Galerią "Alfa" z multikinem mieliśmy się cieszyć już w tym roku. Tak zakładały optymistyczne plany. Mniej optymistyczne - 2010 rok.
Firma JWK Invest z Gdańska odwleka rozpoczęcie budowy, z powodu kryzysu, jaki dotknął znane w Europie i na świecie firmy, które miały w galerii lokować swoje sklepy. - Jest regres - przypomina Andrzej Radecki, prezes JWK Invest - i zamiast rozwijać sieci handlowe, firmy redukują sklepy. Nie chciałbym wybudować galerii, w której połowa salonów będzie pusta.
Kryzys kryzysem, ale JWK Invest specjalnie go nie odczuwa. Czeka, ale nie wycofuje się z Grudziądza. Jak zapewnia prezes, budowa ruszy, ale trudno mu dziś sprecyzować, kiedy. Mieszkańcy Grudziądza czekają natomiast nie tylko na galerię, ale także na przebudowę dróg w jej pobliżu. Miały one powstać wraz z tą wielką inwestycją.
Umowa z JWK Invest gwarantuje Grudziądzowi 17,8 mln zł od tej firmy na przebudowę układu dróg nad Wisłą. - Ponieważ budowa galerii się opóźnia, JWK Invest przekaże miastu pieniądze na drogi - informuje wiceprezydent Grudziądza Marek Sikora - pozwolenie na budowę całego układu dróg już jest, JWK Invest sfinansował projekty za ponad 100 tys. zł. Z tych 17,8 mln zł będziemy mieli także pewną pulę na wkład własny, do projektu na restrukturyzację terenów poprzemysłowych, do którego włączamy przebudowę sieci dróg przy byłej Unii. Na te wielkie inwestycje drogowe nad Wisłą miasto nie wyda z samorządowej kasy ani złotówki. Najpierw ruszymy, już w wakacje, z przebudową ul. Portowej. Będziemy budować rondo przy ul. Marcinkowskiego i zmodernizujemy całą tę ulicę.
Miasto przejęło już całe tereny składowiska zakładów energetycznych nad Wisłą, w pobliżu mostu, gdzie powstanie drugie rondo. W tym rejonie są słupy wysokiego napięcia, a w ziemi mnóstwo sieci, które trzeba przekładać, budując nowy układ komunikacyjny. Miała to zbudować firma JWK Invest, z chwilą oddania galerii do użytku. Da jednak pieniądze miastu, byśmy mieli te drogi szybciej.
