Linie kolejowa do Ciechocinka zlikwidowano, bo podobno była ona dla kolei nieopłacalna. Nie pogodzili się z tym mieszkańcy, kuracjusze, a także turyści, lubiący podróżować pociągiem. Do uzdrowiska można dojechać autobusami, których jest wiele. To jednak powoduje zanieczyszczenie uzdrowiskowego powietrza, a i kuracjusze obładowani bagażami woleliby korzystać z pociągu niż autobusu. Problem mają matki podróżujące z dziećmi w wózkach czy osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Dla nich podróż autobusem praktycznie nie wchodzi w grę.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
Bywają okazjonalne przyjazdy pociągów, za każdym razem budzące nadzieje, że może jednak połączenie kolejowe z Ciechocinkiem zostanie przywrócone. Są tory, jest trakcja elektryczna, perony i cała infrastruktura niezbędna do powrotu szynobusu, który przez krótki czas obsługiwał trzy gminy powiatu.
W tej sprawie spotkali się samorządowcy: starosta Dariusz Wochna i samorządowcy trzech gmin zainteresowanych połączeniem kolejowym: Andrzej Cieśla, burmistrza Aleksandro-wa Kujawskiego, Leszek Dzier-żewicz, burmistrz Ciechocinka i Andrzej Olszewski, wójt gm. Aleksandrów Kujawski. Analizowano ofertę Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych Cargo Sp. z o.o. Spółka ta, działająca w ramach Grupy SKPL, od 2002 roku świadczy usługi przewozów towarowych i pasażerskich, w tym na liniach wyłączonych ze struktur PKP. Pierwsze takie spotkanie było w styczniu br. z udziałem Tomasza Strapagiela, prezesa SKPL Cargo Sp. z o.o.
Samorządy powiatu, obu miast i gminy musiałyby dorzucić do przejazdów szynobusu (10 przejazdów dziennie w obie strony) ok. 600 tys. złotych rocznie. Jak się dowiedzieliśmy, jeśli udałoby się wynegocjować treść porozumienia, a rady zgodziłyby się wydać na to pieniądze, to być może od 1 stycznia 2018 szynobus zacznie kursować.
Zmiany w przeglądach technicznych samochodów [co się zmieni?]
Info z Polski - przegląd najważniejszych i najciekawszych informacji z kraju [09.11.2017]