https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego rachunki za gaz przychodzą z poślizgiem? Oto wyjaśnienia PGNiG

Małgorzata Stempinska
Migracja danych jest obecnie realizowana na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego
Migracja danych jest obecnie realizowana na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego Tomasz Bolt/Polska Press
Czytelnik z Gniewkowa skarży się, że nie dostał jeszcze faktury za gaz za marzec. Sąsiedzi też czekają na rachunki. PGNIG odpowiada, że wdraża nowy system bilingowy, co może powodować przejściowe kłopoty.

Zobacz wideo: Rybi Rynek w Bydgoszczy - jakie zmiany nas czekają?

od 16 lat

Zadzwonił do nas Czytelnik z Gniewkowa w pow. inowrocławskim (imię i nazwisko do wiadomości redakcji - dop. red.).

- Denerwuję się, bo nie dostałem jeszcze rachunku za gaz za marzec i kwiecień, a już mamy końcówkę maja. Wcześniej się to nie zdarzało, faktury zawsze przychodziły na czas. Czy teraz jest jakiś problem z wysyłaniem faktur z PGNiG? Wiele razy próbowałem się dodzwonić na infolinię firmy, by uzyskać wyjaśnienia. Bezskutecznie. Rozmawiałem z kilkoma sąsiadami. Oni również narzekają, że do nich rachunki jeszcze nie dotarły. Jedna znajoma fakturę za gaz za mieszkanie już dostała, a za sklep nie, choć obie usługi są na jej nazwisko. Boję się, że faktury się skumulują i będę miał zbyt dużą sumę do zapłaty. Skąd potem wziąć pieniądze, by wszystko od razu zapłacić? - pyta mieszkaniec Gniewkowa.

Nowy system billingowy

Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., wyjaśnia, że spółka z myślą o usprawnieniu obsługi klientów wdraża nowy system bilingowy, który umożliwi m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, zagwarantuje większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo umożliwi wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, który zakłada migrację, czyli przeniesienie danych, ponad 7 milionów klientów do nowego systemu.

- Z tak dużą skalą przedsięwzięcia związane są niestety utrudnienia dotyczące bieżącej obsługi, takie jak czasowe przesunięcia w dostarczaniu faktur, które mogą być odczuwalne przez niektórych klientów. Nie wpłyną one jednak w żaden sposób na wysokość rachunków - mówi Rafał Pazura.

Inne problemy, z jakimi mogą się spotkać klienci PGNIG, to: kłopoty z uzyskaniem bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach, opóźnienia w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK czy możliwy dłuższy niż dotychczas czas oczekiwania na realizację zgłoszeń. Może się też zdarzyć, że pomimo zapłacenia faktury dalej w eBOK widnieje status: nieopłacona. Wynika to z faktu, że z powodu prac modernizacyjnych w systemie bilingowym mogą wystąpić problemy z księgowaniem wpłat.

Migracja aż w 6 regionach

Migracja danych jest obecnie realizowana na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego.

- Dokładamy wszelkich starań, aby proces migracji przeprowadzić jak najszybciej i aby był on jak najmniej uciążliwy - zapewnia rzecznik.

Po zakończeniu migracji klienci PGNiG otrzymają: nowy numer klienta, nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat oraz wszystkie niewystawione faktury za ostatni okres rozliczeniowy.

Nie przegap

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska