogą jeszcze mieć pretensje i uwagi, ale bezpieczeństwo zostało wpisane do Strategii Bydgoszczy do 2030 roku - informuje Górny.

Od 2016 roku na przejściu przez Ogińskiego przy bibliotece UKW doszło do jednego zdarzenia z udziałem pieszego, a na przyległym skrzyżowaniu z Szymanowskiego – do 22 zdarzeń drogowych - ich przyczyną było głównie najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szymek
27 października, 0:12, Rowerzysta:

Super pomysł, bardzo nieciekawe przejście dla pieszych przez 3 pasy ruchu, kierowcy często tam [wulgaryzm]ją jak po[wulgaryzm] i nie zwracają uwagi na pieszych. A jak kierowcom się nie podobają korki to polecam ruszyć swoje tłuste [wulgaryzm] na rower to ich nie będzie, a i o wiele szybciej można się poruszać po mieście :)

Dodałem wyżej swój komentarz też, przyznaje 100% racji. Jeżdżę autem też tam co chwilę, nic mi się nie stanie jak chwilę dłużej pojadę do celu. Dla dzieci i starszych osób to przejście było szczególnie niebezpieczne

S
Szymek
Zarówno jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie jak i chodzę na spacery lub do biedronki, sam, z dzieckiem, chodzą tam też rodzice. Tak jak wszystkich denerwują mnie korki ale pomysł na zwezenie tego miejsca jest rewelacyjny jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Masa idiotow rozpędzala się tam i tymi swoimi gównianymi autami z gównianymi oponami i swoim równie gównianym refleksem stwarza ogromne zagrożenie. I ten komentarz jest do tych wszystkich tutaj krytykujących. Jak nie potraficie przewidywać i zmieniać płynnie pasow ruchu to stójcie w korkach. To przejście było do bani i za to żeby dzieci i osoby starsze przeszły spokojnie warto minute dłużej jechać do celu.
G
Gość
PISdzielcza moderacjo... usuniecie 5 komentarzy, to wrócę i wkleję 25!!!

Trzymam za was kciuki, pisowskie eunuchy!
G
Gość
PISdzielcza moderacjo... nic wam sku rwieni pisowscy cenzorzy nie da usuwanie komentarzy!

Usunęliście mi 1 komentarz, to wrócę z pięcioma!

Życzę powodzenia pisdzielcze eunuchy!
S
Super
Jeszcze bardziej zwęzić.Jeden pas powinien wystarczyć.Kierowcy dziękują.Zobaczymy ile będzie kolizji w tym miejscu.
K
Krzysztof Płotka
To są tej samej klasy urzędnicy którzy to najpierw wymyślili kartę pojazdu,teraz ją wycofują,a za 2lata znów wprowadzą,to samo z naklejkami na samochód,zmianą czasu,stawianie znaków redukujących prędkość o 40km,na odcinku10m,wreszcie to ci sami co nie wiedzieli iż na mośćie Uniwersyteckim jest monitoring.Przykładów można by mnożyć w nieskończoność.Pozdrawiam te Panie/Panów/.
G
Gość
Ekipa Bruska. Zaczynajac na budowie mostu uniwersyteckiego poprzez te wszystkie tzw inwestycje....I wszystko w temacie.
G
Gość
"Brawo!" Taka bezpieczna pułapka na kierowców. A może to nowy rodzaj progu zwalniającego ???
K
Kojak
To jest patologia...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska