Jedna z kluczowych inwestycji drogowych dla Więcborka małymi krokami nabiera rozpędu. Na początku stycznia do urzędu miejskiego wpłynął wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Więcborka wraz z Kartą Inwestycyjną Przedsięwzięcia.
- 18 stycznia wystąpiliśmy do ZDW w o uzupełnienie dokumentacji o dodatkowe informacje. Po otrzymaniu i ponownym sprawdzeniu poprawności i kompletności wszystkich dokumentów wydam decyzję o wszczęciu postępowania dotyczącej wydania decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy – informuje Waldemar Kuszewski, burmistrz Więcborka.
Po zebraniu wniosków z konsultacji społecznych, preferowanym wariantem jest ten najdłuższy, najbardziej oddalony na zachód od miejscowości Witunia. Trasa przebiegać będzie od ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 241 kierunek Nakła oraz 242 w kierunku Wyrzyska. Łączyć się będzie z drogą wojewódzką nr 189 w kierunku Złotowa, z drogą powiatową prowadzącą do Nowego Dworu i drogą wojewódzką nr 241 od strony Sępólna Krajeńskiego. Powstanie obwodnica o długości ok. 5,7 km, jezdnojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Będzie dostosowana do dla pojazdów o nośności do 11,5 tony na oś.
Decyzja środowiskowa obwodnicy Więcborka. Kiedy?
Kiedy możemy spodziewać się wydania decyzji środowiskowej przez burmistrza Więcborka? Jak nam zapowiedział, trudno o tym wyrokować, ale zrobi wszystko, by była ona gotowa jeszcze w tym roku. Na razie trwają przygotowania do wszczęcia procedury.
- Trzeba pamiętać o tym, że kluczowe decyzje będą podejmowane przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. I to ta instytucja zdecyduje, czy będą konieczne dodatkowe materiały do opracowania – zaznacza Kuszewski.
Według pomiarów drogowców przez Więcbork przejeżdża 6 tysięcy pojazdów na dobę. Budowa obwodnicy w dużym stopniu odciąży ruch w centrum.
