https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będą dodatkowe czujki na dwóch rondach w Bydgoszczy

Agata Kozicka
Jeszcze w kwietniu pisaliśmy o konflikcie, jaki zrodził się między motorniczymi tramwajów MZK w Bydgoszczy a zarządem dróg.
Jeszcze w kwietniu pisaliśmy o konflikcie, jaki zrodził się między motorniczymi tramwajów MZK w Bydgoszczy a zarządem dróg. Dariusz Bloch
Tramwajom ma być łatwiej zjeżdżać z ronda Toruńskiego i Fordońskiego i dzięki temu nie będą blokowały przejazdu

Jeszcze w kwietniu pisaliśmy o konflikcie, jaki zrodził się między motorniczymi tramwajów MZK w Bydgoszczy a zarządem dróg. Ci pierwsi, a przynajmniej niektórzy z nich, uważali, że sygnalizacja pozwalająca przejeżdżać tramwajom przez ronda jest źle zaprogramowana. Chodziło im o to, że specjalne urządzenia odpowiednio wzbudzają czujkę, która umożliwia pojazdom szynowym sprawny wjazd na rondo, natomiast czas na jego przejechanie, czyli także zjazd z niego, jest zbyt krótki, by tramwaje zdążyły. Utykały zatem na rondzie, albo, jak przyznawali niektórzy motorniczy, szybko zjeżdżały z nich, choć sygnalizacja już im na to nie pozwalała.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Forma protestu, na jaki się zdecydowali polegała na tym, że nie uciekali z ronda, często powodując blokowanie go dla kolejnych tramwajów. Apelowali o zmiany w systemie ITS, by czas przeznaczony na przejazd tramwaju szczególnie przez ronda Fordońskie i Toruńskie wydłużyć.

- Ostatnio już nie blokują ronda Fordońskiego - zauważył jeden z naszych Czytelników, pan Michał. - Coś się zmieniło?
Zapytaliśmy o to drogowców, którzy zaznaczają, że nie były zaobserwowane sytuacje z blokowaniem ronda przez tramwaje. - Mimo to, żeby jeszcze bardziej zdynamizować zjazd pojazdów tramwajowych z obszaru wyspy centralnej ronda, rozbudowaliśmy system o dodatkowe detektory wykrywające pojazdy tramwajowe oraz zaprogramowaliśmy funkcje specjalne w systemie - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik drogowców. - Ich zadaniem jest przeciwdziałanie ewentualnej możliwości blokowania się wzajemnego tramwajów wewnątrz ronda, a tym samym utrudniania przejazdu innym użytkownikom.

Jak to się odbywa? - Po wprowadzeniu odpowiednich zapisów w oprogramowaniu systemowym SCATS system zarządzania ruchem samoistnie wykonuje odpowiednie działania umożliwiające przejazd pojazdom tramwajowym nawet przy zmniejszonej prędkości przejazdu na odcinkach, na których zatrzymanie wozu tramwajowego w środku mogłoby blokować innych użytkowników - wyjaśnia rzecznik.

I dodaje: - W każdej chwili, jeżeli tego wymaga sytuacja na drodze, możemy szybko i skutecznie podejmować działania, które usprawnią ruch drogowy. Cały czas monitorujemy pracę sygnalizacji świetlnych pod kątem płynnego ruchu tramwajów.

Zaznacza też, że... - Zmiany dla ruchu tramwajowego na rondzie Fordońskim i Toruńskim zostały wykonane przez system kosztem innych użytkowników ruchu, a w szczególności kierowców. Można zaobserwować to po wydłużonych kolejkach na wlotach m.in. ul. Jagiellońskiej i Wyszyńskiego dla ronda Fordońskiego oraz ul. Toruńskiej (od wschodu) i Jana Pawła II dla ronda Toruńskiego w godzinach szczytu.

INFO Z POLSKI 4.05.2017- przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał
A czemu na r. Grunwaldzkim wyłączona sygnalizacja...
Tam też jakieś sekundy dodajecie dla motorniczych czy to zwykła awaria?
M
Michał
A czemu na r. Grunwaldzkim wyłączona sygnalizacja...
Tam też jakieś sekundy dodajecie dla motorniczych czy to zwykła awaria?
d
driver

Ja może nie o tramwajach, ale o braku płynności na ul. Spornej, w kierunku Fordońskiej. To co tam się czasami dzieje, przekracza ludzkie pojęcie. Jak można, na 500-metrowym odcinku, spędzić 25 minut? Zielone dla wyjeżdżających ze Spornej czasami trwa 7 sekund!!!!!!!! Rozumiemy, że Fordońska i Kamienna są priorytetem, ale czy to jest jakiś wielki problem, tam zabrać 30 sekund, a dołożyć na Sporną? Ta ulica to jest utrapienie, a niestety nie ma innego dojazdu z pracy, bo nie zamierzam jeździć naokoło przez całą Bydgoszcz. Może ktoś się w końcu za to weźmie???????????????

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska