Wciąż na wielu toruńskich przystankach tramwajowych pasażerowie wsiadają do składów wprost z jezdni. Tak jest np. na ul. Lubickiej przy skrzyżowaniu z ul. Targową czy pl. św. Katarzyny. Nie są one przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Wkrótce ma się to zmienić, dzięki projektowi europejskiemu "Rozwój sieci tramwajowej".
Najpierw projekty, potem budowa
A co z kolejnymi peronami? Kiedy one będą przyjazne dla pasażerów? Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy i modernizacji 30 przystanków tramwajowych. Chodzi o perony przy przystankach: "pętla Merinotex" przy Szosie Bydgoskiej (platformy dla wysiadających oraz wsiadających), "Meri-notex Z" przy ul. Broniewskiego i Bydgoskiej, "Stadion" na pl. gen. Skalskiego, "Osiedle Zieleniec" przy ul. Broniewskiego, "Reja" przy ul. Broniewskiego róg Reja, Sienkiewicza przy ul. Broniewskiego róg Sienkiewicza, "Przybyszewskiego" przy ul. Bydgoskiej róg Przybyszewskiego, "Park Miejski" przy ul. Bydgoskiej róg Sienkiewicza, "Plac Rapackiego" przy al. Jana Pawła II róg Chopina, "Przy Kaszowniku" przy ul. Przy Kaszowniku róg Warneń-czyka, "Jubilat" przy ul. War-neńczyka róg Bażyńskich, "Świę-topełka" przy ul. Kościuszki róg Świętopełka, "Szpital Miejski" przy ul. Kościuszki róg Batorego, "Tofama" przy ul. Skłodowskiej-Curie koło salonu Peugeot, "Przychodnia" przy ul. Skłodowskiej-Curie róg Równinna, "Biurowiec Elany" przy ul. Skłodowskiej-Curie, Elana B (pętla) przy ul. Skłodowskiej-Curie.
Antypoślizgowe perony
Wszystkie perony zostaną dostosowane dla niepełnosprawnych. Zaplanowano tam m.in. pochylnie, krawędzie antypoślizgowe. To zadanie będzie realizowane w ramach projektu Szybka Kolej Metropolitalna BiT City. Projekty mają być gotowe do połowy grudnia br. Zwycięzcę konkursu poznamy w najbliższych dniach.