Rada Miasta we Włocławku przygotowuje projekt uchwały, która zaleca prezydentowi Markowi Wojtkowskiemu podjęcie starań w zakresie stworzenia standardów reklam i małej architektury na terenie miasta. Planowane jest też przeprowadzenie konsultacji społecznych, co do standardów reklam i małej architektury. Chodzi o poznanie potrzeb i oczekiwań społecznych.
Ustawa krajobrazowa pomoże w walce z chaosem
Skąd ten projekt? Dwa i pół roku temu weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa, która daje samorządom nowe możliwości, jeśli chodzi o ochronę krajobrazu i ładu przestrzennego. Nowe regulacje stwarzają szansę na skuteczniejszą niż do tej pory walkę z wszechobecnym i narastającym chaosem reklamowym.
I wiele miast już rozpoczęło tę walkę, a niektóre, co warto podkreślić, z całkiem dobrym skutkiem.
Wniosek o przygotowanie intencyjnej uchwały reklamowej złożyła Ewa Szczepańska, wiceprzewodnicząca komisji do spraw rewitalizacji. - Do tego zmobilizowali mnie mieszkańcy, którym tak jak i mnie, przeszkadza chaos reklamowy w mieście - podkreśla radna. - Drażni mnie to, że budynki są pozaklejane reklamami niespójnymi w swej kolorystyce z kolorystyką elewacji. To rzuca się w oczy między innymi przy ul. Kilińskiego.
Możliwe będzie wprowadzenia nowego podatku
Kiedy wypracowane zostaną zasady umieszczania reklam? To trochę potrwa. Decyzje w tym względzie ma poprzedzić bowiem dyskusja społeczna, mająca na celu rozwiązanie konfliktów natury estetycznej, przy jednoczesnym poszanowaniu dążenia firm umieszczających reklamy do indywidualizacji i „wyrazistości” przekazu.
Z uzasadnienia projektu uch-wały, która stanie na sesji w przyszłym tygodniu wynika, że nie jest wykluczone rozważenie możliwości wprowadzenia nowego podatku, jakim jest opłata reklamowa. - Z uwagi na potencjalne skutki wprowadzenia takich opłat konieczna jest analiza ich wpływu na przychody gminy, ale również obciążeń finansowych dla włocławskich przedsiębiorców - czytamy.
Ale co ważne, będzie czas na przygotowanie się. Wprowadzenie uchwały reklamowej skutkować będzie koniecznością dostosowania wszystkich reklam do obowiązujących przepisów w terminie nie krótszym niż 12 miesięcy.
Zmiany w kodeksie pracy. Co się zmieni? [LISTA ZMIAN]
Szczyt motoryzacyjnej oszczędności? Koszt przejechania stu kilometrów tym autem to zaledwie... 8 złotych/TVN TURBO
