Zobacz wideo: Rybi Rynek w Bydgoszczy - jakie zmiany nas czekają?

Zadzwonił do nas Czytelnik z Gniewkowa w pow. inowrocławskim (imię i nazwisko do wiadomości redakcji - dop. red.).
- Denerwuję się, bo nie dostałem jeszcze rachunku za gaz za marzec i kwiecień, a już mamy końcówkę maja. Wcześniej się to nie zdarzało, faktury zawsze przychodziły na czas. Czy teraz jest jakiś problem z wysyłaniem faktur z PGNiG? Wiele razy próbowałem się dodzwonić na infolinię firmy, by uzyskać wyjaśnienia. Bezskutecznie. Rozmawiałem z kilkoma sąsiadami. Oni również narzekają, że do nich rachunki jeszcze nie dotarły. Jedna znajoma fakturę za gaz za mieszkanie już dostała, a za sklep nie, choć obie usługi są na jej nazwisko. Boję się, że faktury się skumulują i będę miał zbyt dużą sumę do zapłaty. Skąd potem wziąć pieniądze, by wszystko od razu zapłacić? - pyta mieszkaniec Gniewkowa.
Nowy system billingowy
Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., wyjaśnia, że spółka z myślą o usprawnieniu obsługi klientów wdraża nowy system bilingowy, który umożliwi m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, zagwarantuje większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo umożliwi wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, który zakłada migrację, czyli przeniesienie danych, ponad 7 milionów klientów do nowego systemu.
- Z tak dużą skalą przedsięwzięcia związane są niestety utrudnienia dotyczące bieżącej obsługi, takie jak czasowe przesunięcia w dostarczaniu faktur, które mogą być odczuwalne przez niektórych klientów. Nie wpłyną one jednak w żaden sposób na wysokość rachunków - mówi Rafał Pazura.
Inne problemy, z jakimi mogą się spotkać klienci PGNIG, to: kłopoty z uzyskaniem bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach, opóźnienia w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK czy możliwy dłuższy niż dotychczas czas oczekiwania na realizację zgłoszeń. Może się też zdarzyć, że pomimo zapłacenia faktury dalej w eBOK widnieje status: nieopłacona. Wynika to z faktu, że z powodu prac modernizacyjnych w systemie bilingowym mogą wystąpić problemy z księgowaniem wpłat.
Migracja aż w 6 regionach
Migracja danych jest obecnie realizowana na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego.
- Dokładamy wszelkich starań, aby proces migracji przeprowadzić jak najszybciej i aby był on jak najmniej uciążliwy - zapewnia rzecznik.
Po zakończeniu migracji klienci PGNiG otrzymają: nowy numer klienta, nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat oraz wszystkie niewystawione faktury za ostatni okres rozliczeniowy.