Informacja na temat wysokości zarobków jest tą, której kandydatom brakuje najbardziej w ogłoszeniach. Stwierdziło tak aż 55 proc. badanych. Informacji o dniach i godzinach pracy brakuje 48 proc. pytanych, a na brak informacji o zakresie obowiązków zwróciło uwagę 42 proc. osób. Wśród częstych wskazań znalazł się też brak informacji o formie zatrudnienia i lokalizacji firmy.
Co ciekawe, informacji o wysokości wynagrodzenia częściej brakuje kobietom niż mężczyznom (59 proc. vs 51 proc.) i najmłodszym pracownikom.
- Prawie równie często, co danych o zarobkach, kandydatom brakuje informacji o dniach i godzinach pracy - podaje Anna Częścikz Goldenline. - Odpowiedź tę wskazało 48 proc. badanych. Informacja ta jest szczególnie ważna dla kobiet - wskazało ją 52 proc. z nich, w porównaniu do 44 proc. badanych mężczyzn. Informacja o czasie pracy jest kluczowa również dla najmłodszych uczestników rynku pracy, zaznaczyło ją 52 proc. respondentów poniżej 24 roku życia.
Przeczytaj: Szukasz pracy przez internet? Uważaj na oszustów
Kandydatom bardzo często brakuje również informacji o zakresie obowiązków (42 proc. wskazań) - wynika z danych Goldenline. Dokładnego opisu zadań na danym stanowisku najczęściej brakuje osobom w wieku do 24 lat (47 proc. wskazań), co jest o tyle zrozumiałe, że na początku kariery lakoniczne opisy ofert pracy mogą niewystarczająco wyjaśniać młodym pracownikom, na czym właściwie mają polegać ich obowiązki.
Jak czytamy w raporcie, poszukującym pracy brakuje też informacji o formie zatrudnienia (38 proc. badanych). Na brak informacji o formie zatrudnienia zwróciło uwagę 41 proc. kobiet i tylko 35 proc. mężczyzn.
Czytaj też: Top 5 przyczyn szukania nowej pracy
Natomiast lokalizacji firmy zabrakło w ogłoszeniach 34 proc. badanym. Brak nazwy i danych kontaktowych firmy odczuwa 25 proc. respondentów. Może to być problemem przy rekrutacjach ukrytych, które właśnie z powodu niepełnych informacji mogą generować mniejszy spływ aplikacji na ofertę pracy.
Uwaga. W ogłoszeniu warto dodać informację na temat narzędzi pracy, terminów zgłoszeń, aplikowania. Przydatne będą także informacje o benefitach i wartościach, jakimi kieruje się firma. Trzeciorzędne znaczenie ma informacja na temat przestrzeni socjalnej.
