Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz więcej e-sklepów sprzedaje przez Allegro. Dlaczego?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Tomasz Hołod
O 39 proc. więcej sklepów na platformie Shoper ma uruchomioną integrację ze sprzedażą w serwisie Allegro niż przed rokiem. Wzrosła również wartość sprzedaży prowadzonej tym kanałem. Z chwilą, gdy oczy branży zwracają się w kierunku największego markeplace’u w Polsce, eksperci Shopera wyjaśniają przyczyny tych wzrostów i złożone relacje łączące e-sklepy i e-targi.

Choć o planowanym debiucie giełdowym serwisu Allegro mówiło się od dawna, kilka dni temu władze spółki oficjalnie potwierdziły ten zamiar. W tym samym czasie ponownie pojawiły się informacje o wejściu do Polski platformy Amazon. Wbrew przewidywaniom z początku roku rosną też polskie zakupy w serwisie Aliexpress, a w czołówce najpopularniejszych marek e-commerce w badaniach firmy Inquiry znajduje się też portal OLX, również wykorzystywany jako marketplace. Czy oznacza to, że wkrótce takie serwisy zdominują polski handel internetowy? Niekoniecznie.

Sklepy i stoiska to nie konkurencja

Statystyki dla sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Shoper pokazują, że kilkaset z nich uruchomiło w tym roku integrację z serwisem Allegro. Jednak samych sklepów na platformie Shoper przybyło w tym czasie ponad 2 tysiące.

Polecamy także: Kujawsko-Pomorskie firmy o konkursie "Granty na kapitał obrotowy": - To loteria. To farsa!

- Spójrzmy na Google i Facebooka - choć są gigantami internetu, nie zastąpią portali z wiadomościami, korzystają nawzajem ze swoich zasobów. Tak samo między sklepami internetowymi a marketplace’ami wytwarza się pewna symbioza. Serwisy te traktujemy raczej jako partnerów niż konkurencję i nawet zachęcamy sklepy używające naszej platformy, by sprzedawały w sieci wszędzie tam, gdzie są klienci. Nasze rozwiązanie jest takim centrum zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, zarówno własnym sklepem, jak i kontem w serwisie aukcyjnym. Sprzedawcy z Allegro zaczęli częściej uruchamiać własny kanał i integrować go z obsługą sprzedaży w marketplace, aby mieć wszystko w jednym miejscu - wyjaśnia Krzysztof Krawczyk CEO Shoper.

Współpraca liderów i pandemia rozruszały branżę

Na początku 2020 r. Shoper zacieśnił partnerskie relacje z Allegro. Właściciele sklepów internetowych mogą teraz korzystać kampanii reklamowych Allegro Ads - jeśli prowadzą sprzedaż w tym serwisie, ich oferty mogą wyświetlić się użytkownikom jako polecane. Zarządzanie usługą zintegrowane jest z panelem obsługi sklepu, podobnie jak kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads.

- Integracja kanałów sprzedaży w połączeniu z nowymi funkcjami była zapewne jednym z powodów, dla których liczba naszych sklepów korzystających z Allegro w kilka miesięcy wzrosła o ponad ⅓. Nie należy też zapominać, że był to czas pandemii, kiedy e-commerce okazał się receptą na narodową kwarantannę, a wiele biznesów handlowych otworzyło się na nowe kanały dystrybucji. Dzięki szybkiemu przyrostowi nowych sklepów liczba sprzedawców korzystających z naszej platformy przekroczyła już 15 tysięcy. Spora część z już istniejących podmiotów osiągnęła przez ostatnie pół roku nadzwyczajne zyski i według naturalnego odruchu, by kuć żelazo, póki gorące, szukała nowych sposobów na zdobycie klientów. Podobną skłonność zauważyliśmy wśród wydatków na reklamę na Facebooku, które wiosną w sklepach były ponad dwukrotnie większe niż na początku roku - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Polecamy: OTO 10 NAJWYŻSZYCH I 10 NAJNIŻSZYCH EMERYTUR NA KUJAWACH I POMORZU [NAJNOWSZE STAWKI]

Eksperci Shopera spodziewają się zatem, że zapowiedziany niedawno debiut Allegro na GPW będzie bardziej wydarzeniem dla rynku finansowego niż dla samej branży e-commerce. Tutaj relacje między sklepami i marketplace’ami są już poukładane, a inwestycje w sektor nie powinny ich zmienić.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska