Urząd nie może wystąpić z wnioskiem, bo dotyczy on majątku, który nie jest jego własnością, ale może się podjąć koordynacji działań. Najlepiej byłoby, gdyby sprawą zajęła się Lokalna Grupa Działania "Sandry Brdy", bo stowarzyszenia mogą aplikować na takie projekty.
Poprzez "Sandry Brdy"?
- Wysłaliśmy pismo - informuje burmistrz Witold Ossowski. - Nie tylko do "Sandrów Brdy", także do gmin Chojnice, Czersk, Konarzyny, Lipnica, by zainteresować je tym pomysłem.
A jest się o co bić, bo wartość projektu musi wynieść co najmniej 1 mln zł, zaś dofinansowanie - 75 proc.
Jak twierdzi Ossowski, "Sandry Brdy" będą miały siłę przebicia, a na dodatek zrzeszają wszystkie wymienione wyżej samorządy.
Czas jest do maja
Do kiedy trzeba podjąć decyzję? Jest na to czas do maja, czerwca 2010. Ale warto zacząć już teraz akcję promocyjną, bo przygotowanie wniosku aplikacyjnego zajmie trochę czasu.
W samych Brusach już zaczęto przyjmowanie wniosków - druki można pobierać w pokoju 27 Urzędu Miejskiego, u Zbigniewa Żabińskiego, tel. 52 396 93 65. Zainteresowanie podobno jest.
A jak wyglądają koszty instalacji kolektorów? Dla jednego budynku jest to ok. 12 tys. zł.