Budzą nas o godzinie 6.00 i nie dają spać po 22.00. Jest coraz więcej skarg na banki!

(d-ka), Fot. SXC
Banki kiedyć chętniej pożyczały pieniądze. A dziś, gdy klienci mają problemy z płaceniem rat, zostają bez pomocy
Banki kiedyć chętniej pożyczały pieniądze. A dziś, gdy klienci mają problemy z płaceniem rat, zostają bez pomocy
Komisja Nadzoru Finansowego alarmuje: - Jest coraz więcej skarg banki. Sprawdzamy wszystkie i w większości klienci nie mylą się!

- Wziąłem kredyt hipoteczny, 130 tys. zł, w dużym banku z polskimi tradycjami - opowiada Marian S. z Kruszwicy. - W dniu, gdy byliśmy umówieni u notariusza okazało się, że sprzedający mieszkanie zmienili zdanie. Zostałem bez mieszkania, za to z podpisaną umową kredytową. Poszedłem więc do banku ją zerwać. Tutaj usłyszałem, że i tak muszę zapłacić prowizję: 1,7 procent od wartości kredytu, czyli aż 2,2 tys. zł. To rozbój w biały dzień! Proszę nie podawać nazwy banku, bo cały czas z nim negocjuję, choć, jak na razie, bez skutku.

Banki nie idą klientom na rękę

Z informacji, jakie otrzymaliśmy z KNF wynika, że banki niechętnie idą klientom na rękę. - Wiele osób skarży się, że nie może dojść z nimi do porozumienia, zwłaszcza, gdy chodzi o kredyty i pożyczki - twierdzi Katarzyna Biela, specjalista ds. ochrony klientów w KNF.

Kryzys przyczynił się m.in. do tego, że klienci mają kłopoty z płaceniem rat, bo wielu z nich straciło pracę.

- Otrzymujemy także coraz więcej sygnałów od dzieci emerytów, którzy pytają wprost: "Dlaczego banki pożyczyły tyle pieniędzy naszym rodzicom z tak skromnymi dochodami?" - powtarza Biela. - Dzieje się tak, gdyż dotąd nie przywiązywano wagi do sprawdzenia możliwości klientów.

Kuleje też jakość obsługi. Pracownicy dzwonią do klientów o godz. 6.00 lub po 22.00 - przeważnie dotyczy to spraw windykacyjnych.

Klienci mają rację!

Ponadto wciskają lokaty, na których nie zarabia się tyle, co w reklamie. Klienci nie zawsze są również uczciwie informowani o kosztach obsługi karty kredytowej, prowizjach czy oprocentowaniu.

Czytaj też:**Banki nas mamią **

Według KNF skargi w 60 proc. są zasadne (a można je składać na formularzu dostępnym na stronie www. knf. gov.pl).

Tymczasem komisja pracuje nad nowym sposobem określania maksymalnej zdolności kredytowej. 

Czytaj też: Bank PKO BP oszukiwał klientów, zapłaci ponad 5 milionów złotych kary

Nowe składki ZUS dla firm

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie