Systematycznie, od kilku lat, kupuję abonamenty w biurze SPP w Brodnicy - mówi nasz Czytelnik.
- Ostatnio zauważyłem informację, że od 1 kwietnia biuro będzie przeniesione na ul. Gajdy. Dlaczego tak daleko od centrum? Mieszkańcy przyzwyczaili się do punktu przy ul. św. Jakuba. Jeśli ktoś chciał anulować mandat albo zapłacić - mógł podejść do biura, bo było blisko. Teraz trzeba będzie dojeżdżać - mówi nasz rozmówca.
O wyjaśnienie zwróciliśmy się do władz PGK, które od września 2012 roku zarządza strefą.
- Biuro zostanie przeniesione 1 kwietnia br. do siedziby głównej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej na ul. Gajdy 13 - potwierdza Eugeniusz Skonieczka, zastępca prezesa PGK. - Od dnia przejęcia obsługi SPP przez PGK rozważaliśmy takie rozwiązanie.
Żeby nie płacić czynszu
Lokal przy ul. św. Jakuba 22, w którym obecnie funkcjonuje biuro SPP nie jest własnością spółki. Za najem i utrzymanie musi ona płacić.
- Na terenie siedziby przy ul. Gajdy 13 dysponujemy lokalem, który możemy z powodzeniem przeznaczyć na ten cel - dodaje Skonieczka.
Zmiana miejsca odciąży spółkę od opłat czynszu, ale konieczne będzie wyrobienie firmowych papierów, pieczątek z nowym adresem. Jak zapewniają w spółce, koszty przeprowadzki są nieuniknione. Jednak termin został tak dopasowany, by wykorzystać wszelkie materiały (m.in. druki z aktualnym adresem biura) i zakupić nowe.
W regulaminie funkcjonowania strefy, przyjętym przez radę miejską, jest stosowany zapis dotyczący odległości biura od centrum miasta.
- Biuro SPP musi znajdować się w odległości do 2 km od centrum miasta (ul. Duży Rynek). W przypadku przeniesienia biura na ul. Gajdy odległość ta zostanie zachowana - zapewnia Eugeniusz Skonieczka.
Nasz Czytelnik zwrócił uwagę na to, że biuro będzie się znajdowało z dala od centrum i dotarcie do niego może być uciążliwe.
Zobacz też: Drzewa przy ul. Ku Wiatrakom w Bydgoszczy muszą ustąpić miejsca parkingowi
Z dala od centrum
- Dla osób sumiennie opłacających postój za parkowanie pojazdu, zmiana siedziby biura nie będzie odczuwalna. Natomiast osoby, które z jakiegoś powodu nie uiściły opłaty za parkowanie pojazdu w SPP będą musiały zgłosić się na ul. Gajdy 13 - tłumaczy.
Przypomnijmy, że w biurze zatrudnionych jest dwóch kontrolerów, którzy przez kilka godzin dziennie (od poniedziałku do piątku od godz. 9 do 18 oraz w soboty od godz. 9 do 14) kontrolują strefę. Jak odległość do biura wpłynie na efektywność ich pracy? Czy przejście z nowego biura do poszczególnych parkingów nie zajmie im więcej czasu, który mogliby wykorzystać na kontrolę strefy?
- Kwestia rozkładu czasu pracy osób kontrolujących strefę to sprawa wewnętrzna przedsiębiorstwa. Miejsca postojowe na ul. Przykop są oddalone od siedziby PGK o nie więcej niż 10 minut marszu, więc nie zakładamy strat z tego tytułu - mówi Skonieczka.
Czytaj e-wydanie »