Budzą nas o godzinie 6.00 i nie dają spać po 22.00. Jest coraz więcej skarg na banki!

(d-ka), Fot. SXC
Banki kiedyć chętniej pożyczały pieniądze. A dziś, gdy klienci mają problemy z płaceniem rat, zostają bez pomocy
Banki kiedyć chętniej pożyczały pieniądze. A dziś, gdy klienci mają problemy z płaceniem rat, zostają bez pomocy
Udostępnij:
Komisja Nadzoru Finansowego alarmuje: - Jest coraz więcej skarg banki. Sprawdzamy wszystkie i w większości klienci nie mylą się!

- Wziąłem kredyt hipoteczny, 130 tys. zł, w dużym banku z polskimi tradycjami - opowiada Marian S. z Kruszwicy. - W dniu, gdy byliśmy umówieni u notariusza okazało się, że sprzedający mieszkanie zmienili zdanie. Zostałem bez mieszkania, za to z podpisaną umową kredytową. Poszedłem więc do banku ją zerwać. Tutaj usłyszałem, że i tak muszę zapłacić prowizję: 1,7 procent od wartości kredytu, czyli aż 2,2 tys. zł. To rozbój w biały dzień! Proszę nie podawać nazwy banku, bo cały czas z nim negocjuję, choć, jak na razie, bez skutku.

Banki nie idą klientom na rękę

Z informacji, jakie otrzymaliśmy z KNF wynika, że banki niechętnie idą klientom na rękę. - Wiele osób skarży się, że nie może dojść z nimi do porozumienia, zwłaszcza, gdy chodzi o kredyty i pożyczki - twierdzi Katarzyna Biela, specjalista ds. ochrony klientów w KNF.

Kryzys przyczynił się m.in. do tego, że klienci mają kłopoty z płaceniem rat, bo wielu z nich straciło pracę.

- Otrzymujemy także coraz więcej sygnałów od dzieci emerytów, którzy pytają wprost: "Dlaczego banki pożyczyły tyle pieniędzy naszym rodzicom z tak skromnymi dochodami?" - powtarza Biela. - Dzieje się tak, gdyż dotąd nie przywiązywano wagi do sprawdzenia możliwości klientów.

Kuleje też jakość obsługi. Pracownicy dzwonią do klientów o godz. 6.00 lub po 22.00 - przeważnie dotyczy to spraw windykacyjnych.

Klienci mają rację!

Ponadto wciskają lokaty, na których nie zarabia się tyle, co w reklamie. Klienci nie zawsze są również uczciwie informowani o kosztach obsługi karty kredytowej, prowizjach czy oprocentowaniu.

Czytaj też:**Banki nas mamią **

Według KNF skargi w 60 proc. są zasadne (a można je składać na formularzu dostępnym na stronie www. knf. gov.pl).

Tymczasem komisja pracuje nad nowym sposobem określania maksymalnej zdolności kredytowej. 

Czytaj też: Bank PKO BP oszukiwał klientów, zapłaci ponad 5 milionów złotych kary

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Casio

Casio Vintage A100WE-1AEF

349,00 zł195,00 zł-44%
miejsce #3

Casio

Casio G-Shock GA-100B-7AER

623,00 zł376,00 zł-40%
miejsce #4

Zeppelin

Zeppelin 100 Jahre 7680-1

1 449,99 zł1 129,00 zł-22%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie