W listopadzie 2021 inflacja osiągnęła wyższy poziom, niż przewidywały to prognozy rynkowe i wyniosła 7,7%. Wg danych z ASM Sales Force Agency ceny wzrosły w 6 z 10 badanych sieci handlowych.
- W ujęciu rocznym, nieznaczny wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach wobec 2020 roku. Były to m.in.: Intermarché (4,73 %) czy Kaufland (4,21 %). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Lidl, w której średnia cena w listopadzie 2021r. była niższa o 10,85 zł niż przed rokiem” - napisano w informacji prasowej załączonej do raportu firmy ASM.
Wyniki sieci Lidl Polska zostały potwierdzone raportem Koszyk Zakupowy ASM Wyniki z dokumentu pokazują, że Lidl odnotował największy spadek cen i wyniósł on 5,13 % w listopadzie 2021 w porównaniu z listopadem 2020. Dodatkowo Lidl jest najtańszym sklepem z dyskontów. Posiada dużą przewagą cenową oraz zajmuje drugą pozycję wśród najtańszych sieci w całym rankingu.
Część produktów drożeje
W grudniu 2021 droższe będą m. in.:
- margaryna o 7%,
- nabiał (w tym serki) od 4 do 9%,
- dodatki do potraw o 5%,
- kawa o 9%,
- wybrane napoje gazowane o 4%,
- niektóre przekąski o 10%.
Produkty, które tanieją
Badania i Raport Koszyk Zakupowy pokazują również produkty, które w grudniu były tańsze niż w listopadzie:
- kostka do pieczenia o 8%,
- herbaty o 4%.
Badanie i Raport Koszyk Zakupowy w listopadzie 2021 przeprowadzone zostało przez firmę ASM Sales Force Agency oferującą zintegrowane działania z zakresu merchandisingu i outsourcingu sprzedaży.
