https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czynsz za spółdzielcze mieszkania wkrótce pójdzie w górę

(SZCZ
Fot. ZP
Od 1 maja lokatorzy mieszkań Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej będą płacić wyższy czynsz.

Rada Nadzorcza Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej pod koniec ub. r. zatwierdziła plan gospodarczo-finansowy na 2010 r.

Uwzględnia on wskaźnik inflacji, zwiększone koszty na remonty dróg i miejsc postojowych oraz eksploatację i utrzymania domów w osiedlach, a także zwiększony odpis na fundusz remontowy. Zakłada się wykonanie w tym roku większego zakresu prac remontowych.

Planowane koszty w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni użytkowej mieszkania wzrosną do 1,37 zł ((wzrosną więc od 2 do 6 groszy za metr kwadratowy).

Zarząd KSM w piśmie dla swych członków zapewnia, "że dołożył starań, aby stawki opłat, zależnych od spółdzielni, wzrosły minimalnie, aby jak w najmniejszym stopniu odczuli oni skutki bieżącej sytuacji gospodarczej.

Natomiast tam, gdzie nie było konieczności ich podnoszenia, np. w zakresie utrzymania domofonów, opłat za wieczyste użytkowanie gruntów, podatku od nieruchomości, utrzymania hydroforni czy ubezpieczenia budynków utrzymano je na dotychczasowym poziomie.

Na tym jednak nie skończą się obciążenia członków KSM. Do 30 kwietnia zostaną jeszcze podane nowe stawki opłat niezależnych od spółdzielni. - Tam, gdzie to możliwe, będziemy chcieli mieć większy wpływ na wysokość stawek, ustalanych przez kontrahentów świadczących usługi dla naszej spółdzielni - stwierdziła Ewa Sobczyk, zastępca prezesa zarządu KSM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 38

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

~5555~
W dniu 20.04.2010 o 21:09, ~5555~ napisał:

To suma już dawno jest niaktualna. To co zatwierdziła rada już został przekroczone. Gdzie jest komisja rewizyjna Rady, przecież oni mają kontrolować zarząd. Pieniądze są wydawane , na coś co można zrobić taniej , estetycznie i w sposób przemyślany. To jest dowód na nieudolność ludzi siedzących w radzie. Na walne trzeba wcześniej złożyć wniosek 10 osób o odwołanie rady i wtedy wybrać ludzi z zapałem i świżym pomysłem na spółdzielnię. Obecny zarząd pokazuje się na zewnątrz. Ważne są drobiazgi a nie ważne rzeczy.

~5555~
W dniu 03.02.2010 o 21:45, ~gość~ napisał:

Jestem ciekawy czy ktoś zrobił rachunek ekonomiczny potrzeby tego remontu - pytanie co on da członkom? Łatwo jest wydawać cudze pieniądze ale padnie pytanie na zebraniach co ten remont "dał" i ile to kosztowało /nie wiem czy dobrze słyszałem ale suma to około 200.000,00zł./


To suma już dawno jest niaktualna. To co zatwierdziła rada już został przekroczone. Gdzie jest komisja rewizyjna Rady, przecież oni mają kontrolować zarząd. Pieniądze są wydawane , na coś co można zrobić taniej , estetycznie i w sposób przemyślany. To jest dowód na nieudolność ludzi siedzących w radzie. Na walne trzeba wcześniej złożyć wniosek 10 osób o odwołanie rady i wtedy wybrać ludzi z zapałem i świżym pomysłem na spółdzielnię. Obecny zarząd pokazuje się na zewnątrz. Warzne są drobiazgi a nie ważne rzeczy.
G
Gość
W dniu 31.03.2010 o 17:35, ~5555~ napisał:

Rzadne ryzyko, ponieważ więszość człnków rady to osoby znudzone wieloletnim człnkostwem w radzie i już nie mają zapału do pracy a przepisy i prawo to odległe tematy dla nich. Porady prawne to przecież domena radcy, który prezentuje się na walnych. Wszystkie sprawy dziejące się w spółdzielni regulują Statut i regulaminy. Można je przeczytać w internecie. Wszystkiego można nauczyć się i dlatego nie powinniśmy bać się zmian i wprowadzić ludzi ze świeżm spojrzeniem na sprawy spółzielni.



Tak. Popieram powyższą opinię. KSM to moloch bardzo źle zarządzany. Prawdę mówiąc - nie zarządzany.
G
Gość
W dniu 22.03.2010 o 11:41, papa napisał:

Mam wielką nadzieję że "gość" posłucha " ksasy" i zacznie działać żeby coś zmienić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1



Pod warunkiem, że Ty papa mi pomożesz.
G
Gość
W dniu 19.03.2010 o 23:27, ksasa napisał:

To zmień



Zmienię. A ta Pani 'wyleci" jako druga .
~5555~
W dniu 16.03.2010 o 17:11, gośćx napisał:

Kto czepia się Pani Wołyniak? To dosyć młoda, prężna działaczka w Spółdzielni!!!!!! Słyszałem, że to właśnie ta Pani rozsądnie myśli i dyskutuje na radzie nadzorczej. Wymiana całej rady jest ryzykowna, ponieważ musi ktoś z rady orientować się w sprawach spółdzielczych!!!! popieram zmiany w składzie rady ale z rozsądkiem, Potrzeba ludzi: znających prawo, ekonomię żeby podejmować prawidłowe decyzje!!!!!


Rzadne ryzyko, ponieważ więszość człnków rady to osoby znudzone wieloletnim człnkostwem w radzie i już nie mają zapału do pracy a przepisy i prawo to odległe tematy dla nich. Porady prawne to przecież domena radcy, który prezentuje się na walnych. Wszystkie sprawy dziejące się w spółdzielni regulują Statut i regulaminy. Można je przeczytać w internecie. Wszystkiego można nauczyć się i dlatego nie powinniśmy bać się zmian i wprowadzić ludzi ze świeżm spojrzeniem na sprawy spółzielni.
p
papa
Mam wielką nadzieję że "gość" posłucha " ksasy" i zacznie działać żeby coś zmienić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
k
ksasa
W dniu 18.03.2010 o 22:11, Gość napisał:

Słyszałeś czy wiesz? Jak słyszałeś, to szkoda czasu na czytanie twego postu.Ja swiem, że spółdzielnia /ul.kopernika i administracje/ jest siedliskiem nierobów. I należy to zmienić!


To zmień
G
Gość
W dniu 16.03.2010 o 16:11, gośćx napisał:

Kto czepia się Pani Wołyniak? To dosyć młoda, prężna działaczka w Spółdzielni!!!!!! Słyszałem, że to właśnie ta Pani rozsądnie myśli i dyskutuje na radzie nadzorczej. Wymiana całej rady jest ryzykowna, ponieważ musi ktoś z rady orientować się w sprawach spółdzielczych!!!! popieram zmiany w składzie rady ale z rozsądkiem, Potrzeba ludzi: znających prawo, ekonomię żeby podejmować prawidłowe decyzje!!!!!



Słyszałeś czy wiesz? Jak słyszałeś, to szkoda czasu na czytanie twego postu.
Ja swiem, że spółdzielnia /ul.kopernika i administracje/ jest siedliskiem nierobów. I należy to zmienić!
t
tata
Co ta nowa pani prezes wymyśliła? Mamy wpłacać więcej na centralne ogrzewanie? A dlaczego mam więcej wpłacać? Przyjdzie rozliczenie będę się martwił!!!!!!!!!!!!!! Jak będzie dopłata to po to jest spółdzielnia żeby mi pomogła, Dłużnikom rozkładane są zaległości na raty to myślę że dużą dopłatę też nowy zarząd rozłoży na raty!!!!!!!!!!!!!!!!
t
tymoteusz
~gośćx~ napisał/a:
Wymiana całej rady jest ryzykowna, ponieważ musi ktoś z rady orientować się w sprawach spółdzielczych!!!! popieram zmiany w składzie rady ale z rozsądkiem, Potrzeba ludzi: znających prawo, ekonomię żeby podejmować prawidłowe decyzje!!!!!

I bardzo dobrze! A nie tylko znajomi królika i członkowie rodziny, bo mogą dietami sobie dorobić nic nie robiąc. Trzeba trochę znać się na robocie i mieć zdrowy rozsądek!
g
gośćx
Kto czepia się Pani Wołyniak? To dosyć młoda, prężna działaczka w Spółdzielni!!!!!! Słyszałem, że to właśnie ta Pani rozsądnie myśli i dyskutuje na radzie nadzorczej. Wymiana całej rady jest ryzykowna, ponieważ musi ktoś z rady orientować się w sprawach spółdzielczych!!!! popieram zmiany w składzie rady ale z rozsądkiem, Potrzeba ludzi: znających prawo, ekonomię żeby podejmować prawidłowe decyzje!!!!!
z
zosia
W dniu 10.03.2010 o 20:49, ~5555~ napisał:

wWłaśnie tak logicznie myślących ludzi jak tymoteusz potrzeba do Rady. Nie pozwolą sobie narzucać nietrafionych pomysłów zarządu. Koniecznie potrzebny jest powiew nowego. Mobilizujmy się przed walnymi. To od naszej aktywności zależy pomyślny rozwój spółdzielni. Nowy jeszcze dobrze nie popracował a już konsumuje oszczędności wg swojego widzimisię, a Rada wtóruje mu, bo nie odpowiada za nic.



Tak, potwierdzam. Od jakiegoś już czasu śledzę wypowiedzi tymoteusza na różnych forach. Zawsze są logiczne i wyważone. W większości zgadzam się ze sposobem jego myślenia.
Myślę, że jeśli tylko zaczniemy ze sobą "dogadywać się" i współpracować - osiągniemy sukces. I ja w to wierzę!
F
F-01
W dniu 10.03.2010 o 20:49, ~5555~ napisał:

wWłaśnie tak logicznie myślących ludzi jak tymoteusz potrzeba do Rady. Nie pozwolą sobie narzucać nietrafionych pomysłów zarządu. Koniecznie potrzebny jest powiew nowego. Mobilizujmy się przed walnymi. To od naszej aktywności zależy pomyślny rozwój spółdzielni. Nowy jeszcze dobrze nie popracował a już konsumuje oszczędności wg swojego widzimisię, a Rada wtóruje mu, bo nie odpowiada za nic.



A kto to Maria Wołyniak? Czy to taka starsza, leciwa Pani, która od pona 10 lat powinna już wypoczywać na emeryturze? Jeśli to ta sama kobieta-to są kpiny ze spółdzielców! Co ta pani może dobrego wymyśleć! Jak ma się takie lata-to już o chorobach się myśli i co gdzie dzisiaj na nowo rozboli.
z
zosia
W dniu 06.03.2010 o 20:04, ~5555~ napisał:

Cieszy mnie Twój zapał Proponuję konkretne działania. Na pewno masz znajomych wśród członków Spółdzielni. Statut Spółdzielni w pargr. 120 punkt 2 mówi, że wystarczy podpis 10 członków pod wnioskiem o odwołanie całej Rady. Trzeba go złożyć 15 dni przed pierwszym zebraniem. To bęzie konkretne działnie w celu uzdrowienia spódzielni. To będzie gwarancja nowego. Co Ty na to?



Ja co na to? Oczywiście do zrobienia!
Wiesz o tym, że duża część osób zamieszkujących w swoich lokalach nie płaci za ich uzytkowanie? Pierwszy temat do zrobienia! Zmusić ludzi do płacenia! Sąd i komornik - do dzieła.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska