https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bezpieczny przejazd - Szlaban na ryzyko. PKP udostępniło wstrząsające nagrania (wideo)

Andrzej Matys
Siła z jaką pociąg miażdży samochód jest porównywalna do siły z jaką samochód miażdży puszkę napoju. Nie ma szans, by wytrzymał to uderzenie - mówi Karol Jakubowski, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Jej przedstawiciele szkolili w czwartek instruktorów nauki jazdy.

Przed rokiem na przejazdach kolejowych w Polsce zginęło 200 osób. Na Podlasiu - 6, a w 2017 - 3. Ze statystyk PLK wynika, że kierowcy mają stały zestaw grzechów na przejazdach, a są to m.in.: ignorowanie znaku STOP, wjazd na mimo włączonej sygnalizacji ostrzegawczej, wjazd przy zamykających się rogatkach czy omijanie zamkniętych rogatek.

Czytaj też Grabarka: Wypadek śmiertelny na przejeździe kolejowym. Cztery osoby nie żyją, śledztwo umorzone [zdjęcia]

- Każdy kierowca powinien znać przepisy i wiedzieć, że ich przestrzeganie dowodzi odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych. A jeśli już ktoś znajdzie się na przejeździe, na którym zamkną się rogatki, trzeba je staranować. Są tak skonstruowane, że łatwo pękają. Gdy zgaśnie silnik, wrzucamy „jedynkę” i włączamy zapłon, a auto zjedzie samo - informuje dyr biura bezpieczeństwa PLK Włodzimierz Kiełczyński.

Jak podkreśla, droga hamowania pociągu sięga nawet dwóch kilometrów. Dlatego każdy kierowca musi o tym pamiętać. - Pociąg nie zatrzyma się, jak samochód po 50 metrach - dodaje rzecznik PLK.

PKP. Wypadki na przejazdach kolejowych. Widok z kabiny

PKP. Wypadki na przejazdach kolejowych

- Zawsze zwracamy kursantom uwagę prawidłowe pokonywanie przejazdów kolejowych. Mamy ich kilka w Łomży. Z każdym kursantem jedziemy przynajmniej raz na przejazd i pokazujemy, jak go prawidłowo pokonać. Wcześniej jest godzina zajęć teoretycznych - informuje Stefan Rzońca, szef Ośrodka Szkolenia Kierowców w Łomży.

Jak wynika z danych podlaskiej policji, do tragedii częściej dochodzi na przejazdach strzeżonych. W tym roku na 35 kolizji - 21 zdarzyło się właśnie tam, a „jedynie 14” na niestrzeżonych. Rok temu zdarzeń na przejazdach było mniej - 24 kolizje (w tym 18 na strzeżonych) i 8 wypadków.

Aby dotrzeć do jak największej liczby kierowców PKP PLK prowadzi kampanię społeczną „Bezpieczny przejazd - Szlaban na ryzyko”. W jej ramach specjaliści szkolą kilkuset instruktorów i wykładowców ze szkół jazdy w całej Polsce (a w czwartek właśnie w Białymstoku).

Średnica- Maćkowięta. Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym. Zginęły 3 osoby

Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym. Zginęły 3 osoby....

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Na kolei jest syf. W Niewodnicy kilka tygodni temu paliło się czerwone światło na przejeździe całą dobę non stop. Kolejarze powiesili tabliczkę z napisem "rogatka uszkodzona" i uznali że sprawa jest załatwiona.
G
Gość
W dniu 09.11.2017 o 20:37, Maszynista napisał:

Pokażcie na filmie w zbliżeniach jak pociągi taranują auta na niestrzeżonych przejazdach z zerową widocznością. Pokażcie śmiertelny wypadek matki dwójką dzieci na przejeździe w Pniewitem.  W grudniu Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych opublikowała raport. Brak odpowiedniej widoczności i oznakowania to tylko niektóre z uchybień wskazywanych w dokumencie; dodatkowo szereg zaleceń dla PKP PLK, których właściwą realizację potwierdził Urząd Transportu Kolejowego. Pokażcie wypadki na przejazdach, na których pijany dróżnik na czas nie opuścił zapór. Wtedy będzie cały obraz sytuacji na polskich przejazdach. A nie na filmie pokazujecie szklankę na drodze i jadący samochód, który na zakręcie taranuje zapory. Czyja wina- kierowcy czy zarządcy drogi, który oszczędza na soli ??? Pokażcie białe jezdnie w Białymstoku w zimie, kiedy inne miasta mają czarny mokry asfalt...   

Żeś się wysilił. Oczywiście że zawsze są winni inni a nie kierowca. Nie ma to jak zwalać winę na złośliwość rzeczy martwych, no i żywych też, bo drzewa podobno wyskakują kierowcom na drogę.

S
Swoje Imię

Taak... Taki filmik jest tańszy niż zbudowanie bezpiecznych przejazdów.

Cynizm .

d
dust
W dniu 09.11.2017 o 20:37, Maszynista napisał:

Pokażcie na filmie w zbliżeniach jak pociągi taranują auta na niestrzeżonych przejazdach z zerową widocznością. Pokażcie śmiertelny wypadek matki dwójką dzieci na przejeździe w Pniewitem.  W grudniu Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych opublikowała raport. Brak odpowiedniej widoczności i oznakowania to tylko niektóre z uchybień wskazywanych w dokumencie; dodatkowo szereg zaleceń dla PKP PLK, których właściwą realizację potwierdził Urząd Transportu Kolejowego. Pokażcie wypadki na przejazdach, na których pijany dróżnik na czas nie opuścił zapór. Wtedy będzie cały obraz sytuacji na polskich przejazdach. A nie na filmie pokazujecie szklankę na drodze i jadący samochód, który na zakręcie taranuje zapory. Czyja wina- kierowcy czy zarządcy drogi, który oszczędza na soli ??? Pokażcie białe jezdnie w Białymstoku w zimie, kiedy inne miasta mają czarny mokry asfalt...   

 

czego nie rozumieć ?

M
Maszynista

Pokażcie na filmie w zbliżeniach jak pociągi taranują auta na niestrzeżonych przejazdach z zerową widocznością. Pokażcie śmiertelny wypadek matki dwójką dzieci na przejeździe w Pniewitem.  W grudniu Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych opublikowała raport. Brak odpowiedniej widoczności i oznakowania to tylko niektóre z uchybień wskazywanych w dokumencie; dodatkowo szereg zaleceń dla PKP PLK, których właściwą realizację potwierdził Urząd Transportu Kolejowego. Pokażcie wypadki na przejazdach, na których pijany dróżnik na czas nie opuścił zapór. Wtedy będzie cały obraz sytuacji na polskich przejazdach. A nie na filmie pokazujecie szklankę na drodze i jadący samochód, który na zakręcie taranuje zapory. Czyja wina- kierowcy czy zarządcy drogi, który oszczędza na soli ??? Pokażcie białe jezdnie w Białymstoku w zimie, kiedy inne miasta mają czarny mokry asfalt...

 
G
Gość
W dniu 09.11.2017 o 18:01, kkk napisał:

MOCNE filmy!Mam nadzieję, że uratują chociaż jedno ludzkie życie...

Takie filmy z wypadków powinny być wyświetlane na tych telebimach które stoją przy rondach i skrzyżowaniach, zamiast reklam, to może do kogoś by dotarły, chociaż wątpię, u nas każdy najmądrzejszy i wie lepiej jak ma jeździć.

a
asdf
W dniu 09.11.2017 o 17:33, Maria napisał:

Istnienie przejazdów niestrzeżonych w XXI w. to hańba i przejaw zacofania ! Automatyczne u.mianie sygnalizacji świetlnej i zamykanie szlabanu, to takie proste rozwiązanie sprzed 50 lat.

 


Na załączonych filmach widać co dają szlabany...

Zapory metalowe takie podnoszone z jezdni kilku wariatów by zatrzymały...

k
kkk

MOCNE filmy!

Mam nadzieję, że uratują chociaż jedno ludzkie życie...

M
Maria

Istnienie przejazdów niestrzeżonych w XXI w. to hańba i przejaw zacofania ! Automatyczne uruchamianie sygnalizacji świetlnej i zamykanie szlabanu, to takie proste rozwiązanie sprzed 50 lat.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska