https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Atak hakerski na Virgin Mobile. „Incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku"

RED
„Incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku" - tak spółka Virgin Mobile Polska podsumowuje to, co stało się z danymi części jej klientów. Do ataku hakerskiego doszło tuż przed świętami. Virgin Mobile zapowiedziała, że złoży zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania.

Część klientów Virgin Mobile Polska otrzymało informacje o „nieuprawnionym dostępie do systemów spółki". Chodzi o wyciek danych rejestrowych (zbieranych na podst. art. 60 b ustawy prawo telekomunikacyjne) czyli:

  • imienia,
  • nazwiska,
  • numeru PESEL lub numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość

Atak hakerski na Virgin Mobile Polska

Doniesienia o ataku hakerskim spółka potwierdziła oficjalnie na swoim profilu w mediach społecznościowych. „W dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hackerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej Spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych" - czytamy w oświadczeniu.

Firma podaje, że wyciek dotyczy to 12,5 proc. rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę. Zaznacza przy tym, że Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.

Atak hakerski na Virgin Mobile. Co dalej?

Spółka zapewnia, że „niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania".

ZOBACZ TEŻ: Jak ograniczyć korzystanie z telefonu?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 grudnia, 12:53, Gość:

atak był 18-12-2019, a wiadomość od Virgin otrzymałam 26-12-2019, żenada

27 grudnia, 09:26, Gość:

z tego co wiem, to na poinformowanie mają 14 dni.

A powiedz mi, co byś zrobił gdybyś dowiedział się te 6 dni wcześniej? Co to realnie zmienia? Chętnie się dowiem, bo moje dane też wyciekły...

27 grudnia, 20:15, Gość:

zmieniam dowod osobisty

Jak zmienisz to nas poinformuj

G
Gość
26 grudnia, 12:53, Gość:

atak był 18-12-2019, a wiadomość od Virgin otrzymałam 26-12-2019, żenada

27 grudnia, 09:26, Gość:

z tego co wiem, to na poinformowanie mają 14 dni.

A powiedz mi, co byś zrobił gdybyś dowiedział się te 6 dni wcześniej? Co to realnie zmienia? Chętnie się dowiem, bo moje dane też wyciekły...

zmieniam dowod osobisty

G
Gość
26 grudnia, 12:53, Gość:

atak był 18-12-2019, a wiadomość od Virgin otrzymałam 26-12-2019, żenada

z tego co wiem, to na poinformowanie mają 14 dni.

A powiedz mi, co byś zrobił gdybyś dowiedział się te 6 dni wcześniej? Co to realnie zmienia? Chętnie się dowiem, bo moje dane też wyciekły...

G
Gość

to może tak pozew zbiorowy? jak tylko ktokolwiek weźmie na moje dane kredyt tak Virgin może spodziewać się pozwu ode mnie. Na biegu i bez dyskusji. Mnie to nie interesuje, że mieli słabe zabezpieczenia, mnie interesuje to, że teraz przez oszustów, mogę stracić DOROBEK żYCIA. Także drogie Virgin, ode mnie litości niestety nie będzie.

G
Gość

Ciekawe kto zlecił. Może się kiedyś dowiemy.

G
Gość

[wulgaryzm] was

H
Haker

Dlaczego znów obrażacie hakerów. Proszę najpierw sprawdzić kim jest haker a później pisać bzdury.

G
Gość

no i co z tych podjętych działań jak dane mogą być wykorzystane

G
Gość

atak był 18-12-2019, a wiadomość od Virgin otrzymałam 26-12-2019, żenada

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska