Budowa centrum dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim przesunięta

OPRAC.:
Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Istniejące centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim. Kolejne, nowe centrum takie ma powstać w Brześciu Kujawskim. Jednak ze względu na trudną sytuację w branży związaną z koronawirusem, inwestycja jest przesunięta w czasie
Istniejące centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim. Kolejne, nowe centrum takie ma powstać w Brześciu Kujawskim. Jednak ze względu na trudną sytuację w branży związaną z koronawirusem, inwestycja jest przesunięta w czasie nadesłane/LPP
Sytuacja zawiązana z ograniczeniami w funkcjonowaniu placówek handlowych znacząco wpłynęła na kondycję finansową LPP, zmuszając zarząd firmy do weryfikacji wszystkich planów inwestycyjnych, w tym m.in. do przesunięcia daty rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Przypomnijmy, LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat prowadzi działalność w Polsce i za granicą. LPP zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

"W wyniku trwających od marca br. ograniczeń w funkcjonowaniu placówek handlowych, LPP utraciło blisko 90 proc. przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Sytuacja ta znacząco wpłynęła na kondycję finansową polskiego producenta odzieży, zmuszając zarząd firmy do weryfikacji wszystkich planów inwestycyjnych, w tym m.in. przesunięcia daty rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. Obecnie LPP analizuje możliwe scenariusze realizacji tej inwestycji oraz jej harmonogram, a dalsze decyzje w tej sprawie zapadną najwcześniej w grudniu 2020 r." - podała w komunikacie spółka.

Może Cię też zainteresuje...

Kryzys związany z epidemią COVID-19 to największe wyzwanie w historii LPP. Z dnia na dzień, poprzez konieczność zamknięcia wszystkich sklepów w marcu br., firma utraciła blisko 90 proc. przychodów. Dziś, mimo rządowych decyzji o ponownym otwarciu galerii handlowych, znaczna część salonów marek należących do LPP pozostaje nadal zamknięta. Przyczyną tej sytuacji są wysokie opłaty czynszowe nieprzystające do dzisiejszych realiów funkcjonowania centrów handlowych, w tym do znacznie mniejszej liczby klientów odwiedzających tego typu obiekty oraz wolne odmrażanie gospodarek w pozostałych krajach, w których firma prowadzi działalność. Spadki przychodów, które LPP zanotowało w marcu i w kwietniu br. zostały tylko w niewielkim stopniu zrekompensowane przez wzrost sprzedaży internetowej i ponowne uruchomienie części salonów - podała firma. Gdańska spółka przewiduje, że odbudowa biznesu i powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii zajmie co najmniej kilkanaście miesięcy.

"Od początku pandemii nadrzędnym celem polskiego producenta odzieży jest troska o bezpieczeństwo pracowników, klientów i partnerów, walka o utrzymanie jak największej liczby miejsc pracy oraz zachowanie płynności finansowej. Aby dalsze prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i ochrona kilku tysięcy miejsc pracy były możliwe, zarząd firmy podjął szereg działań, wśród których najważniejsze to redukcja zamówień na nadchodzący sezon, ograniczenie liczby otwarć nowych sklepów, rezygnacja do odwołania z wynagrodzeń zarządu i rady nadzorczej, czy obniżenie pensji pracowników. Bezprecedensowa sytuacja wywołana przez pandemię zmusiła także firmę do głębokiej rewizji planów inwestycyjnych, w tym projektu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim" - czytamy w komunikacie.

- Obecnie analizowane są możliwe scenariusze dla naszej inwestycji w Brześciu Kujawskim, uwzględniające obecną sytuację finansową firmy, perspektywę czasową odbudowy biznesu, a także nasze teraźniejsze i przyszłe potrzeby logistyczne. Zakładamy, że analizy te potrwają co najmniej kilka miesięcy, a decyzję o dalszych planach dotyczących budowy centrum dystrybucyjnego będziemy w stanie podjąć nie wcześniej niż w grudniu 2020 r. - komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Jak podała spółka, łączna kwota inwestycji zredukowanych przez LPP wynosi na dziś 620 mln zł. Oszczędności dotyczą, poza inwestycją w Brześciu Kujawskim m.in. rozwoju sieci sklepów stacjonarnych i przesunięcia na kolejny rok nowych otwarć, a także rozbudowy siedziby spółki w Gdańsku.

- Zmiany w planach inwestycyjnych LPP spowodowane przez epidemię koronawirusa nie oznaczają naszej rezygnacji z budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. W żaden sposób nie wpływają też one na nasze podejście do relacji ze społecznością lokalną. W miarę możliwości będziemy nadal uczestniczyć w życiu Brześcia Kujawskiego, współpracując w tym zakresie z Urzędem Miejskim i lokalnymi partnerami – zapewnia wiceprezes Jacek Kujawa.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku podpisano list intencyjny, w którym LPP zadeklarowało wolę podjęcia wspólnych działań na rzecz mieszkańców i gminy, w szczególności w obszarach o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rekreacyjnym. Jak podaje LPP, dotąd zrealizowano już kilka dużych projektów: wyprawki dla pierwszaków, projekt edukacyjny dla szkół podstawowych „Angielski z LPP”, wakacyjna akcja dla dzieci spędzających wakacje w domu, wyposażenie pracowni językowych lokalnych szkół w tablice multimedialne.

- Zapowiedź zmian inwestycyjnych przez LPP oczywiście jest w pełni uzasadniona i zrozumiała, ponieważ obecna sytuacja epidemiologiczna z całą pewnością nie pozwala na realizację wcześniejszych zamierzeń. Najważniejsze jest jednak to, że LPP nie rezygnuje z inwestowania w obszarze Brzeskiej Strefy Gospodarczej oraz będzie czynnie uczestniczyć w życiu społecznym gminy Brześć Kujawski. Życzę firmie LPP szybkiego powrotu na światowy rynek odzieżowy i z niecierpliwością czekam na informacje o rozpoczęciu najważniejszej inwestycji w powiecie włocławskim – tak komentuje wiadomość burmistrz Brześcia Kujawskiego Tomasz Chymkowski.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Pandemia nastraszyła Polaków, zaczęli się kupować ubezpieczenia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.