Będzie 30 km nowych ścieżek rowerowych. Sprawdź, gdzie

Agata Kozicka
Lepiej zdecydowanie nie wybiegać do nadjeżdżającego autobusu, bo można wpaść pod koła
Lepiej zdecydowanie nie wybiegać do nadjeżdżającego autobusu, bo można wpaść pod koła Jarosław Pruss
Szykowane na najbliższe lata inwestycje drogowe i projekty dotowane z Unii Europejskiej oznaczać będą niecałe 30 km nowych ścieżek rowerowych w Bydgoszczy. Oby były dobrze przemyślane.

- Jak ktoś mógł wymyślić, żeby ścieżka rowerowa przebiegała przed przystankiem autobusowym dla linii 69 i 68 przy ul. Jana Pawła II. Tuż przy rondzie Toruńskim! - oburza się Czytelnik. - Tym bardziej w takim miejscu. Z góry - od Wojska Polskiego - z dużą prędkością zjeżdżają rowery. Niech tu nagle podjedzie autobus, a czekający na przystanku pasażerowie wpadną prosto pod ich koła.

I dalej pyta: - Kto ma pierwszeństwo, rower czy pieszy? Jak dojdzie do potrącenia, to kto będzie odpowiadał? Takiego absurdu nie widziałem nigdzie. W innych miejscach w Bydgoszczy rowery mijają przystanki z tyłu.

Drogowcy sprawdzą

O niefortunne rozwiązanie zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Tomasz Joachimiak: - Generalnie zasada jest taka, że ścieżka przebiega za przystankiem - przyznaje. Dlaczego przy tym przystanku tej zasady nie zachowano? Sprawdzimy. Może w ziemi przebiegają jakieś instalacje, które uniemożliwiły postawienie przystanku w innym miejscu. Ale nie wiem. Na pewno sprawdzimy, czy da się coś z tym zrobić.

Na jakie nowe ścieżki mogą liczyć rowerzyści w Bydgoszczy w tym roku?
- Większość inwestycji, które obejmują budowę ścieżek rowerowych zaplanowane są na lata 2011-2012, a nawet 2013 - podaje Joachimiak.

I tak prawie dwa km ścieżki powstanie wzdłuż trasy tramwaju do Dworca PKP. - Na większości będzie ona dwukierunkowa o szerokości 2 metrów i z nawierzchni z betonu asfaltowego, ulubionego przez rowerzystów - mówi Joachimiak. - Za to na moście nawierzchnia będzie epoksydowa. Od Matejki do Unii Lubelskiej ścieżka będzie szła wspólnie z chodnikiem po stronie północnej ulicy Dworcowej. Kolejny fragment mniej więcej do skrzyżowania z Warszawską ścieżka będzie niezależnym ciągiem komunikacyjnym.

Kolejna duża inwestycja to Trasa Uniwersytecka. Łącznie ze zjazdem od ulicy Wojska Polskiego stromą wijąca się ścieżką na dół do ulicy Toruńskiej z kładką widokową po drodze, ścieżka będzie miała długość jednego kilometra.

Dworcowa z kamiennej kostki

Rewitalizacja ulicy Dworcowej od ul. Gdańskiej do ul. Matejki będzie okazją do zorganizowania kolejnego odcinka dla rowerzystów. - To będzie ulica o szerokości 4,5 metra, jednopasowa, gdzie auta będą poruszać się tylko w jednym kierunku, a rowery będą mogły w oba.

Nawierzchnia zostanie wykonana z kamiennej kostki, bez frezowania. A że będzie to strefa zamieszkania, to powinno być bezpiecznie, bo w takiej strefie obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km na godz.
- Po drodze postawimy w sumie 26 stojaków dla rowerów.

W parku przemysłowym powstanie do końca 2011 roku łącznie 6,5 km ścieżek rowerowych.

Bulwarami na dwóch kółkach

Pasy dla rowerów powstaną także wzdłuż bulwarów po północnej stronie Brdy. Od ulicy Unii Lubelskiej do mostu Pomorskiego rowerzyści będą mogli pokonać tą trasą w sumie 4,4 km.

Remont ulicy Chodkiewicza, którego zakończenie planowane jest w 2012 roku oznaczać będzie powstanie od ul. Gdańskiej do Wyszyńskiego 1,7 km dwukierunkowej ścieżki rowerowej z asfaltobetonu.

9 kilometrów ścieżki będą mieli też do dyspozycji rowerzyści na trasie z Fordonu od ul. Akademickiej przez las do Myślęcinka.

Czytaj e-wydanie »

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bydgoszczanin

Ścieżki rowerowe i po kolei!
Ul.Fordońska-zakaz ruchu dla rowerzystów i co? Jadą sobie w najlepsze chociaż wiedzą że każda mijanka takiego
palanta np. przez autobus,to jest zjechanie na lewy pas i zablokowanie całej ulicy.Na lewej stronie jadąc
w kierunku miasta,jest ścieżka którą można jechać aż do Siernieczka,ale rowerzyści z niej nie korzystają.
Ul.Lewińskiego-piękna ścieżka rowerowa prawie nie wykorzystana aż do przejazdu kolejowego na Bielawkach.
Ul.Twardzickiego w Fordonie-po obu stronach ulicy ścieżki rowerowe,ale rowerzyści jadą w większości ulicą.
Niech to kierowcy mają utrudnienia.W Niemczu aż do Żołędowa piękna nowa ścieżka rowerowa.I co powiecie?
Dalej jadą głupole ulicą.Jeżeli rowerzyści nie będą korzystali z istniejących ścieżek rowerowych,to jako
podatnik jestem przeciwny budowaniu nowych! I niech policja zacznie karać tych którym się wydaje że mogą
sobie bimbać z innych użytkowników dróg.

P
Piochu

Zastanówmy się... 30km dróg rowerowych w 3 lata, dobrze tylko odliczmy te 9km łączące Myślęcinek z Fordonem to zostaje raptem 21km. Czemu to odliczam ? Bo trasa ta już istnieje jako trakt leśny, stąd zastanawiam się jak ZDMiKP chce tam "stworzyć" DDR. Budując nawierzchnię utwardzoną? - to popsuje walory tej trasy, i będzie wyrzucaniem pieniedzy w błoto. Robiąc tabliczki "Droga dla rowerów" - to będzie czystą kpiną by taki proces nazwać "zrobieniem trasy dla rowerów".

Brawa natomiast dla ZDMiKP za zmądrzenie w końcu i odejście od znienawidzonej przez cyklistów KOSTKI BRUKOWEJ. Od siebie proszę tylko by te DDR które są tu ładnie w planach były ładne w rzeczywistości bym chciał po nich jeździć, a nie by odstraszały jakością wykonania, brakiem płynności, ciągłą zmianą strony drogi po której się jedzie, DURNYCH PRZYCISKÓW NA SKRZYŻOWANIACH.

Często jako rowerzysta nie korzystam w BDG z DDR, bo dla 400m jazdy po nich, a później włączania się znowu na jezdnię się to po prostu nie opłaca i zniechęca ludzi do rowerowania.

W mojej ocenie jedyną DDR w BDG wartą jeżdżenia po jest ta na trasie W-Z przy ulicach: Ludwikowo, Kamienna. Choć należy zauważyć że krawężniki tam są zabójcze dla felg, i stan kostki jest zły (dziury, fazowane kostki itd ), ale są one ciągłe.

k
kwr

Nie rozumiem jednego,dlaczego tam gdzie jest największy ruch (fordońska, grunwaldzka, nakielska) nie robią ścieżek?
na grunwaldzkiej nawet nie liczę ile wypadków widziałem... nie mówiąc już o wygodzie mieszkańców...

2Qłka

Kiedyś jeździłam bez obaw po ulicach, ronda, skrzyżowania, luzik. Teraz po ulicy jade tylko, kiedy nie mam wyjścia. Jak sobie pomyślę, ile pijaków jeździ!

K
Kinia
Ścieżka na ul. Szubińskiej powinna biec aż na Miedzyń i być połączona z Fosha. Droga na Szubińskiej też wymaga dokończenia do granic miasta. O tym się nie mówi, że ktoś zostawił bubel.

W naszym mieście w ogóle brakuje ścieżek rowerowych. Chętnie dojeżdżałabym do pracy rowerem, ale boję się, że potraci mnie samochód.
R
Rowerowa

W ogóle dziwnie się kończą. Jak np. na Zaświacie... Poza tym co to jest 30 km na kilka lat!

K
Karol

Ścieżka na ul. Szubińskiej powinna biec aż na Miedzyń i być połączona z Fosha. Droga na Szubińskiej też wymaga dokończenia do granic miasta. O tym się nie mówi, że ktoś zostawił bubel.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3