Nowe buspasy powstaną na:
- Gdańskiej (odcinek między Rekreacyjną a pętlą Myślęcinek);
- Wałach Jagiellońskich (północna jezdnia);
- Kolbego.
I właśnie konsultacje, jakie odbyły się przed budową buspasa na Osowej Górze wzbudził wątpliwości części mieszkańców i rady osiedla. - Właściwie konsultacji nie było - uważa Radosław Ginther, przewodniczący Rady Osiedla Osowa Góra. - Bo 14 dni, jakie nam dano na konsultacje, to zdecydowanie zbyt krótki termin - dodaje.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
W najbliższy czwartek, 30 marca, rada osiedla organizuje o godz. 17 w szkole przy ul. Sardynkowej własne konsultacje.
Szef rady osiedla przekonuje, że mieszkańcy nie są przeciwni samej inwestycji, a właśnie formie konsultacji. - Wcześniej nie przeprowadzono na przykład badań hałasu.
- Projekty wyłożyliśmy do publicznego wglądu w sposób standardowy - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik bydgoskich drogowców. - Regulaminowo też powiadomiliśmy Radę Osiedla. Przez dwa tygodnie, zresztą podobnie, jak w wielu innych przypadkach, zbieraliśmy wnioski. Nie przyjmowaliśmy, nowych, czy innych, odrębnych zasad.
Rzecznik zarządu dróg przypomina, że w przypadku tego typu projektów, są one obarczone rożnymi rygorami, w tym również wykorzystania dotacji. Jesteśmy zobligowani umową na dofinansowanie inwestycji na poziomie: 113 mln złotych, przy całkowitym koszcie realizacji przedsięwzięcia na poziomie 150 mln złotych.
Nowy buspas w Bydgoszczy - w szczycie nawet 15 minut szybciej
- Nie możemy przeprowadzać badań hałasu na obecnym etapie, przed przebudową, ponieważ układ po przebudowie ma się zmienić, więc zmieni się również natężenie hałasu - zwraca uwagę Krzysztof Kosiedowski. - Budowa buspasa ma poprawić warunki, a nie je pogorszyć, więc przyznasz, że trudno znaleźć uzasadnienie dla badania teraz i znaleźć jego odzwierciedlenie po przebudowie i zakończeniu inwestycji drogowej.
Rzecznik dodaje, że na dalszych etapach, projekt budowlany, zostanie przeprowadzana tzw. procedura środowiskowa.
Wyjaśnia też, że mimo, jak twierdzi rada osiedla terminu konsultacji, postulatów było bardzo dużo. Jeden sprzeciwiał się...budowie buspasa w ogóle.
- Nie możemy, go uwzględnić, ponieważ to właśnie budowa buspasa, czyli usprawnienia przejazdu komunikacją miejską wpłynęła bardzo wysoką ocenę naszego projektu - mówi Kosiedowski.
Wnioski dotyczyły też koncepcji obsługi pawilonów po stronie wschodniej - drogowcy uwzględnili postulowaną zmianę organizacji ruchu, sposobu parkowania oraz więcej miejsc parkingowych, będzie też, zgodnie z postulatami, więcej przejść dla pieszych, ale nie co 50 metrów.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju