Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa centrum dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim przesunięta

OPRAC.:
Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Istniejące centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim. Kolejne, nowe centrum takie ma powstać w Brześciu Kujawskim. Jednak ze względu na trudną sytuację w branży związaną z koronawirusem, inwestycja jest przesunięta w czasie
Istniejące centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim. Kolejne, nowe centrum takie ma powstać w Brześciu Kujawskim. Jednak ze względu na trudną sytuację w branży związaną z koronawirusem, inwestycja jest przesunięta w czasie nadesłane/LPP
Sytuacja zawiązana z ograniczeniami w funkcjonowaniu placówek handlowych znacząco wpłynęła na kondycję finansową LPP, zmuszając zarząd firmy do weryfikacji wszystkich planów inwestycyjnych, w tym m.in. do przesunięcia daty rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Przypomnijmy, LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat prowadzi działalność w Polsce i za granicą. LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

"W wyniku trwających od marca br. ograniczeń w funkcjonowaniu placówek handlowych, LPP utraciło blisko 90 proc. przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Sytuacja ta znacząco wpłynęła na kondycję finansową polskiego producenta odzieży, zmuszając zarząd firmy do weryfikacji wszystkich planów inwestycyjnych, w tym m.in. przesunięcia daty rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. Obecnie LPP analizuje możliwe scenariusze realizacji tej inwestycji oraz jej harmonogram, a dalsze decyzje w tej sprawie zapadną najwcześniej w grudniu 2020 r." - podała w komunikacie spółka.

Może Cię też zainteresuje...

Kryzys związany z epidemią COVID-19 to największe wyzwanie w historii LPP. Z dnia na dzień, poprzez konieczność zamknięcia wszystkich sklepów w marcu br., firma utraciła blisko 90 proc. przychodów. Dziś, mimo rządowych decyzji o ponownym otwarciu galerii handlowych, znaczna część salonów marek należących do LPP pozostaje nadal zamknięta. Przyczyną tej sytuacji są wysokie opłaty czynszowe nieprzystające do dzisiejszych realiów funkcjonowania centrów handlowych, w tym do znacznie mniejszej liczby klientów odwiedzających tego typu obiekty oraz wolne odmrażanie gospodarek w pozostałych krajach, w których firma prowadzi działalność. Spadki przychodów, które LPP zanotowało w marcu i w kwietniu br. zostały tylko w niewielkim stopniu zrekompensowane przez wzrost sprzedaży internetowej i ponowne uruchomienie części salonów - podała firma. Gdańska spółka przewiduje, że odbudowa biznesu i powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii zajmie co najmniej kilkanaście miesięcy.

"Od początku pandemii nadrzędnym celem polskiego producenta odzieży jest troska o bezpieczeństwo pracowników, klientów i partnerów, walka o utrzymanie jak największej liczby miejsc pracy oraz zachowanie płynności finansowej. Aby dalsze prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i ochrona kilku tysięcy miejsc pracy były możliwe, zarząd firmy podjął szereg działań, wśród których najważniejsze to redukcja zamówień na nadchodzący sezon, ograniczenie liczby otwarć nowych sklepów, rezygnacja do odwołania z wynagrodzeń zarządu i rady nadzorczej, czy obniżenie pensji pracowników. Bezprecedensowa sytuacja wywołana przez pandemię zmusiła także firmę do głębokiej rewizji planów inwestycyjnych, w tym projektu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim" - czytamy w komunikacie.

- Obecnie analizowane są możliwe scenariusze dla naszej inwestycji w Brześciu Kujawskim, uwzględniające obecną sytuację finansową firmy, perspektywę czasową odbudowy biznesu, a także nasze teraźniejsze i przyszłe potrzeby logistyczne. Zakładamy, że analizy te potrwają co najmniej kilka miesięcy, a decyzję o dalszych planach dotyczących budowy centrum dystrybucyjnego będziemy w stanie podjąć nie wcześniej niż w grudniu 2020 r. - komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Jak podała spółka, łączna kwota inwestycji zredukowanych przez LPP wynosi na dziś 620 mln zł. Oszczędności dotyczą, poza inwestycją w Brześciu Kujawskim m.in. rozwoju sieci sklepów stacjonarnych i przesunięcia na kolejny rok nowych otwarć, a także rozbudowy siedziby spółki w Gdańsku.

- Zmiany w planach inwestycyjnych LPP spowodowane przez epidemię koronawirusa nie oznaczają naszej rezygnacji z budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. W żaden sposób nie wpływają też one na nasze podejście do relacji ze społecznością lokalną. W miarę możliwości będziemy nadal uczestniczyć w życiu Brześcia Kujawskiego, współpracując w tym zakresie z Urzędem Miejskim i lokalnymi partnerami – zapewnia wiceprezes Jacek Kujawa.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku podpisano list intencyjny, w którym LPP zadeklarowało wolę podjęcia wspólnych działań na rzecz mieszkańców i gminy, w szczególności w obszarach o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rekreacyjnym. Jak podaje LPP, dotąd zrealizowano już kilka dużych projektów: wyprawki dla pierwszaków, projekt edukacyjny dla szkół podstawowych „Angielski z LPP”, wakacyjna akcja dla dzieci spędzających wakacje w domu, wyposażenie pracowni językowych lokalnych szkół w tablice multimedialne.

- Zapowiedź zmian inwestycyjnych przez LPP oczywiście jest w pełni uzasadniona i zrozumiała, ponieważ obecna sytuacja epidemiologiczna z całą pewnością nie pozwala na realizację wcześniejszych zamierzeń. Najważniejsze jest jednak to, że LPP nie rezygnuje z inwestowania w obszarze Brzeskiej Strefy Gospodarczej oraz będzie czynnie uczestniczyć w życiu społecznym gminy Brześć Kujawski. Życzę firmie LPP szybkiego powrotu na światowy rynek odzieżowy i z niecierpliwością czekam na informacje o rozpoczęciu najważniejszej inwestycji w powiecie włocławskim – tak komentuje wiadomość burmistrz Brześcia Kujawskiego Tomasz Chymkowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska