Ambitny plan MZK nie wypalił: nie będzie ani jednego nowego autobusu. Przynajmniej na razie

(WG)
Firma MAN, której autobusy sprawdziły się na toruńskich drogach i do których już się przyzwyczailiśmy, nie była uwzględniona w przetargu
Firma MAN, której autobusy sprawdziły się na toruńskich drogach i do których już się przyzwyczailiśmy, nie była uwzględniona w przetargu
W 2009 r. toruńskiemu MZK nie udało się kupić ani jednego nowego autobusu. Zakład unieważnił umowę z firmą Solaris. Powód? Przedłużyła się procedura przetargowa.

www.pomorska.pl/torun

Więcej aktualności z Torunia znajdziesz na podstronie www.pomorska.pl/torun

Ubiegłoroczne plany Miejskiego Zakładu Komunikacji były ambitne. Przewoźnik chciał kupić pięć autobusów niskopodłogowych: dwa na olej napędowy i trzy na gaz ziemny CNG. W pierwszym przetargu nie wpłynęła ani jedna oferta. Do drugiego zgłosiły się cztery firmy: Solaris (wycenił dwa pojazdy na ON na 1,65 mln zł), Solbus (1,68 mln zł), Scania (1,93 mln zł) i Kapena (2,1 mln zł). Do drugiej części konkursu - dotyczącej trzech wozów na CNG - wpłynęła oferta firmy Kapena, która wyceniła pojazdy na 3,7 mln zł. Ostatecznie MZK podpisał umowę tylko z Solarisem. Firma miała dostarczyć autobusy do 15 grudnia ub.r. Tak się jednak nie stało. Do wyniku przetargu wpłynął protest firmy Solbus. Procedura przedłużyła się. Nie udało się jej rozstrzygnąć do połowy grudnia, dlatego MZK unieważnił zamówienie.

Już ogłosili kolejny przetarg

Zakład przeniósł więc zakupy na br. W środę zostaną otwarte oferty w kolejnym przetargu na trzy autobusy 12-metrowe napędzane gazem CNG i jeden, 18-metrowy na olej napędowy. Dlaczego MZK zdecydował się na autobusy na CNG? Powodów jest kilka. Przy zajezdni autobusowej na ul. Legionów działa stacja paliw gazowych. Gaz CNG jest o połowę tańsze od benzyny i ekologiczny. Silniki napędzane tym paliwem mają większą żywotność. Pracują ciszej od tych zasilanych benzyną.

Firma, która wygra konkurs, będzie musiała dostarczyć pojazdy do końca czerwca br. Mają to być wozy niskopodłogowe, wyprodukowane w 2010 r. Powinny być wyposażone w silnik spełniający wymagania normy EURO-5, system cyfrowego monitoringu wizyjnego, automat do sprzedaży biletów, a także klimatyzację kabiny kierowcy. W tym roku MZK ogłosi również przetarg na dwa autobusy na olej napędowy, które miał dostarczyć Solaris. W tej chwili tabor MZK składa się ze 127 pojazdów marki Jelcz i MAN.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan III
kiedy ta kompletna nieudacznik Zawalowa polezie na emeryturę ?
z
zbylut
Jak poszedł przetarg w Lubiczu? Komunikację przejmuje MZK, czy pozostaje Mobilis.
m
mate-matyk
Trza zrobić kolejny skok na wojewódzką kasę.Piotr z Korolkiem i Lenzem napewno coś wymyślą.W razie problemów o. inwestor z Sobecką pomogą.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie