Odpowiada Alina Szałkowska, rzecznik prasowy ZUS w Bydgoszczy
Nie musi pani osobiście przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe do ZUS. Wypełnione formularze mogą być przekazywane również za pośrednictwem poczty.
Jeżeli będzie pani nadal przekazywała dokumenty w formie papierowej do ZUS, to poza ręcznym wypełnieniem pobranych dokumentów, może je pani uzupełnić i wydrukować korzystając ze strony www.zus.pl, albo sporządzić w programie Płatnik i przekazać do ZUS formularze wydrukowane z tego programu.
Poza wymienionymi formami przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych, możliwe jest ich przesyłanie również drogą elektroniczną. Aby skorzystać z tej możliwości przedsiębiorca musi zaopatrzyć się w bezpieczny podpis elektroniczny. W tym celu należy zwrócić się do jednego z działających centrów certyfikacji. Ich wykaz dostępny jest na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji pod adresem www.ncccert.pl
Czytaj też: Płacisz składki na Fundusz Emerytur Pomostowych? Masz pytania? Napisz e-maila do ZUS
