https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy hybrydowe dla Grudziądza - miasto składa zamówienie. Będzie mniej spalin

Oprac. AGW
Zdjęcie ilustracyjne. Komunikacja miejska będzie bardziej przyjazna środowisku
Zdjęcie ilustracyjne. Komunikacja miejska będzie bardziej przyjazna środowisku pixabay.com
Zapowiadane zamówienie staje się faktem. Gmina-miasto Grudziądz podpisała 26 lipca umowę z firmą Volvo Polska na dostawę 7 autobusów hybrydowych. Będą też potrzebne stacje do ładowania pojazdów.

- Do tej pory mieliśmy jedynie możliwość testowania tego typu pojazdów dziś podpisaliśmy umowę, dzięki której grudziądzka komunikacja miejska wzbogaci się o nowoczesne i ekologiczne autobusy oraz niezbędną do ich obsługi infrastrukturę - mówił wiceprezydent Marek Sikora. I dodawał: - Dzięki temu, że pojazdy są dużo cichsze niż tradycyjne autobusy, dużą różnicę odczują mieszkańcy osiedli, przez które będą kursować.

Niższy poziom hałasu to nie jedyna zaleta autobusów hybrydowych. - Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60% mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90% Dla porównania tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40% mniej paliwa i emitują 40-50% mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych - mówi Małgorzata Durda dyrektor Volvo Buses w Polsce.

Zamówienie obejmuje 7 autobusów hybrydowych typu plug-in (Volvo 7900 Electric Hybrid) oraz stacje szybkiego i wolnego ładowania. Wartość inwestycji wyniesie 20 047 770 zł.

Autobusy dla Grudziądza wyposażone będą m.in.

  • w klimatyzację,
  • system elektronicznej informacji pasażerskiej,
  • system lokalizacji pojazdu,
  • monitoring wizyjny,
  • porty USB do ładowania smartfonów,
  • bezprzewodowy Internet WiFi,
  • system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania.

Volvo wyposaży też miasto w 2 stacje szybkiego ładowania na trasie autobusów oraz 7 stacji wolnego ładowania w zajezdni.

Czy różnią się hybrydy plug-in od innych autobusów hybrydowych od Volvo? Na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną (nawet ok. 70% trasy, zależnie od warunków) - niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. "Doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie 3-6 minut, po tym czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in np. nocą w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu", wyjaśnia miasto.

Kiedy nowe autobusy pojawią się w Grudziądzu? W ciągu 9 miesięcy od daty złożenia zamówienia. Zakup pojazdów i stacji ładowania jest częścią projektu współfinansowanego ze środków unijnych „Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru autobusowego”.

Źródło: grudziadz.pl

Autobusy hybrydowe dla Grudziądza - miasto składa zamówienie. Będzie mniej spalin
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska