https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Jednak będą pasy zamiast kładek nad Grunwaldzką

bog
Korek na ulicy Grunwaldzkiej.
Korek na ulicy Grunwaldzkiej. Andrzej Muszyński
Znamy wyniki konsultacji projektu rozbudowy ulicy Grunwaldzkiej. Drogowcy przychylili się do głównych wniosków mieszkańców.

Najważniejsza zmiana względem pierwotnego projektu zakłada rezygnację z budowy kładek dla pieszych.

- Miały one zapewnić bezkolizyjne przejścia na drugą stronę jezdni - przypomina Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Spotkaliśmy się jednak z tak silnym sprzeciwem, że ostatecznie zdecydowaliśmy się na przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Zlokalizujemy je przy skrzyżowaniach ze: Skośną, Kolbego, Filtrową i Flisacką oraz w rejonie ulicy Wroniej.

Czytaj: kłopoty na Grunwaldzkiej

Do tego limit prędkości w rejonie zabudowy mieszkaniowej, czyli na wysokości Osowej Góry i Czyżkówka zostanie przyjęty jak dla obszaru zabudowanego. Natomiast "siedemdziesiątka" będzie obowiązywać tylko na leśnym odcinku Grunwaldzkiej.

Drogowcy zweryfikują też potrzebę budowy długich ekranów akustycznych. Na pewno za to wyłożą chodniki wygodniejszą kostką bezfazową, czyli płaską, albo takimi samymi płytkami betonowymi. Do tego przedłużą Wronią i skrócą projekt jezdni serwisowej przy ul. Perliczej, dzięki czemu uda się wydłużyć prawoskręt w Skośną oraz zaprojektować kolejne zjazdy z Grunwaldzkiej do kilku prywatnych posesji.

ZDMiKP zgodził się też na budowę prawoskrętu do stacji Orlenu, a także na infrastrukturę dla Inspekcji Transportu Drogowego. Chodzi o miejsce do kontroli i ważenia pojazdów oraz poprzedzający je system preselekcyjnego ważenia samochodów będących w ruchu.

Na koniec warto odnotować, że zostanie zaprojektowany kolejny odcinek ulicy Wyrzyskiej - od Filtrowej aż do granicy miasta, a wszystkie wspólne ciągi pieszo-rowerowe zostaną poszerzone do 3 metrów.

Inwestycja planowana jest na lata 2015-17.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

No i dobrze.

Kładki są niefunkcjonalne.

Zaoszczędzoną kasę można przeznaczyć na sygnalizację świetlną przy newralgicznych przejściach, a wśród lasu nie musi być ograniczenie 70 km/h, można zrobić 90 km/h.

O
Ola

czy gdzieś znajdę wizualizacje drogi, w szczególności okolic ronda maczka, nad torem i koronowskiej? Na planach sytuacyjnych jest za dużo nakreslone i nie widzę nawet gdzie te ekrany chcą zamontować a samo pojęcie, że od filtrowej to nic mi nie mówi.. architektem nie jestem więc bede wdzieczna za pomoc.

J
Janko Muzykant
W dniu 09.07.2014 o 15:49, Bartek napisał:

1. Rowerzysta jako normalny uczestnik ruchu moze przejechac przez skrzyzowanie2. Mozna zrobic pochylnie o malym kacie i po problemie. Nie musza byc wszystkie z pochylniami. Ale wystarczy 1 na osiedlu.Pozdrawiam

Proponuję zrobić jedną ulicę na całe osiedle, co ty na to?

 

Świetna decyzja drogowców. W końcu projektowanie przyjazne ludziom. Kładki to wymysł lat 60 i 70 i bardzo słusznie już przeżytek. Teraz ulice w mieście muszą być przede wszystkim przyjazne ludziom, a później samochodom.

 

Do wszystkich miłośników kładek obawiających się wypadków. Gdzie wy macie głowę? Co to Grunwaldzka jakiś magiczny wyjątek, że nagle ludzie mają tam zacząć ginąć? Jakoś na Wojska Polskiego nie giną. Na Focha przy Garbarach nie giną. W wielu innych miejscach gdzie są dwie 3 pasmowe jezdnie jakoś ludzie nie giną tłumami, mimo że często są to ulice w centrum miasta znacznie bardziej zatłoczone. No i ograniczenie do 50km/h...

B
Bartek
W dniu 09.07.2014 o 11:28, adas napisał:

Ale piesi i rowerzyści też żyją w tym mieście. I czemu trzeba im utrudniać życie kładkami (na którą trzeba wejść, potem zejść, rowerzysta jeszcze musi rower wnosić). Dodatkowo do kładki musisz dorzuć windę (do której pewnie rower się nie zmieści) a potem trzeba jej pilnować by ktoś jej nie zepsuł... Brak kładek to zmiany na plus.

1. Rowerzysta jako normalny uczestnik ruchu moze przejechac przez skrzyzowanie
2. Mozna zrobic pochylnie o malym kacie i po problemie. Nie musza byc wszystkie z pochylniami. Ale wystarczy 1 na osiedlu.

Pozdrawiam
p
piechur

Miejsca jest dużo, zrobić kładki z bardzo łagodnym podjazdem zamiast chodów

T
Tom

Brak słów. Przekracza to moje zdolności pojmowania.

Ciekawe ile osób zostanie potrąconych na tych pasach...

a
adas
W dniu 09.07.2014 o 10:44, Bartek napisał:

Czyli jednak cofamy się do średniowiecza...Zamiast zrobić takie kładki które by nie stanowiły dla nikogo problemu, to zozwiązuje się problemy średniowiecznymi metodami. LUDZIE!!! Nie chcecie kładek 5m w górę, to zaproponujcie przejście 3m w dół, ale niech do będzie bezkolizyjne dla pieszych i samochodów, 

 

Ale piesi i rowerzyści też żyją w tym mieście. I czemu trzeba im utrudniać życie kładkami (na którą trzeba wejść, potem zejść, rowerzysta jeszcze musi rower wnosić). Dodatkowo do kładki musisz dorzuć windę (do której pewnie rower się nie zmieści) a potem trzeba jej pilnować by ktoś jej nie zepsuł... Brak kładek to zmiany na plus.

B
Bartek

Czyli jednak cofamy się do średniowiecza...

Zamiast zrobić takie kładki które by nie stanowiły dla nikogo problemu, to zozwiązuje się problemy średniowiecznymi metodami. LUDZIE!!! Nie chcecie kładek 5m w górę, to zaproponujcie przejście 3m w dół, ale niech do będzie bezkolizyjne dla pieszych i samochodów, bo jak na Filtrowej dop... jeszcze kolejne wynalazki to z Osowej do Centrum będzie się jechało godzinę. I będzie to dotyczyło również komunikacji miejskiej, bo piesi będą mieli swoje przejścia...

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska