Część klientów Virgin Mobile Polska otrzymało informacje o „nieuprawnionym dostępie do systemów spółki". Chodzi o wyciek danych rejestrowych (zbieranych na podst. art. 60 b ustawy prawo telekomunikacyjne) czyli:
- imienia,
- nazwiska,
- numeru PESEL lub numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość
Atak hakerski na Virgin Mobile Polska
Doniesienia o ataku hakerskim spółka potwierdziła oficjalnie na swoim profilu w mediach społecznościowych. „W dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hackerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej Spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych" - czytamy w oświadczeniu.
Firma podaje, że wyciek dotyczy to 12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę. Zaznacza przy tym, że Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.
Atak hakerski na Virgin Mobile. Co dalej?
Spółka zapewnia, że „niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania".
ZOBACZ TEŻ: Jak ograniczyć korzystanie z telefonu?
- 950 niezwykłych zdjęć z lubelskiego. Zobacz te najlepsze
- Remontują dawny szpital żydowski, obiekt z ponurą historią
- Najlepsi dentyści w Lublinie. Kto znalazł się w TOP 20?
- 150 osób na Wigilii Rady Miasta. Kto był wśród gości?
- Pierwszy lubelski ofiaromat. W katedrze zapłacisz kartą
- Jaguar w garażu, spore domy i długi. Majątki posłów. Zobacz!
