Gra edukacyjna przeznaczona była dla ósmoklasistów ze szkół podstawowych z Bydgoszczy i okolic, którzy chcą wybrać - jako dalszą ścieżkę kariery - szkołę branżową lub też rozważają taką możliwość.
- Celem gry była promocja świadomego wyboru ścieżki zawodowej i przyszłości związanej z pracą oraz uzmysłowienie młodym ludziom, że praca jest możliwa i dostępna w firmach rzemieślniczych. Chodziło nam także o upowszechnianie wiedzy o zawodach, w tym zawodach ginących, dotarcie z informacją o rzemiośle i formach kształcenia, promocja dualnego systemu kształcenia zawodowego jako szansy na zdobycie interesującego i dobrze płatnego zawodu w formule praca - nauka. Gra miała również za zadanie utrwalanie wiedzy o rzemiośle, tradycji i instytucjach wspierających rzemiosło na poziomie lokalnym (cechy) regionalnym (izby rzemiosła) czy krajowym (Związek Rzemiosła Polskiego) - mówi Izabela Goślińska z Kujawsko-Pomorskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy.
Uczniowie spotkali się w siedzibie KPIRiP, skąd nastąpił start do gry. W sumie zabawa trwała 3 godziny. Pięcioosobowe grupy uczniów, korzystając z mapy i tabletu, musiały na przestrzeni ok. 3 km szukać punktów, w których ukryte były kody QR. Poprawne wykonanie znajdującego się pod nimi zadania zapewniało punkty. Dodajmy, że były to zadania wiedzowe, logiczne i kreatywne, które przybliżały im tematykę rzemiosła oraz możliwości wyboru przyszłej ścieżki ich edukacji i kariery.
Po drodze odwiedzali cechy rzemiosł obecne w mieście, które są skoncetrowane głównie w śródmieściu. Na mecie spotkali się w Branżowej Szkole I Stopnia Rzemiosła i Przedsiębiorczości przy ul. Kijowskiej, gdzie nastąpiło rostrzygnięcie gry oraz wyłonienie i nagrodzenie zwycięzców (bony finansowe dla uczestników, nauczycieli i szkół). Przy okazji uczniowie obejrzeli pokaz zawodów przygotowany przez uczniów szkoły-gospodarza, spotkali się z przedsiębiorcami i rzemieślnikami oraz wzięli udział w dyskusji.
