https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

NC+ pod lupą UOKiK-u. Coraz więcej niezadowolonych klientów

(maw)
Klienci platform satelitarnych "n” i "Cyfry+” po ich połączeniu zostali zmuszeni do migracji do telewizji nc+
Klienci platform satelitarnych "n” i "Cyfry+” po ich połączeniu zostali zmuszeni do migracji do telewizji nc+ http://ncplus.pl/
Abonenci telewizji "n" na wysłanie wypowiedzenia mają czas do 19 kwietnia, a abonenci Cyfry+ - do końca czerwca. Jeśli nie zdążą w terminie, operator sam przedłuży im automatycznie umowy.

- Do tej pory w telewizji n za abonament płaciłem 69 złotych. Teraz zaproponowali mi pakiet za 89 złotych. Nie dość, że jest droższy o dwie "dychy", to jeszcze nc+ zabrał mi siedem kanałów. To jest granda! - pisze oburzony abonent.

Wpis innego abonenta: "Dostałem listowną ofertę Platyna + HBO za 129 (do tej pory płaciłem 109,99 za full bez X-ów). Dodzwoniłem się do nich i na pytanie odnośnie zapisu w regulaminie dotyczącego dzierżawy za dekoder uzyskałem odpowiedź, że będzie tak, jak napisane w regulaminie - więc uwaga wszyscy n-kowicze: od maja do Waszych "dopasowanych" abonamentów musicie doliczyć jeszcze 20 PLN za dekoder"!

Wyższa cena, mniej kanałów

Podobnych wpisów na profilu Anty NC+ na Facebooku było kilkaset. Obecnie ten profil ma prawie 70 tysięcy fanów! To dotychczasowi klienci platform satelitarnych "n" i "Cyfry+". Po ich połączeniu zostali zmuszeni do migracji do telewizji nc+.

Nc+ swoją ofertę zaprezentowała 21 marca. Niestety, abonenci stracili na tej fuzji. Ceny pakietów wzrosły, a liczba kanałów w pakiecie zmalała. Okazało się również, że przejście z wyższego abonamentu na niższy jest niemożliwe.

Zdenerwowani abonenci próbowali skontaktować się z centrum obsługi nowego operatora. Często, na połączenie musieli czekać kilkanaście minut.

Wkrótce abonenci telewizji "n" zaczęli dostawać listy od nc+ z informacją, że jeśli do 19 kwietnia nie wypowiedzą obecnej umowy, od maja zostanie ona automatycznie przedłużona na 18 miesięcy.

By wypowiedzieć umowę, należy postępować zgodnie ze wskazówkami zawartymi w liście. Wypowiedzenie trzeba wysłać listem poleconym. Jeśli jednak abonent nie odpowie na list operatora i nie zrezygnuje z nc+, wówczas umowę będzie mógł wypowiedzieć dopiero za 18 miesięcy.

Trzeba czekać na list

Uwaga! Nc+ wysyła listy zwykłe, a nie polecone. Zatem abonent nie ma gwarancji, że korespondencja na pewno do niego dojdzie.

Czy może ubiec nc+ i nie czekając na list wysłać wypowiedzenie umowy? Niestety nie. Jeśli list do niego nie dotrze w najbliższych dniach, to pozostaje mu tylko kontakt z firmą za pomocą infolinii.

Więcej czasu na złożenie wypowiedzenia, bo do końca czerwca 2013 roku, będą mieli abonenci Cyfry+. Oni dopiero dostaną listy z nc+ z informacją o nowej ofercie i możliwości rezygnacji z niej.

Naruszyli interesy konsumentów?

Po licznych skargach od abonentów działaniami nc+ zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawdzi, czy ITI Neovision jednostronnie zmieniając cenę i ofertę programową telewizji n na ofertę nc+ tym abonentom, którzy zawarli umowę na czas oznaczony, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.

Poprosiliśmy nc+ o komentarz do decyzji UOKiK. Od wtorku czekamy na odpowiedź.

Tymczasem na profilu Anty NC+ abonenci zaczynają dostrzegać, że operator zmienia swoje podejście.

"Musieli zatrudnić dodatkowych konsultantów na infolinii, bo dodzwoniłem się tam po 2 minutach" - pisze jeden z nich.

Inny dodaje: "Od 28 marca przez 3 miesiące każdy z abonentów CYFRY+ otrzymał dostęp do nSport HD/SD, a abonenci platformy n otrzymali kanały takie jak m.in.: MiniMini+ HD, ale kino+ HD czy. Dodatkowo abonenci n i CYFRY+ mający dotychczas dostęp do ofert Premium (nPremium i CANAL+) dostaną od 5 kwietnia bez dodatkowych opłat pełną ofertę CANAL+ PLATINIUM".

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gabrysika
Frajeszy ''NC+'' to fajna telewizja ale uwaga na ten cyfrowy polsat oni to są oszuść i naciągacze i macię natychmiast zamknąć tą notkę JUŻ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
w
wol
W Korei Północnej mają tylko jeden kanał - rządowo - propagandowy. Uważasz zatem, że tam są sami inteligentni ?
Ogarnij się człowieku i nie ubliżaj ludziom.
Uważam, że telewizja o które jest tu mowa, jest dla ludzi ograniczonych umysłowo. Rzeczy należy nazywać po imieniu. Oglądanie tego chłamu ubliża inteligencji ludzkiej, czego nie są wstanie pojąć, z oczywistych względów, wymienieni powyżej.

O telewizji KRL-D nie wypowiadam się, ponieważ nie jest ona mi znana. Ty, jak domniemam, jesteś znawcą tej telewizji, skoro się o niej wypowiadasz.
G
Gość
W Korei Północnej mają tylko jeden kanał - rządowo - propagandowy. Uważasz zatem, że tam są sami inteligentni ?
Ogarnij się człowieku i nie ubliżaj ludziom.
I kto to mówi? Naczelny cham i ubliżacz forum zdunek-kafelkarz.
k
kola
zobaczymy co zrobi NC+ jak polowa Abonentów wysle im wypowiedzenia,wtedy jaja im zmiękną.Banda zasrana
d
dorka
...a ja korzystam z lokalnej kablówki i nie narzekam:-) a mam bratu kupić nc+...ale teraz mu odradzę,po prostu porażka!!!
K
Krzysztof
Uwaga dotychyczasowi abonamenci ,,n-ki"!
Ci z was którym zabrano niektóre kanały od 1-go kwietnia mają na wypowiedzenie 14 dni i termnin ten upływa już 14-go kwietnia ( niedziela)!
Termin 19-go dotyczy jedynie tych ( co mieli Premium), którym kanały odebrano od 5-go kwietnia!
Szybko to sobie przeanalizujcie, by nie być zrobionymi na szaro!
P
Paweł
Ja miałem ta sama sytuacje to jest poprostu banda oszustów jak niemozna zdrozszego pakietu niemódz przejsc na tanszy
m
maczio
Niestety urząd antymonopolowy dał w tym wypadku ciała. Obecnie mamy na rynku dwie platformy oferujące pakiety zawierające kanały premium czyli nc+ i polsat. Taką sytuację można śmiało nazwać duopolem czyli jedną z form monopolu. Opisałem to na moim blogu.
k
kuba
dzwoniłem ostatnio na infolinię tv nc+ bo posiadam dwa abonamenty tv n czekałem ponad 15minut kosztowało mnie to ponad 8zł. i powiem jedno to co oni wyprawiają to jest skandal zastanawiam się czy oni zarabiają na połączeniach z infolini
m
maja
Próbowałem się dodzwonić do nc+ kilkukrotnie i mi się nie udało. Dziś rano od 5.15 do 5.45 słuchałem sobie ich melodyjki i nikt nie odebrał. Łącznie czekałem ok. 1,5 godziny, straciłem prawie 30 zł i nic nie załatwiłem. Za to pod numerem dla nowych abonentów odbieraja prawie natychmiast. Nc+ tłumaczy, że nie odbierają, bo jest ogromne zainteresowanie, ale to nie prawda. Gdyby tak było, to właśnie infolinia dla nowych potencjalnych klientów byłaby zajęta.

Z tego, co kojarzę infolinia jest czynna od 7 - 22
m
maja
To nieprawda, że trzeba czekać na pismo; jeżeli ktoś pewnego pięknego ranka , po włączeniu TV orientuje się, iż nie ma na liście kanałów, które były składową zawartej umowy, to ma pełne prawo wysłać wypowiedzenie i rozwiązać umowę z winy operatora.
b
benia
Aktualizacja. Klienci Cyfry+ mają czas na rezygnację do końca kwietnia a nie czerwca (takie pismo otrzymaliśmy).
My równiez przeszliśmy do UPC. Jak narazie dbają o swoich abonentów.
Do tej pory miałam tylko internet od nich, dokupilam tv cyfrową 151 kanałówi płacę w sumie 90 zł.
Teraz dokupię jeszcze multi room i i pakiet canal+ i nadal mam taniej niż w tym cholernym nc+.
k
kot
Punkty sprzedarzy nc- odmawiają przyjmowania wypowiedzeń skandal szybkiego bankructwa dla nc-
a
abonent
dodzwonilem sie dzis o 9 czekalem 15 min
l
lucyna
Mieliśmy wziąć ich ofertę, ale w końcu wzięliśmy kablówkę upc i bardzo jestem zadowolona. Mamy dużo kanałów, niedrogo i jeszcze do tego vod i dużo darmowych filmów. No i nie musieliśmy się martwić o ten talerz
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska