Coraz więcej e-sklepów sprzedaje przez Allegro. Dlaczego?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Tomasz Hołod
O 39 proc. więcej sklepów na platformie Shoper ma uruchomioną integrację ze sprzedażą w serwisie Allegro niż przed rokiem. Wzrosła również wartość sprzedaży prowadzonej tym kanałem. Z chwilą, gdy oczy branży zwracają się w kierunku największego markeplace’u w Polsce, eksperci Shopera wyjaśniają przyczyny tych wzrostów i złożone relacje łączące e-sklepy i e-targi.

Choć o planowanym debiucie giełdowym serwisu Allegro mówiło się od dawna, kilka dni temu władze spółki oficjalnie potwierdziły ten zamiar. W tym samym czasie ponownie pojawiły się informacje o wejściu do Polski platformy Amazon. Wbrew przewidywaniom z początku roku rosną też polskie zakupy w serwisie Aliexpress, a w czołówce najpopularniejszych marek e-commerce w badaniach firmy Inquiry znajduje się też portal OLX, również wykorzystywany jako marketplace. Czy oznacza to, że wkrótce takie serwisy zdominują polski handel internetowy? Niekoniecznie.

Sklepy i stoiska to nie konkurencja

Statystyki dla sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Shoper pokazują, że kilkaset z nich uruchomiło w tym roku integrację z serwisem Allegro. Jednak samych sklepów na platformie Shoper przybyło w tym czasie ponad 2 tysiące.

Polecamy także: Kujawsko-Pomorskie firmy o konkursie "Granty na kapitał obrotowy": - To loteria. To farsa!

- Spójrzmy na Google i Facebooka - choć są gigantami internetu, nie zastąpią portali z wiadomościami, korzystają nawzajem ze swoich zasobów. Tak samo między sklepami internetowymi a marketplace’ami wytwarza się pewna symbioza. Serwisy te traktujemy raczej jako partnerów niż konkurencję i nawet zachęcamy sklepy używające naszej platformy, by sprzedawały w sieci wszędzie tam, gdzie są klienci. Nasze rozwiązanie jest takim centrum zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, zarówno własnym sklepem, jak i kontem w serwisie aukcyjnym. Sprzedawcy z Allegro zaczęli częściej uruchamiać własny kanał i integrować go z obsługą sprzedaży w marketplace, aby mieć wszystko w jednym miejscu - wyjaśnia Krzysztof Krawczyk CEO Shoper.

Współpraca liderów i pandemia rozruszały branżę

Na początku 2020 r. Shoper zacieśnił partnerskie relacje z Allegro. Właściciele sklepów internetowych mogą teraz korzystać kampanii reklamowych Allegro Ads - jeśli prowadzą sprzedaż w tym serwisie, ich oferty mogą wyświetlić się użytkownikom jako polecane. Zarządzanie usługą zintegrowane jest z panelem obsługi sklepu, podobnie jak kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads.

- Integracja kanałów sprzedaży w połączeniu z nowymi funkcjami była zapewne jednym z powodów, dla których liczba naszych sklepów korzystających z Allegro w kilka miesięcy wzrosła o ponad ⅓. Nie należy też zapominać, że był to czas pandemii, kiedy e-commerce okazał się receptą na narodową kwarantannę, a wiele biznesów handlowych otworzyło się na nowe kanały dystrybucji. Dzięki szybkiemu przyrostowi nowych sklepów liczba sprzedawców korzystających z naszej platformy przekroczyła już 15 tysięcy. Spora część z już istniejących podmiotów osiągnęła przez ostatnie pół roku nadzwyczajne zyski i według naturalnego odruchu, by kuć żelazo, póki gorące, szukała nowych sposobów na zdobycie klientów. Podobną skłonność zauważyliśmy wśród wydatków na reklamę na Facebooku, które wiosną w sklepach były ponad dwukrotnie większe niż na początku roku - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Polecamy: OTO 10 NAJWYŻSZYCH I 10 NAJNIŻSZYCH EMERYTUR NA KUJAWACH I POMORZU [NAJNOWSZE STAWKI]

Eksperci Shopera spodziewają się zatem, że zapowiedziany niedawno debiut Allegro na GPW będzie bardziej wydarzeniem dla rynku finansowego niż dla samej branży e-commerce. Tutaj relacje między sklepami i marketplace’ami są już poukładane, a inwestycje w sektor nie powinny ich zmienić.

Pobierałeś zasiłki w czasie epidemii? To musisz wiedzieć

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3