Najważniejsza zmiana względem pierwotnego projektu zakłada rezygnację z budowy kładek dla pieszych.
- Miały one zapewnić bezkolizyjne przejścia na drugą stronę jezdni - przypomina Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Spotkaliśmy się jednak z tak silnym sprzeciwem, że ostatecznie zdecydowaliśmy się na przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Zlokalizujemy je przy skrzyżowaniach ze: Skośną, Kolbego, Filtrową i Flisacką oraz w rejonie ulicy Wroniej.
Czytaj: kłopoty na Grunwaldzkiej
Do tego limit prędkości w rejonie zabudowy mieszkaniowej, czyli na wysokości Osowej Góry i Czyżkówka zostanie przyjęty jak dla obszaru zabudowanego. Natomiast "siedemdziesiątka" będzie obowiązywać tylko na leśnym odcinku Grunwaldzkiej.
Drogowcy zweryfikują też potrzebę budowy długich ekranów akustycznych. Na pewno za to wyłożą chodniki wygodniejszą kostką bezfazową, czyli płaską, albo takimi samymi płytkami betonowymi. Do tego przedłużą Wronią i skrócą projekt jezdni serwisowej przy ul. Perliczej, dzięki czemu uda się wydłużyć prawoskręt w Skośną oraz zaprojektować kolejne zjazdy z Grunwaldzkiej do kilku prywatnych posesji.
ZDMiKP zgodził się też na budowę prawoskrętu do stacji Orlenu, a także na infrastrukturę dla Inspekcji Transportu Drogowego. Chodzi o miejsce do kontroli i ważenia pojazdów oraz poprzedzający je system preselekcyjnego ważenia samochodów będących w ruchu.
Na koniec warto odnotować, że zostanie zaprojektowany kolejny odcinek ulicy Wyrzyskiej - od Filtrowej aż do granicy miasta, a wszystkie wspólne ciągi pieszo-rowerowe zostaną poszerzone do 3 metrów.
Inwestycja planowana jest na lata 2015-17.
Czytaj e-wydanie »