Pan Andrzej mieszka w miejscowości Kłóbka, w gminie Lubień Kujawski. W październiku 2006 roku kupił w Realu" we Włocławku dekoder Cyfry+. Zawarł umowę na półtora roku. Po roku pojawiły się problemy z odbiorem programów. - Wezwałem fachowca, który rozebrał telewizor i stwierdził, że to wina dekodera. Kilka razy dzwoniłem na infolinię Cyfry+, by zgłosić usterkę, ale nikt mi nie pomógł. Cała nadzieja w "Pomorskiej" - usłyszeliśmy w słuchawce.
Telefonu nie było?
Katarzyna Her-Czerwieniec z biura public relations Canal+ Cyfrowy Sp z o.o., potwierdza, że pan Andrzej z operatorem zawarł umowę do 31 maja 2008 roku. - Sprawdziliśmy dane zawarte w naszym systemie obsługi i z zaskoczeniem stwierdziliśmy, że do chwili obecnej abonent nie kontaktował się z nami. Czytelnik twierdzi, że kilkakrotnie dzwonił na infolinię Cyfry+. Być może wybierał niewłaściwy numer, bo każda rozmowa z naszymi konsultantami zostałaby odnotowywana w systemie - słyszymy.
Pomogą na odległość
Katarzyna Her-Czerwieniec wyjaśnia, że zgodnie z regulaminem wszelkie problemy techniczne abonenci powinni zgłaszać na bieżąco w Centrum Telefonicznym Abonentów (tel. 801 066 066 lub 22 310 45 45). - Ponieważ nie wpłynęło do nas żadne zgłoszenia od abonenta, proponuję, aby pan Andrzej najpierw skontaktował się z CTA - dzięki temu Cyfra+ będzie mogła zdalnie sprawdzić parametry sygnału i udzielić abonentowi niezbędnych wskazówek, jak poprawić odbiór. Jeśli zdalna pomoc nie będzie wystarczająca, abonent skierowany zostanie do punktu dystrybucyjnego Cyfry+ (najlepiej tego, w którym kupił dekoder, zabierając ze sobą umowę sprzedaży oraz sam dekoder). Tam fachowcy sprawdzą, czy sprzęt jest sprawny i ewentualnie przyjmą go do naprawy - słyszymy.
Należy zaznaczyć, że nasz Czytelnik, podpisując umowę, kupił od Cyfry+ dekoder na własność (okres gwarancji wskazany jest w umowie sprzedaży i zależy od typu dekodera). W przypadku stwierdzenia, iż brak odbioru związany jest z usterką dekodera, wymiana bądź naprawa odbędzie się bezpłatnie jedynie w okresie gwarancyjnym. Po tym czasie koszty naprawy ponosi abonent.. Cyfra+ nie odpowiada za niedostateczną jakość lub brak odbioru programów spowodowane złym stanem urządzeń. Dlatego też, jeśli problemy z odbiorem spowodowane są usterką telewizora lub instalacji antenowej (np. w czasie użytkowania śnieg zmieni położenie czaszy satelitarnej), usunięcie usterek spoczywa również na abonencie.