Firma Strabag została wykonawcą przebudowy skrzyżowania w centrum Aleksandrowa Kujawskiego. W czwartek, 4 kwietnia w siedzibie starostwa powiatowego, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych – Marcin Strych, działając w imieniu Powiatu Aleksandrowskiego, podpisał umowę z firmą na realizację zadania.
Dokumentacja projektowa przebudowy skrzyżowania ulic Słowackiego, Chopina, Dworcowej i Narutowicza powstała już w maju. W centrum Aleksandrowa Kujawskiego ma powstać skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
Pierwszy przetarg, który ogłosiło starostwo powiatowe, nie wyłonił wykonawcy. Firma, która wygrała postępowanie, zrezygnowała.
- Pierwszy wykonawca chciał wyłączyć skrzyżowanie z ruchu, niestety nie zgodziliśmy się na to. Chcieliśmy, by prace dla mieszkańców Aleksandrowa i powiatu nie były uciążliwe. Mimo wielu rozmów nie udało się przekonać wykonawcy, który zrezygnował. Dlatego ogłosiliśmy drugi przetarg – tłumaczyła Lidia Tokarska, starosta aleksandrowski.
Prace mają się niedługo rozpocząć i zakończyć w grudniu 2024 roku. Koszt przebudowy skrzyżowania ma wynieść 6,68 mln zł. W 2023 r. powiat pozyskał na to zadanie kwotę 3,6 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wsparcia przy realizacji inwestycji udzieliła także Gmina Miejska Aleksandrów Kujawski - ok. 1 mln zł. Wkład finansowy Powiatu Aleksandrowskiego wynosi ponad 2 mln zł.
- Jestem dumny, że tak trudna praca w końcu zaowocowała. Z firmą Strabag już pracowaliśmy. W ubiegłym roku zakończyliśmy przebudowę drogi Ośno-Zazdromin. Była to współpraca bardzo dobra i merytoryczna – mówił Marcin Strych, dyrektor ZDP w Aleksandrowie Kujawskim. - Przebudowa skrzyżowania w centrum miasta to inwestycja, w którą nie wszyscy wierzyli, ale jeszcze w tym zakończymy prace.
Przebudowany zostanie zbieg ulic: Chopina, Dworcowa, Słowackiego i Narutowicza (z czego Dworcowa i Narutowicza to drogi powiatowe) w nowe rondo. Ponadto na ul. Narutowicza, powstaną miejsca parkingowe, nowe chodniki, przejścia dla pieszych i nasadzenia. W zakres długo oczekiwanego zadania wchodzi przebudowa infrastruktury: drogowej (jezdni, chodników, zjazdów na posesje), sanitarnej (wpustów i przykanalików), elektrycznej (oświetlenia ulicznego), telekomunikacyjnej, a także budowa kanału technologicznego oraz przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją. Końcowym etapem będzie zagospodarowanie terenów zielonych oraz wprowadzenie stałej organizacji ruchu.