Co jeść latem w pracy? Mamy propozycje pełnowartościowych posiłków

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Większość owoców i warzyw najlepiej smakuje na surowo, na przykład w postaci sałatek
Większość owoców i warzyw najlepiej smakuje na surowo, na przykład w postaci sałatek Orchidea Creative Group
Co jeść, gdy skwar nie odpuszcza, a my pragniemy mieć energię, czuć się lekko i rześko w pracy? Mamy propozycje menu.

Zobacz wideo: Jak wybrać najlepszego arbuza w czasie wakacji?

Latem najlepiej postawić na warzywa i owoce. Wielu z nas ochoczo wykorzystuje dobrodziejstwa natury, a swoją dietę opiera właśnie na sezonowych produktach.

Katarzyna Głębocka, ekspert firmy Eisberg radzi by postawić na lekkie sałatki, zwłaszcza, gdy żar leje się z nieba.

- Upalna pogoda często odbiera nam chęć do gotowania. Jednak wcale nie trzeba skomplikowanych przepisów i wielu godzin spędzonych w kuchni, aby docenić smaki lata. Większość owoców i warzyw najlepiej smakuje na surowo, na przykład w postaci sałatek. Aby cieszyć się uczuciem sytości dłużej, warto urozmaicić mieszankę warzyw białkowymi produktami takimi jak: sery, rośliny strączkowe lub białe mięso. Dressing zapakujmy osobno i polejmy sałatkę tuż przed spożyciem – dzięki czemu na dłużej zachowa świeżość - mówi Katarzyna Głębocka.

Dlaczego latem najlepiej jeść płynne posiłki?

W upalne dni świetnie sprawdzą się płynne potrawy typu chłodnik na bazie kefiru czy hiszpańskie gazpacho. Śniadania także możemy przyjmować w tej formie, wlewając do kubka termicznego zdrowe koktajle na bazie zielonej herbaty czy sezonowych warzyw i owoców, zamiast gorącej kawy. Dzięki nim zyskamy przydatną energię, a dodatkowo uzupełnimy braki mikroelementów, które kawa niestety wypłukuje.

Koktajle możemy komponować tak, aby w zależności od naszych potrzeb były lekkie i orzeźwiające albo gęste i sycące. Do pracy proponujemy wybrać tę drugą opcję, która zastąpi jeden posiłek. Koktajl z dodatkiem szpinaku, malin i płatków owsianych będzie prawdziwą bombą witaminowo - błonnikową.

Dlaczego latem warto jeść owoce?

Jeśli marzy nam się smak sezonowych owoców w pracy, możemy zmiksować je na mus zachowując ich cenne mikroelementy. Taki mus świetnie skomponuje się z jogurtem naturalnym czy musli, ale już sam w sobie będzie wyśmienitym deserem. Dobrym pomysłem będzie również zabranie w słoiczku deseru na bazie nasion chia i mleka kokosowego, wykańczając go musem z ulubionych owoców.

Kolejną propozycją na przemycenie owocowych smaków do swojej diety jest zamrożenie rozdrobnionych truskawek bądź malin w formie kostek lodów. Można dodać także listki mięty lub sok z cytryny. Kilka kostek wrzuconych do butelki z wodą, nie tylko sprawi, że będzie przyjemnie chłodna, lecz także zyska subtelny owocowy posmak, dzięki czemu chętniej będziemy po nią sięgać.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie