Operator T-Mobile niesłusznie pobierał od Czytelnika z Bydgoszczy opłaty. Teraz mu je zwróci

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Faktury Czytelnika zostaną skorygowane i na konto dostanie zwrot pieniędzy.
Faktury Czytelnika zostaną skorygowane i na konto dostanie zwrot pieniędzy. Pixabay.com
Udostępnij:
Choć Czytelnik złożył wypowiedzenie umowy w T-Mobile i operator je przyjął, to wciąż naliczał opłaty. Po naszej interwencji mieszkaniec pow. toruńskiego dostanie zwrot pieniędzy.

Zobacz wideo z drona: Przebudowa torowiska na Kapuściskach - marzec 2022

Czytelnik wypowiedzenie umowy na blueconnect wysłał do T-Mobile 21 marca 2022 roku. 24 kwietnia br. została ona rozwiązana. - W piśmie zaznaczyłem, że rezygnuję z usługi i wypowiadam umowę w terminie jak najkrótszym możliwym do przeprowadzenia i jednocześnie zobowiązuję się do uregulowania wszelkich należności związanych z moim kontem. Nie spodziewałem się jednak, że w połowie maja będę bombardowany SMS-ami o zaległościach, komornikach i śmierci cywilnej. Dwa razy dzwoniłem na infolinię, by wyjaśnić sprawę. Raz napisałem. Konsultanci za każdym razem twierdzili, że umowa jest rozwiązana i że faktury będą skorygowane. Po czym jednak przychodziły kolejne rachunki i upomnienia. Doradzono mi, żebym lepiej zapłacił, bo trafię na listę dłużników. Tak też robiłem. Pod koniec maja miałem dostać zwrot niesłusznie naliczonych opłat. Oczywiście pieniądze nie wpłynęły na moje kontro. W końcu poprosiłem o pomoc „Pomorską”. Dopiero po jej interwencji w T-Mobile dostałem pismo z przeprosinami. Bardzo dziękuję gazecie, że mi pomogła uwolnić się od T-Mobile - opowiada nasz Czytelnik.

Pieniądze wrócą na konto

W imieniu mieszkańca pow. toruńskiego kilka razy pisaliśmy do biura prasowego T-Mobile z prośbą o pomoc Czytelnikowi i komentarz do sprawy dla „Pomorskiej”. Poprosiliśmy, by wyjaśnienia operator bezpośrednio przekazał Czytelnikowi. Tak też się stało. My komentarza do dziś nie dostaliśmy.

Kilka dni temu Czytelnik otrzymał z T-Mobile informację, że zgodnie z nadesłanym pismem rezygnacyjnym z 21 marca 2022 roku jego umowa powinna zostać rozwiązana 24 kwietnia br. zachowując okres wypowiedzenia, skutkująca na ostatni dzień cyklu rozliczeniowego. Z powodów technicznych tak się nie stało, za co serdecznie operator naszego Czytelnika przeprasza.

- Jak przeczytałem, moje faktury zostaną skorygowane i dostanę zwrot pieniędzy na rachunek bankowy. Bardzo się z tego cieszę! Szkoda tylko, że wszystko trwało tak długo i kosztowało mnie tyle nerwów - mówi Czytelnik.

Najpierw reklamacja, potem interwencja

Gdzie możemy szukać pomocy, jeśli mamy problem z operatorem i nie możemy się doczekać zwrotu niesłusznie naliczonych opłat?

- Jeżeli w ocenie abonenta dostawca usług naliczył opłaty z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych w niewłaściwy sposób, to w pierwszej kolejności abonent powinien złożyć oficjalną reklamację. Dostawca usług ma 30 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. Jeżeli otrzymana odpowiedź będzie negatywna lub niesatysfakcjonująca w inny sposób, to wówczas abonent może zwrócić się do prezesa UKE z wnioskiem o interwencję opisując meritum sprawy i załączając kopię uzyskanej odpowiedzi na reklamację - radzi Klaudia Kieliszczyk, główny specjalista w Wydziale Komunikacji Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jak dodaje, jeżeli na koncie abonenta powstają zaległości, dostawca usług ma prawo podejmować działania windykacyjne. Niemniej jednak działania te mogą być podejmowane w ramach środków określonych prawem. Nie mogą naruszać dobrych obyczajów właściwych w relacji między klientem a przedsiębiorcą.

Ponadto działania podejmowane przez firmy windykacyjne i/lub dostawców usług zmierzające do wyegzekwowania należności nie mogą odbywać się z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów. Przekazywane dłużnikowi informacje nie mogą wprowadzać go w błąd, na przykład poprzez sugerowanie, że windykator może wyegzekwować dług pod przymusem. W takim wypadku klient może złożyć zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- W sytuacjach, gdy dochodziłoby w procesie windykacyjnym do używania gróźb, nękania, zastraszania sprawa może być zgłoszona do organów ścigania - podsumowuje Klaudia Kieliszczyk.

Zapamiętaj ten numer

Z Urzędem Komunikacji Elektronicznej można się kontaktować dzwoniąc na numer infolinii 22 330 4000. Jest czynna w dni robocze od 8.15 do 16.15.

W indywidualnych sporach z przedsiębiorcami konsumenci mogą również uzyskać bezpłatną pomoc prawną np. u rzeczników konsumentów w swoim mieście lub powiecie.

Nie przegap

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Enero

Enero Asiento Jr Czarno Niebieski

1 637,00 zł1 059,99 zł-35%
miejsce #2

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 700,00 zł3 320,00 zł-10%
miejsce #3

Xiaomi

Xiaomi Mijia Electric Scooter Essential Lite

1 599,00 zł1 449,00 zł-9%
miejsce #4

Motus

Motus Pro 11

15 999,00 zł14 999,00 zł-6%
Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie